Citat:
Ursprungligen postat av
prostetnic
Suck, var någonstans slipper du betala de 5 procenten bara för att du betalar kontant? Nej, just det ingenstans. Skillnaden blir att du får betala alla de 5 procenten till skillnad från oss som betalar med kort som får en procent tillbaks.
Men det är klart, du tycker kanske det är bättre att betala ett påslag på 5% än 4%?
Och var ärdet man slipper dessa skatter bara för att man betalar kontant? Ja om man skall hålla sig inom lagens ramar dvs, jag vet att man kan slippa skatter genom att betala svart, men det är liksom inte lagligt (om du inte visste det).
Även när jag gör affärer med övriga världen använder jag kreditkort också, utan att behöva betala någon speciell avgift för det.
Vad är det för minusränta du yrar om? Jag betalar ingen minusränta. Du kanske gör det, men jag ser inte vad det skulle ha med mitt nyttjande av kreditkort att göra.
Men ditt dumma fanskap .
Är du så trög på riktigt eller spelar du bara dum?
När folk börjar betala kontant igen så behöver de inte höja priserna och mer pengar stannar inom sverige och gynnar svensk ekonomi och skapar mer jobb här så att staten kan sänka skatten något.
pga dårar som dig 8 av 10 i sverige dvs merparten så blir det höjda priser. Du betalar först flera procent och får sen tillbaks en liten del.
du betalar 50kronor i extra avgifter som du själv har skapat för att sen med mössan i hand få tillbaks 5kr medans resten går ut ur landet.
om man betalar kontant skapar detta jobb för bankkontorspersonal,väktare,sedeltryckerier,myntfa briker,transport,bilar,stål,bankomatfabriker,pappe r ,restauranger runt dessa och mycket mer som går förlorade då dårar i sverige betalar med kort.
Detta blir jävligt dyrt.
Minusräntan kommer också för ALLA dina pengar som du har på konton så fort kontanter försvinner det blir dyrt ska du se då kan du sluta räkna dina femmor.
Men så länge du inte ser kostnaden direkt har du svårt att fatta samband.
Avslutar härmed diskussionen för du lever i din egen dröm som nån gammal gubbe utan möjlighet att ta in nåt i huvudet.