2020-12-30, 14:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Du menar nog nån annan telefon, det här är min:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5410351
Okej du valde den med mer minne så då blir inte prisskillnaden lika stor och det är bara en tillfällig rea från Kina just nu där den blir ca 500 kr billigare.

Tror också att det fixar sig med ett fodral som man stänger.
Citera
2020-12-30, 15:54
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Okej du valde den med mer minne så då blir inte prisskillnaden lika stor och det är bara en tillfällig rea från Kina just nu där den blir ca 500 kr billigare.

Tror också att det fixar sig med ett fodral som man stänger.

Ja, jag byter inte telefon förrän det behövs. Gammel-Huaweien dög länge för mina små behov, hade den dryga 5 år! Men det fanns inte längre plats för appar jag ville ha. Därför kändes det värt att ta den med mer minne, med tanke på framtiden. Var inte så stor prisskillnad. Köpte från en svensk butik med bra rykte. Smart eller ej?

Ska ge bort gammeltelefonen till en äldre släkting som bara vill kunna ringa och swisha, det duger den till.

Det var en fint fodral som du letat fram, tack! Är sugen på beställa.
Citera
2020-12-30, 17:56
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Det var en fint fodral som du letat fram, tack! Är sugen på beställa.
Du gjorde väl inte direkt ett dåligt val för det är ändå ett bra pris och enklare att reklamera inom Sverige samt slipper man vänta minst några veckor på leverans från Kina.

Har själv ett sådant fodral som jag gillar eftersom det inte är för klumpigt eller en massa kortfack m.m. men såg att jag råkade länka till Xiaomi Note 9 så här är till din modell eller här om du vill ha annan färg.
Citera
2020-12-30, 20:06
Medlem
Hej,
läs och begrunda innan du köper...https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fwww.forbes.com%2Fsites%2 Fthomasbrewster%2F2020%2F04%2F30%2Fexclusive-warni ng-over-chinese-mobile-giant-xiaomi-recording-millions-of-peoples-private-web-and-phone-use%2F
Citera
2021-01-22, 17:12
Bannlyst
Är det smartare att gå på en Samsung?

Tänkte om det kan finnas någon risk att det blir krångel med en Xiaomi likt det blivit med Huawei, med Google Play och dylikt.
Citera
2021-01-22, 17:24
Medlem
ganghatarens avatar
Citat:
Jag gillar min Xiaomi Redmi 9. Har inte så stora krav och en billig telefon duger gott. Har läst en massa reviews innan och ser ut som man får mycket för pengarna, 1790 spänn.

Enda nackdelen jag hittat är att den drar åt sig innihelvete med damm, skärmen är alltid mer eller mindre luddig. Inte haft detta problem med andra telefoner och vet inte vad jag ska göra åt det. Inte bry mig kanske.

Du kanske ska ta fram dammsugaren, haha?
Citera
2021-01-23, 15:25
Medlem
Är Xiaomi Redmi 9 överlägsen Samsungs i samma prisklass som t.ex. Samsung Galaxy A20e?
Citera
2021-01-23, 15:46
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Är Xiaomi Redmi 9 överlägsen Samsungs i samma prisklass som t.ex. Samsung Galaxy A20e?
Du har FHD+ skärm på Xiaomi jämfört med HD+ upplöst skärm på Samsung. Även större skärm på Xiaomi, kan va både plus eller minus.
5000mah batteri på Xiaomi jämfört med 3000mah på Samsung.
Betydligt bättre prestationspoäng i Antutu benchmark för Xiaomi också.
Citera
2021-01-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TestoCypionate
Du har FHD+ skärm på Xiaomi jämfört med HD+ upplöst skärm på Samsung. Även större skärm på Xiaomi, kan va både plus eller minus.
5000mah batteri på Xiaomi jämfört med 3000mah på Samsung.
Betydligt bättre prestationspoäng i Antutu benchmark för Xiaomi också.

Kan det finnas någon nackdel med Xiaomi jäntemot Samsung?

Tänkte om det kan bli något sorts krångel pga att det är kinesiskt, som Huawei haft med Google Play eller dylikt?
Citera
2021-01-23, 16:27
Medlem
Min Xiaomi Note 10 har samma 108 mp kamera som Samsung, större batteri och jag pröjsade för drygt ett år sedan strax under 6000 kr och då ingick ett par Bose QC35 II, klart bästa telefon jag haft.
Citera
2021-01-23, 21:48
Medlem
TestoCypionates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torkskap1
Kan det finnas någon nackdel med Xiaomi jäntemot Samsung?

Tänkte om det kan bli något sorts krångel pga att det är kinesiskt, som Huawei haft med Google Play eller dylikt?
Nä, jag kör en toppmodell Xiaomi och det har aldrig varit något snack om att Xiaomi ska bli av med Google play och apparna.

Kolla recension av luren på Youtube så får du dig en bättre överblick av vad du tänker köpa
Citera
2021-01-25, 08:17
Medlem
Kalsongbatongs avatar
Jag har en Xiaomi 10T Pro och är verkligen super imponerad av deras grejer.

ÄLSKAR MIUI förutom att luckypatcher failar sin installationsprocess om man inte inte slår av en speciell säkerhetsgrej som fuckar hela MIUI....

Köp Xiaomi 11 om du inte är rädd för stora lurar. Du får trots allt 4800 mah
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in