Citat:
Ursprungligen postat av
Stabatmater
Hon är ju riktigt skum. Hur är det ens möjligt att "inte ha något minne av" om ens äkta hälft bar glasögon eller ej?
Bra fråga.
SE lär ju ha slutat bära glasögon efter mordet fast när han framträdde i media använde han dem ju likväl även efter mordet.
'Även om han inte verkar ha burit dem alltid så ja givetvis vet man om ens make i över 30 år hade glasögon eller ej.
Minst lika märkkigt är ändå att hon inte säger sig känna till SEs medverkan i Rapport och andra medier.
Att han skulle ha missat att han vittnade i både tings och hovrätt känns inte heller trovärdigt.
Tänker man på Rapport inslaget så även om SE mot förmodan inte berättade om det för henne och hon inte såg det på tv så lär det omöjligt ha kunnat gå henne förbi.
Grannar.släktingar.kollegor och vänner måste ju ha sett det och nämnt det för henne.
Likaså lär SE ha pratat om det på nästa bridgekväll o.s.v.
Det är minst lika märkligt att hon inte minns det.
Det finns ingen anledning att ljuga om dessa saker.
Det är ju kända fakta som alla ändå känner till.
Det blir bara konstigt att ljuga om det.
Dessutom så är väl dessa saker inga saker som stärker misstanken mot SE(eller jo framträdandet i Rapport framförallt löpturen göt det iaf för vissa av oss.Å andra sidan är det ju välkänt att han var med i Rapport så det finns ändå inget skäl att ljuga).
Möjligen kan det vara nån sorts jag förnekar allt som ev kan vändas mot SE och därmed kanske även mot mig.
Om hon säger att hon inte har något minne av dessa saker och verkligen inte tror att SE kan ha gjort det så känner hon sig safe på nåt sätt.Jag vet inte men jag har svårt att hitta förklaringar till detta annars.
Med reservaton för om hon har någon sorts begynnande demens men det har i vart fall inte framkommit nånstans att hon ska ha det.