2020-12-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Om du läst mina inlägg handlar det om min förvåning att vänsterliberal media drevar. Inte att jag tycker att han har sonat sina brott.
Ja de är väl bra att de drevar?
Pedofili är de värsta brottet i samhället.
Citera
2020-12-12, 21:53
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Har Federley gjort något själv? Nej, det har han inte. Man kan inte ge sig på F för vad någon annan gjort. Man kan nog se detta som ett exempel på anhörigskam. F själv är helt oskyldig och borde rimligen inte gäckas med. Om han nu hade gjort något så hade man kunnat prata sig blå i munnen, men nu är det inte han som gjort något.
Federlay har, enligt egen utsago, vid upprepade tillfällen, introducerat sin dotter för en känd barnvåldtäktsman, med hög återfallsrisk.

Att han låtsas att han inte förstått olämpligheten i det spelar ingen roll i skuldfrågan eftersom framkallande av fara för annan baseras på att man BORDE ha förstått det olämpliga i agerandet.

Det är helt enkelt inte lagligt att hålla fram barn framför björnar, lejon eller kända pedofiler, helt oavsett om man förstår det eller ej.

Dessutom är det inte trovärdigt att dom bott tillsammans men att dottern aldrig varit ensam med barnvåldtäktsmannen. Skulle dom ha gått på toaletten samtidigt allihop då? Vem tror på det? Inte ens du kan tro det. Du måste låtsas.

Det finns dessutom flera lagar som faller under begreppet grooming. Att han brutit mot en eller flera av dessa i samband med att han presenterat dottern för en dömd barnvåldtäktsman, är betydligt mer sannolikt än osannolikt.

Snacket om att Federley inte skulle ha begått något brottsligt är ungefär lika trovärdigt som att han inte skulle ha tagit del av domen ens efter att hans syster införskaffat den.

Du och andra personer som försöker bortförklara hans vidriga beteende som något lagligt och att han därigenom på något vis skulle ha varit ett oskyldigt offer äcklar mig nästan lika mycket som Björbopedofilen, Brysselpedofilen och alla andra dömda pedofiler som ingår i hans personliga kontaktnät.
Citera
2020-12-12, 21:55
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Det finns flera. Ylva Johansson, Damberg och Strandhäll. Dessa saknar dock, mig veterligt, en sexuell perversion som utmärker Ursula. Säkert finns det något men de visar det inte öppet som Pederley. Jag tror det är den ultimata arrogansen vi får se. Han pissar oss ansiktet medans den korkade Annie applåderar.

Tror att ett visst mått av psykopati och narcissism nästan krävs om man ska nå så högt i den politiska hierarkin, oavsett politisk färg. Lätt hänt att rada upp en massa politiker man inte gillar (jag ogillar dem du räknar upp bara så vi inte kommer in på ett sidospår om det).

Men som du säger, att det ligger en sexuell perversion av den grad Federley visar upp tror jag (hoppas jag), tillhör en minoritet av toppolitikerna. Det borde rimligtvis kommit fram mer annars. Men vem fan vet egentligen? Den här härvan visar ju tydligt att gammelmedia är högst ovilliga att gräva så många lär ju ha glidit under radarn.

Pedergay tycker jag dock sticker ut med sin totalt världsfrånvända arrogans. Han ser helt enkelt inte att han nu rullar in sig ännu mer i skiten. Att det finns några dumskallar som fortfarande försvarar honom kan vi skrattande bortse ifrån. De flesta med medelintelligens eller högre ser att han är körd. Tyckte intervjun var smått roande om jag ska vara ärlig.
Citera
2020-12-12, 21:58
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Jag köper inte heller FFs offermentalitet eller hans ”förklaringar”. Snälla, naiva och omtänksamma FF som låter alla människor som fått törnar i livet få bo hos honom. Alla medmänniskor han ställt upp för i sitt liv och öppnat sitt hem för. Inte kunde han säga nej till en pedofil som varit den mest snälla, omtänksamma och underbara människa han träffat i livet.

Att han har mage att få sig själv att framstå som ett offer i detta är väldigt magstarkt. FF hade ett val och han VALDE att bli tillsammans och bo ihop med Jonas. FF är inte ett offer vilket däremot Jonas fd sambo och hennes döttrar är. Vad de just nu går igenom vågar jag inte ens tänka på. Mina tankar i denna situation går till dem och inte FF. Till skillnad mot FF är Jonas fd sambo och döttrar de verkliga offren i detta, inte FF.

Att FF får möjlighet att ta upp värdefull tid hos psykoterapeuten bara för att han hamnar i en självförvållad kris är underligt och magstarkt. Alla vet vilken kris psykvården är i där riktiga offer inte får den behandling de behöver. Men FF åker till psykakuten bara för att han får panikattacker när han inser att han självförvållat orsakat att hans politiska karriär (med alla förmåner det innebär) är över.

Har inga sympatier för FF. Han hade ett val vilket Jonas verkliga offer inte hade.
Det är nog inga problem att få tid hos psykolog, han har med all säkerhet sjukförsäkring så att han kan få tid på dagen om han vill det.

Men det är så mycket här som inte verkar stämma med den bild som målas upp. Dels är tidslinjen konstig, och agerandet likaså. Om han nu har mått dåligt så länge och det har fått honom att agera "vårdslöst" och ragga upp folk via Grindr, hur kommer det sig att det slumpar sig så att han hittar ännu en pedofil som är fängelsekund? Och denne får flytta in omedelbart efter villkorlig frigivning. Han säger att denne Jonas varit så fantastisk och fått honom att må bra, men varför behövs då denna läkarhjälp nu först efter avslöjandet? Och grannarna i byn har ju en helt annan bild av det hela. Inte heller har han någon gång uttryckt några känslor gentemot sin dotter, dotterns mor eller de som fallit offer för hans pedofilvänner. Det är bara han som är offret här, ingen annan.

Också konstigt att han påstår att han inte orkar läsa domen, men han har ju inte haft några problem med pedofili tidigare. Menar han alltså att han t ex inte läst Quicks dom innan han intervjuade honom? Och ska han alltså ha erbjudit grannar att läsa en dom han hade som han själv inte skulle kunna läsa? Det är väl ingen som grundar en uppfattning på någon på en dom han har men inte läst och dessutom erbjuder andra att läsa den?

Notera hur han helt utan problem redan för 10 år sedan kunde blåljuga i en intervju, och när han blir påkommen skyller på sin "dragpersonlighet":
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1a8kg/det-var-inte-jag--det-var-ursula

De intressanta frågorna nu är ju vad hans överintresse i pedofili och pedofiler består av och om det stannat där eller lett till något mer. Med tanke på vad vi vet om idag, vad är det som vi inte ännu vet?
Citera
2020-12-12, 22:00
Medlem
"Har inte läst domen", "visste inte att det var så grovt", herregud. Hade han varit mentalt efterbliven hade han kanske varit trovärdig, men i den positionen han hade borde han haft vett att kolla upp domen så fort han fick veta. Han behövde ju inte ens pressa Jonas på information, bara några klick på datorn så hade det varit klart. Det är rent av oansvarigt att INTE göra det.
Nä, det han säger verkar inte trovärdigt, tyvärr.
Citera
2020-12-12, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Jag köper inte heller FFs offermentalitet eller hans ”förklaringar”. Snälla, naiva och omtänksamma FF som låter alla människor som fått törnar i livet få bo hos honom. Alla medmänniskor han ställt upp för i sitt liv och öppnat sitt hem för. Inte kunde han säga nej till en pedofil som varit den mest snälla, omtänksamma och underbara människa han träffat i livet.

Att han har mage att få sig själv att framstå som ett offer i detta är väldigt magstarkt. FF hade ett val och han VALDE att bli tillsammans och bo ihop med Jonas. FF är inte ett offer vilket däremot Jonas fd sambo och hennes döttrar är. Vad de just nu går igenom vågar jag inte ens tänka på. Mina tankar i denna situation går till dem och inte FF. Till skillnad mot FF är Jonas fd sambo och döttrar de verkliga offren i detta, inte FF.

Att FF får möjlighet att ta upp värdefull tid hos psykoterapeuten bara för att han hamnar i en självförvållad kris är underligt och magstarkt. Alla vet vilken kris psykvården är i där riktiga offer inte får den behandling de behöver. Men FF åker till psykakuten bara för att han får panikattacker när han inser att han självförvållat orsakat att hans politiska karriär (med alla förmåner det innebär) är över.

Har inga sympatier för FF. Han hade ett val vilket Jonas verkliga offer inte hade.

Jag håller fullkomligt med dig , det som retar mig allra mest är att FF hade möjlighet att välja själv - hans grannar med barn i byn fick inte det. De fick en pedofil in på knuten utan att FF (som bryr sig om alla människor... ) orkade informera om detta . Inte ens när han "fick veta" sanningen sa han något till någon.
Citera
2020-12-12, 22:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Federley må vara godtrogen, men han har inte brutit mot lagen och har inget gjort. Ansvar för källa ligger på den som anklagar någon och inte den som bemöter det. Fram med sanningen nu: Vilket brott har F gjort sig skyldig till?

Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Hur är det en säkerhetsrisk?

Säkerhetsrisk svar JA!

FF gör sej sårbar och kan lätt hamna i en utpressningssituation iom att han lever med dömda Peddot, detta borde inte vara så svårt att förstå.
Citera
2020-12-12, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det skulle jag absolut anse vara tillräckligt. Jag skulle inte bry mig om han var min granne. Om jag hade haft barn så hade jag inte låtit honom vara barnvakt.
Varför hade han inte fått vara din barnvakt? Han har ju avtjänat sitt straff? Ser du ändå inte honom som likvärdig andra grannar?
Citera
2020-12-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliAchmed
Du får gärna utveckla utan exempel. Det är lite oklart vad du menar.
Läs grodans inlägg, så förstår du vad jag menar.
Citera
2020-12-12, 22:06
Medlem
spoilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Det är ju inte första gång Pederley ljuger. Vad heter hans stackars syster? Hon måste ha ett rent helvete att behöva dras med denne psykopat till bror.

Undrar det samma.

"Fredrick Federley berättar även att en av hans systrar beställt domen – men att hon "inte pratat om innehållet". Även här far Fredrick Federley med osanning, enligt de källor Stoppa Pressarna talat med.

Flera uppgiftslämnare berättar att systern fick en chock och sedan i detalj berättade för Federley vad mannen var dömd för.

Även pedofilen har enligt boende i Björbo varit öppen med att han har suttit i fängelse för barnsexbrott.
– Det är ännu mer beklämmande att han (Federley reds. anm.) har vetat om det här och nu gör han en snyfthistoria. Mellan raderna så framställer han det som om att han inte vetat något. Pedofilen har sagt till flera av oss här i Björbo att Fredrick har känt till det här hela tiden, berättade en flerbarnspappa i Björbo och fortsatte:

– Federley och hans sambo ringde runt i lördags när alla i Björbo fick reda på det och försökte försköna allt. Pedofilen sa till min granne ”jag har varit öppen med Fredrick, han har vetat om det här hela tiden”. När jag kom med bilen i dag stod pedofilen med Fredricks pappa och klappade fåren."

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-pedofil-logner-om-sambon
Citera
2020-12-12, 22:09
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Tror att ett visst mått av psykopati och narcissism nästan krävs om man ska nå så högt i den politiska hierarkin, oavsett politisk färg. Lätt hänt att rada upp en massa politiker man inte gillar (jag ogillar dem du räknar upp bara så vi inte kommer in på ett sidospår om det).

Men som du säger, att det ligger en sexuell perversion av den grad Federley visar upp tror jag (hoppas jag), tillhör en minoritet av toppolitikerna. Det borde rimligtvis kommit fram mer annars. Men vem fan vet egentligen? Den här härvan visar ju tydligt att gammelmedia är högst ovilliga att gräva så många lär ju ha glidit under radarn.

Pedergay tycker jag dock sticker ut med sin totalt världsfrånvända arrogans. Han ser helt enkelt inte att han nu rullar in sig ännu mer i skiten. Att det finns några dumskallar som fortfarande försvarar honom kan vi skrattande bortse ifrån. De flesta med medelintelligens eller högre ser att han är körd. Tyckte intervjun var smått roande om jag ska vara ärlig.
Pederley förlitar sig på att han kommer vandra ut ur härvan han skapat, skadefri. Han nu iscensatt hela sin offerkofta och lipar professionellt. Storyn kan inte ifrågasättas av fejkmedia då hen är så skör och är frontfigur för massinvandringen dvs köpt av Juden.

Jag tror det enda som kan stjälpa horan är att vanligt folk fortsätter fråga om hans lögner. När herpesludret snärjt sig i sina lögner så påtagligt att inte ens den mest korkade vänsterblivna inte längre tror på skökan, kan fittan begravas.
Citera
2020-12-12, 22:10
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Undrar det samma.

"Fredrick Federley berättar även att en av hans systrar beställt domen – men att hon "inte pratat om innehållet". Även här far Fredrick Federley med osanning, enligt de källor Stoppa Pressarna talat med.

Flera uppgiftslämnare berättar att systern fick en chock och sedan i detalj berättade för Federley vad mannen var dömd för.

Även pedofilen har enligt boende i Björbo varit öppen med att han har suttit i fängelse för barnsexbrott.
– Det är ännu mer beklämmande att han (Federley reds. anm.) har vetat om det här och nu gör han en snyfthistoria. Mellan raderna så framställer han det som om att han inte vetat något. Pedofilen har sagt till flera av oss här i Björbo att Fredrick har känt till det här hela tiden, berättade en flerbarnspappa i Björbo och fortsatte:

– Federley och hans sambo ringde runt i lördags när alla i Björbo fick reda på det och försökte försköna allt. Pedofilen sa till min granne ”jag har varit öppen med Fredrick, han har vetat om det här hela tiden”. När jag kom med bilen i dag stod pedofilen med Fredricks pappa och klappade fåren."

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-pedofil-logner-om-sambon
De klappade fåren. Är det en metafor?

Fortf oklart när pedofilen och Pederley möttes och hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in