2020-12-16, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Som jag skrivit innan, nog ska man reda ut detta, viktigt om inte annat med tanke på barnet! Mig skulle det förstås inte förvåna om han hamnade i panik, att slänga ut en psykopat ur sitt liv gör man väl inte i en handvändning!

Det är redan utrett. FF har själv berättat om det i artikeln i Dalarnas Tidning, som finns länkad tidigare i tråden. Det är det som gör mig så jävla förbannad. Han outar ju sig själv och sina aktiviteter totalt och ingen noterar det. Han har utsatt sitt barn för fara, enligt vilken definition av saken som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Fedofilen sonar sina synder just nu. Jag hoppas att han förstår vidden av vad han gjort och begår självmord. Världen blir en bättre plats för varje gång en sexbrottsling försvinner från planetens yta, det existerar inga fängelsestraff långa nog för att sona barnvåldtäkter. Döden är den enda befriaren för dylikt beteende och amputation av alla lemmar är lämpligt för dessa pedofilers försvarare. Straff ska vara avskräckande.
Fast nu är ju inte FF någon konstaterade pedofil!
Citera
Medlem
***s avatar
Det går riktigt dåligt för C nu.

Citat:
På onsdagsförmiddagen kunde Samhällsnytt avslöja att centertoppen Christer Yrjas som är ordförande för både kommufullmäktige och familjenämnden i Tomelilla lever tillsammans med en flerfaldigt dömd pedofil. När vi konfronterade politikern tonade han ned allvaret i pedofilens gärningar med att det inte handlade om grova övergrepp. Nu kan vi avslöja att politikern även har haft pedofilträffar på sin lantgård. Det framgår av polisförhör att ytterligare två pedofiler har varit gäster – varav en som är involverad i en ”pedofilring”.
https://samnytt.se/c-politikern-hade-pedofiltraffar-pa-garden-ar-ordforande-i-familjenamnden/

Har Federley och/eller hans pedofilkompisar varit inblandade i det här tro? Det vore ju rätt otroligt annars om det skulle finnas flera sådana konstellationer på den nivån i partiet.
Citera
2020-12-16, 21:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag har inte sagt att varken FF eller Lööf ska se bortanför sambons brott, bara konstaterat att FF verkar ha gjort det. Men det är ju, som han fått uppleva nu, inte möjligt när man är förtroendevald. Så kan det gå! 🙂

Nej jag menade inte att du tyckte det utan spann bara vidare på vad du skrev.
Citera
2020-12-16, 21:53
Avslutad
Citat:
Fast nu är ju inte FF någon konstaterade pedofil!
Hur vet du det? Han kanske har varit en pedofil hela sitt liv men inte gjort slag i saken och våldtagit ett barn än. Han kanske har försökt begå försiktig debut men fick bara en blåklocka som svar. Minns du när han grät ut över att ha blivit misshandlad av bruschor? Obesvarad kärlek kan ge den reaktionen, homohjärtat blev krossat. Samt glasögonen.

Jag är numera helt säker på att han är pedofil, om så en passiv sådan, men pedofil är han definitivt.
Citera
2020-12-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drrty
Men vad tyder på att han inte visste?
Allt tyder på att han vetat om det länge om du läser på litegrann.

Varför försvarar du honom ens? Har du något egenintresse i ämnet?

Han kan ha fått en chock när han fått veta, inte lätt att bli av med grova våldsbrottslingar tillräckligt snabbt heller...han har tagit upp ämnen jag gillar i politiken, och jag hatar hjärndöda drev på folk som inte förtjänar det! Enligt mig förtjänar hans f.d. sambo det men inte han!
Citera
2020-12-16, 22:04
Medlem
***s avatar
Citat:
Han kan ha fått en chock när han fått veta, inte lätt att bli av med grova våldsbrottslingar tillräckligt snabbt heller...han har tagit upp ämnen jag gillar i politiken, och jag hatar hjärndöda drev på folk som inte förtjänar det! Enligt mig förtjänar hans f.d. sambo det men inte han!
Varför skulle han tycka det? Han har ju uppenbarligen sökt sig aktivt till just pedofiler. Fyra stycken som vi känner till. Så varför skulle han bli chockad av det? Han verkar ju snarare antingen lockad, eller så har han en ofantlig otur.
Citera
2020-12-16, 22:05
Avslutad
Citat:
Om hans sambo förtjänar drev, varför behöver inte Fedofilen också dreva mot pedofilen? Du har en märklig inställning i frågan när du skyddar någon som skyddat en pedofil. Hur nära kan man komma en pedofil tills även du anser att det är för nära och ett drev blir motiverat?
Citera
2020-12-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Detta har jag mycket svårt att tro, då han tidigare har skrytit om hur öppet hans hem var för "trasiga människor" av olika slag.
Han fick panik för att han blev upptäckt och att omfattningen blev känd.

Med "trasiga människor" menade han nog ""godmodiga och hemlösa fyllon", inte manipulativa pedofila sexbrottslingar!....
Citera
2020-12-16, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Det är redan utrett. FF har själv berättat om det i artikeln i Dalarnas Tidning, som finns länkad tidigare i tråden. Det är det som gör mig så jävla förbannad. Han outar ju sig själv och sina aktiviteter totalt och ingen noterar det. Han har utsatt sitt barn för fara, enligt vilken definition av saken som helst.
Då blir det utredning av Soc!
Citera
2020-12-16, 22:10
Avslutad
Citat:
Med "trasiga människor" menade han nog ""godmodiga och hemlösa fyllon", inte manipulativa pedofila sexbrottslingar!....
Exakt. Han har aldrig haft några problem med pedofiler, tvärtom har han samlat på såna. Man måste dock ha en jävligt skev bild om man kallar hemlösa ”trasiga” men inte pedofiler.
Citera
2020-12-16, 22:12
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns nog mycket mer tyvärr.

Jag tänker såhär.. Att FF vågade bete sig såhär, kan vara en del av ett mönster. Han känner tydligen fler pedofiler och jag tror inte att pedofilskandalen är en unik del av hans liv. Att vanliga medborgare får reda på att hans sambo är pedofil, är högst anmärkningsvärt. Jag tror att mkt skit pågått länge och nu ser vi toppen på isberget.

Jag är inne på det spåret också. Nämligen att FF:s obekymrade inställning till sin relation inledningsvis bär grund i det att han med egna ögon redan upplevt och sett tendenser till en väldigt bred och vedertagen acceptans för pedofili inom partiet, förmodligen även i partiledningen, vilket har gjort honom blind och naiv mot hur samhället och andra källor skulle tolka det. Vi kan också notera hur Christer Yrjas, även han politiker inom samma parti, väldigt ärligt och bekymmersfritt erkänner sin relation med en dömd pedofil.

Gissningsvis råder det en utåt sett diskret men internt sett en väldigt liberal och öppen hållning till pedofili och övergrepp mot barn. Både Fredrik och Christer anser ju med egna ord egentligen att våldtäkt mot barn är något som kan förlåtas och rent av nonchaleras, och denna åsikt verkar de dela med skrämmande många partiföreträdare och väljare. Oavsett vad partiledningen tycker inombords vill de uppenbarligen inte tydligt fördöma det, inte ens när det handlar om pedofili. Det är sannerligen beklämmande att Sveriges journalister bortsett från utfrysta frilansgrävare och alternativ media ("högersvansen") vägrar utkräva svar och göra sitt förbannade jobb och närmare granska ett parti som verkar vurma för pedofili och i största allmänhet ser så förmildrande på vuxna mäns övergrepp mot barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in