2018-10-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Xiaomi är det företag som kopierar allt från apple. Deras telefoner ser exakt som iphones. Det är bara namnet och loggan som ser annat ut och mjukvaran då förstås.

Apple har velat stämma företaget men det går tydligen inte då Kinas regering hotar isf apple genom att ta bort deras produkter från hela kina marknaden och det blir i slutändan en ännu större förlust för apple så istället koncentrerar de sig på samsung.

efter ha pratat med min kusin som jobbar högt upp i anarkin hos samsung så har samsu g ALDRIG behövt betala en spänn till apple mer än teroretiskt på aftonbladet där det syår 5 trillioner i böter osv.. Men ta det hela med en nypa salt för Samsung har aldrig betalat apple något. De behöver inte då samsung har mycket makt på senare år. Samsung är själva sydkorea och utan företaget så hamnar hela sydkorea konkurs så viktigt e märket

Egentligen inte konstigt att de kopierar och de gör det bra.

Xiaomi gör faktiskt riktigt bra telefoner.
Citera
2020-12-10, 23:24
Bannlyst
Hur bra är en Xiaomi för runt 2000-3000? Vilken Iphone-modell skulle dessa kunna jämföra sig med rent tekniskt och dylikt, samt kameran?
Citera
2020-12-16, 17:09
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Hur bra är en Xiaomi för runt 2000-3000? Vilken Iphone-modell skulle dessa kunna jämföra sig med rent tekniskt och dylikt, samt kameran?

iPhone 7-8 skulle jag säga

Men kameran på redmi note är klart över förväntan .
Citera
2020-12-17, 00:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
iPhone 7-8 skulle jag säga

Men kameran på redmi note är klart över förväntan .

Är kameran på den iPhone 7-8 klass också eller över?
Citera
2020-12-18, 12:58
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Är kameran på den iPhone 7-8 klass också eller över?

Över . Den är riktigt bra däremot så efter några mån användning börjar de bli sega och batteriet tappar rätt rejält

Sen lite sämre kvalitet på vissa detaljer men i helhet är de värda sina pengar
Citera
2020-12-18, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TattooedFucker
Över . Den är riktigt bra däremot så efter några mån användning börjar de bli sega och batteriet tappar rätt rejält

Sen lite sämre kvalitet på vissa detaljer men i helhet är de värda sina pengar

Såpass, är kameran som på Iphone X/10 eller XS?
Citera
2020-12-19, 01:52
Medlem
Aliexpress är inget ställe jag skulle köpa en telefon på, risken är stor att det är fejk.

Xiaomi i sig verka dock vara ett bra telefontillverkare.
Citera
2020-12-20, 01:12
Medlem
TattooedFuckers avatar
Citat:
Såpass, är kameran som på Iphone X/10 eller XS?
På noten skulle ja tro de är samma kamera som på iPhone men iPhonen har bättre skärm så de ser skarpare ut

Det är inga dåliga telefoner däremot är de som med allt man får vad man betalar för men har du media Markt i närheten åk i känn o kläm på dom.

Alla mobilkameror prestera riktigt bra i rätt ljus vilket de är i butiker med stora lysrör men de är först när de är mörkt man märker skillnaden mer o när de gäller färger
Citera
2020-12-25, 20:40
Medlem
Citat:
Xiaomi Poco X3 NFC är faktiskt oväntat bra för cirka 2-2.5K kronor, snapdragon 732 ger bra flyt, jämförbart med dyrare lur. Svårt att jämföra med iPhone modell, men kanske känns som en iPhone 7 alternativt 8.
Citera
2020-12-29, 22:10
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Jag gillar min Xiaomi Redmi 9. Har inte så stora krav och en billig telefon duger gott. Har läst en massa reviews innan och ser ut som man får mycket för pengarna, 1790 spänn.

Enda nackdelen jag hittat är att den drar åt sig innihelvete med damm, skärmen är alltid mer eller mindre luddig. Inte haft detta problem med andra telefoner och vet inte vad jag ska göra åt det. Inte bry mig kanske.
Citera
2020-12-30, 00:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har läst en massa reviews innan och ser ut som man får mycket för pengarna, 1790 spänn.
Menar du inte ca 1100 spänn? Handlar man inrikes verkar den kosta 1590 spänn.
En fläkt kopplad till mobilen kanske kan blåsa bort dammet ...har du något fodral du stänger eller displayskydd?

Kör också med Xiaomi sedan ett par år som funkar bra och har uppgraderats från Android 8 till 10 så känns fortfarande helt okej, det är en A2 Lite som kostade ca 1600 spänn.
Citera
2020-12-30, 02:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Menar du inte ca 1100 spänn? Handlar man inrikes verkar den kosta 1590 spänn.
En fläkt kopplad till mobilen kanske kan blåsa bort dammet ...har du något fodral du stänger eller displayskydd?

Kör också med Xiaomi sedan ett par år som funkar bra och har uppgraderats från Android 8 till 10 så känns fortfarande helt okej, det är en A2 Lite som kostade ca 1600 spänn.

Du menar nog nån annan telefon, det här är min:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5410351

Mobilfläkt, hehe vilken grej! Den är så ny att jag inte hunnit fixa nåt skydd eller fodral. Ska väl göra det så kommer det fixa sig. Det är inget stort problem, bara lite märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in