Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Det finns nog mycket mer tyvärr.
Jag tänker såhär.. Att FF vågade bete sig såhär, kan vara en del av ett mönster. Han känner tydligen fler pedofiler och jag tror inte att pedofilskandalen är en unik del av hans liv. Att vanliga medborgare får reda på att hans sambo är pedofil, är högst anmärkningsvärt. Jag tror att mkt skit pågått länge och nu ser vi toppen på isberget.
Jag är inne på det spåret också. Nämligen att FF:s obekymrade inställning till sin relation inledningsvis bär grund i det att han med egna ögon redan upplevt och sett tendenser till en väldigt bred och vedertagen acceptans för pedofili inom partiet, förmodligen även i partiledningen, vilket har gjort honom blind och naiv mot hur samhället och andra källor skulle tolka det. Vi kan också notera hur Christer Yrjas, även han politiker inom samma parti, väldigt ärligt och bekymmersfritt erkänner sin relation med en dömd pedofil.
Gissningsvis råder det en utåt sett diskret men internt sett en väldigt liberal och öppen hållning till pedofili och övergrepp mot barn. Både Fredrik och Christer anser ju med egna ord egentligen att våldtäkt mot barn är något som kan förlåtas och rent av nonchaleras, och denna åsikt verkar de dela med skrämmande många partiföreträdare och väljare. Oavsett vad partiledningen tycker inombords vill de uppenbarligen inte tydligt fördöma det, inte ens när det handlar om pedofili. Det är sannerligen beklämmande att Sveriges journalister bortsett från utfrysta frilansgrävare och alternativ media ("högersvansen") vägrar utkräva svar och göra sitt förbannade jobb och närmare granska ett parti som verkar vurma för pedofili och i största allmänhet ser så förmildrande på vuxna mäns övergrepp mot barn.