Köpte en Xiaomi Mi Mix 2 via Alibaba, som jag haft i tre veckor. Jag har förra generationens Samsung och min sambo har förra generationens Huawei. Om jag tar på mig glasögonen och jämför med min IPhone X som jag har på jobbet, så säger jag följande:
Hårdvara - Känns lika snabb och pigg. Ungefär samma prestanda, även om specifikationerna ger Xiaomi fördel på internminne och IPhone X vad gäller processorkraft.
Kamera - Klart godkänd. Håller jämna steg med IPhone X i bildkvalité, men IPhone X får betydligt bättre djupkänsla. Misstänker att det har med dubbla linserna på IPhone att göra.
Display: Tycker det blir ungefär samma skärpa. Kör jag samma film eller samma spel bredvid varandra så förefaller IPhone X ha lite mer färgkontrast, men that's about it. Går säkert att ställa in och göra mer vetenskapliga och nördiga analyser, men jag ser ingen större skillnad.
OS- Tycker Linux (Nougat) börjar bli riktigt bra. IPhone har lite mer godis för den inbitne, men jag tycker på det stora hela att det mer handlar om tycke och smak.
Batteri: Xiaomi har betydligt bättre batteritid.
Laddare: Tyvärr har båda sitt eget skitformat på laddare. Vidrigt.
Pris: IPhone X kostar
11000 för 64 GB och
13000 för 256 GB. Xiaomi Mi Mix 2 kostar 65 GB
3500(+300) och 128 GB
4200 (+300). Jag skriver +300 för du bör köpa till DHL's "Custom Duty Free shipment"
SUMMERING: IPhone X har bättre kamera. IPhone X vinner helt klart flest kategorier, men eftersom det är pyttesmå skillnader så tycker jag att det på det stora hela är försumbart.
Till slut: Jag tycker folk som köper en IPhone är indoktrinerade idioter. Tack för mig