Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Jag instämmer i allt du skriver.
Ja det är fint att se bortom brott, men i egenskap av far och toppolitiker kan FF inte ta på sig den humana hjältemanteln. Att se bortom en pedofils brott, är inte hans uppgift.
Pedofili är dessutom speciellt. Det är en störning. Pedofiler har sönder barn fysiskt och psykiskt, för att tillfredsställa sig sexuellt. Det är ett rakt igenom stört beteende, och pedofili går inte att bota.
Detta ingår i varje förälders allmänbildning.
FF:s sambo begick dessutom grova brott, som dokumenterades och han fälldes.
Mellan sommaren 2020 och nu har FF uppenbarligen levt i en gråzon, som en far och toppolitiker inte ska leva i.
Jag har absolut inga problem med att privatpersonen FF är sambo med en pedofil, men som politiker är man förtroendevald och det går inte ihop.
Han måste ljuga för sig själv; varje normal människa ställer väl följdfrågor om man träffar en ny som berättar att man begått brott. Jag tror att FF var så förälskad att han inte VILLE se och veta vad sambon gjort, för då faller ju hela "kärlekssagan"! Privatpersoner kan låta sig duperas, men som politiker/kändis har man inte råd med det för då slutar det så här.
Nån "personlig tragedi", som Lööf kallade det, kan jag inte se det som, utan FF klev med berått mod rakt in i sin egen fälla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Smurf96
Efterhandskontruktion!
Givetvis har hon sett all kritik hon fått i sociala medier och vill inte förlora väljare. Vem går ens på detta?
Jag uppenbarligen! 😉
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Men det vi alla undrar är varför han, och nu en partikollega, skall se människorna bortanför just pedofili hela tiden. Det finns en massa människor att se, inte bara alla hans pedofiler. Han kanske kunde se människan bakom en uteliggare? Eller bakom en prostituerad? Eller bakom de som utsätts för hedersförtryck? Eller människorna bakom alla brottsoffer hans parti skapat? Men nej det är just människorna bakom alla pedofiler FF skall se.
Jag har inte sagt att varken FF eller Lööf ska se bortanför sambons brott, bara konstaterat att FF verkar ha gjort det. Men det är ju, som han fått uppleva nu, inte möjligt när man är förtroendevald. Så kan det gå! 🙂