Citat:
Ursprungligen postat av
Farkosten
Bare hyggelig. Jeg ser mange slike på en dag, og stort sett overser jeg det. Verre på en kveld med god tid, fatøl og jegersnaps😀
:-) Da er det ganske vanlig med akkurat den grammatiske feilen, forstår jeg. Jeg lurer på hva som kan være årsakene(e) til det.
Jeg vet ikke om det i noen dialekter er vanlig å si "når" i sammenhenger der det er grammatisk korrekt å si "da"? Med tanke på hvis jeg siterte korrekt det TH sa i intervjuet.
Når vi er inne på det med grammatiske feil: Har du eller andre lagt merke til eventuelle grammatiske feil hos trusselbrevforfatteren og i epostene fra motparten? Kan grammatiske feil si noe om vedkommendes dialekt eller annet?
Datteren brukte også ordet når (i det publiserte brevet). Jeg tenker at det kanskje kan ha med dialekt å gjøre.
(11.06.2020)
"Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom!"
"Men det største sjokket var når en entreprenør stod frem i VG og sa at han hadde vært på befaring gjennom «Mitt anbud» og Finn.no og han hadde IKKE vært i avhør eller blitt kontaktet av politiet! "
"Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»"
"Jeg er redd dette er skandalen der min mor så langt har blitt den lidende parten, da politiet ikke bare har unnlatt å gjøre jobben sin, men faktisk direkte sabotert den beste muligheten for å få mamma hjem i live.
Når det er gjort, ser jeg heller ingen ting annet enn at politiet gjør alt de kan for å finne en måte å ansvarliggjøre min far på, og i mellomtiden ødelegge hans navn og rykte."
https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199