Citat:
Ursprungligen postat av
Sjuktnice
Ja, så med andra ord försökte du inte komma med något vettigt förslag. Kukoperationer är inte riktigt samma sak då de inte är lika lyckade/säkra som bröstoperationer och de som genomför dem inte blir i närheten lika nöjda som patienter som gör bröstförstoringar. Mest för att de egentligen inte fungerar.
Men ja, jag hade nog gjort det om det gjort min kvinna nöjd, men det är off topic för att jag skulle inte kräva att hon skulle göra en bröstoperation för att göra mig nöjd.
Dessutom var den här tråden för att alla skulle ta del av tips & trix, inte för att flashbacks feministmob och silikonhatare skulle fokusera på min person och mitt förhållande
Jo, jag kom med ett vettigt förslag, som jag hoppades skulle få dig att tänka till lite. Tyvärr verkar du vara alldeles för lättkränkt för att ta till dig vettiga åsikter, men jag gör ett försök till.
Mitt förslag var alltså att du skulle tänka från andra hållet och komma på ett sätt som din kvinna skulle kunna använda sig av för att få dig att själv vilja operera kuken större, och utan att du ska känna att du inte duger.
Uppenbarligen kan du själv inte komma på ETT ENDA tips och trix som din partner skulle kunna använda sig av för att få dig att själv vilja göra en operation utan att känna att du inte duger, säger det dig verkligen ingenting?
Det finns en hel del risker och komplikationer med att göra en bröstoperation, bland annat:
*Missnöje med resultatet
*Sövning är alltid en risk
*Risk för att man inte kan amma sina barn
*Känseln i bröstvårtorna påverkas ganska ofta, dels kan känseln försvinna men man kan också bli överkänslig
*Risk för att kroppen reagerar mot implantaten
*Rejäl smärta tiden efter operationen är självklar, men för en del fortsätter det att göra ont
*Infektioner
*Ojämnheter
*Kapselkontraktion
*Läckande implantat
*Rippling
*Breast implant associated anaplastic large cell lymphoma
*Ärr, dels kosmetiskt att de blir synligare än man velat, men också att ärr försämrar lymfsystemet
*Många av de här komplikationerna kan påverka kvinnans sexliv negativt
*Mammografiundersökningar kan försvåras, vilket gör att en bröstcancer som annars hade upptäckts i tid inte upptäcks
Jag känner rätt många kvinnor som har opererat sina bröst, några av dem är jättenöjda och resultatet är jättefint, och några är missnöjda och har rejäla problem efter operationen/operationerna.
För en kvinna som är nöjd med sina bröst är det REN IDIOTI att göra en bröstoperation, och den man som försöker övertala en kvinna han älskar till att ta risken med en bröstoperation när hon själv inte är intresserad av en operation är en FULLSTÄNDIG IDIOT, och det är den kategorin du faller in i om det inte beror på okunskap.
Om en kvinna däremot är väldigt missnöjd med sina bröst så bör hon upplysas om alla risker med en operation, tänka igenom det noga, och därefter fatta beslutet själv utifrån sina egna tankar och känslor kring det, eftersom det är HON som måste leva med/dö av konsekvenserna.
Kan du uppge någon enda anledning till att din kvinna skulle vilja utsätta sig för de här riskerna om hon trivs med sina bröst?
Kan du tala om hur du tänker när du vill att kvinnan du älskar (?) ska utsätta sig för de riskerna enbart för att du tycker det är snyggt med stora bröst?