2020-12-16, 20:35
Medlem
-DaRude-s avatar
Man blir lite fundersam. Hur många fler inom C bor med pedofiler, eller rent av själva är pedofiler? Det är förstås enklare att gräva fram när det handlar om dömda pedofiler, som i Fredriks och Christers fall. Men hur många fler barnvåldtäktsmän och pedofila grupprunkare gömmer sig i detta vidriga snuskträsk inom partiet? Och hur många fler mindre namnkunniga politiker ingår i pedofilringen, både inom Sverige och i utlandet? Tänker då främst på Federleys koppling till Brysselpedofilen, Ole Geving. Med tanke på att partiledningen uppenbarligen ljuger och mörkar, samt fått Sveriges journalistkår att svära ed inför ledningen kan man ju gissa att detta endast är toppen av isberget.
Citera
2020-12-16, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Fy fan Annie Lööf. Säg "psykisk ohälsa" en gång till så kräks jag.

Psykisk ohälsa är ett viktigt ämne. Det finns många som lider av det på olika sätt. Kanske FF också, även om jag tror det handlar mer om att han är stressad för att han blivit påkommen, och att han byggt hela sitt uppehälle och existens runt en fejkad personlighet. Såvitt jag kan se på hans handlingar EFTER att han fått reda på mannens brott, men FÖRE att han blev påkommen så led han inte alls.

Att skylla det här på psykisk ohälsa är ju bara att öka stigmatiseringen. Och att bädda för en come-back på den politiska arenan, gråta ut och göra avbön.

Nej tack, Annie.

Bra analys. Ja det var fult av henne att uttrycka sig så. FF och AL gömmer sig bakom ord.
De fiskar efter sympati. FF får stå för vad han gjort och hur hans mående klassificeras känns inte superviktigt. Ta ditt ansvar, karljävel.
Citera
2020-12-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men det vi alla undrar är varför han, och nu en partikollega, skall se människorna bortanför just pedofili hela tiden. Det finns en massa människor att se, inte bara alla hans pedofiler. Han kanske kunde se människan bakom en uteliggare? Eller bakom en prostituerad? Eller bakom de som utsätts för hedersförtryck? Eller människorna bakom alla brottsoffer hans parti skapat? Men nej det är just människorna bakom alla pedofiler FF skall se.

Ja varför just en pedofil? Bra fråga.

Den vill jag höra FF besvara själv.
Citera
2020-12-16, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Man blir lite fundersam. Hur många fler inom C bor med pedofiler, eller rent av själva är pedofiler? Det är förstås enklare att gräva fram när det handlar om dömda pedofiler, som i Fredriks och Christers fall. Men hur många fler barnvåldtäktsmän och pedofila grupprunkare gömmer sig i detta vidriga snuskträsk inom partiet? Och hur många fler mindre namnkunniga politiker ingår i pedofilringen, både inom Sverige och i utlandet? Tänker då främst på Federleys koppling till Brysselpedofilen, Ole Geving. Med tanke på att partiledningen uppenbarligen ljuger och mörkar, samt fått Sveriges journalistkår att svära ed inför ledningen kan man ju gissa att detta endast är toppen av isberget.

Det finns nog mycket mer tyvärr.

Jag tänker såhär.. Att FF vågade bete sig såhär, kan vara en del av ett mönster. Han känner tydligen fler pedofiler och jag tror inte att pedofilskandalen är en unik del av hans liv. Att vanliga medborgare får reda på att hans sambo är pedofil, är högst anmärkningsvärt. Jag tror att mkt skit pågått länge och nu ser vi toppen på isberget.
Citera
2020-12-16, 20:55
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Det finns nog mycket mer tyvärr.

Jag tänker såhär.. Att FF vågade bete sig såhär, kan vara en del av ett mönster. Han känner tydligen fler pedofiler och jag tror inte att pedofilskandalen är en unik del av hans liv. Att vanliga medborgare får reda på att hans sambo är pedofil, är högst anmärkningsvärt. Jag tror att mkt skit pågått länge och nu ser vi toppen på isberget.

Det är egentligen inte konstigt att pedofiler verkar dra sig till Centern - de har ju profilerat sig som Sveriges mest korkliberala parti. Att deras ungdomsförbund ville ha bort byxmyndighetsåldern är nog inget sammanträffande - tankarna måste komma någonstans. Har man sedan sett hur pedofiler pratar så inser man att deras dröm är att infiltrera rörelser och driva sin fråga, om än under falsk flagg eftersom de tror folk inte är "redo" än.

Det enda man kan göra är att röka ur dom om och om igen ur rörelser. Å andra sidan så blir det svårt i Sverige då brottslingarna är de som det är synd om och inte barnen som våldtas...
Citera
2020-12-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moshindeiru
Fast nu är det väl dags att fokusera på de riktiga offren, de små barnen som fått sina liv förstörda. FF är en skithög och förtjänar all skit han får.

Det är ju inte han som utnyttjat barnen, det är ju någon annan!
Citera
2020-12-16, 21:00
Bannlyst
Yes yes ya'll.

Annie håller pedofilvurmaren om ryggen.

I mina ögon är FF lika vidrig som han som är bevisad pedofil. FF är med högst sannolika skäl själv en pedofil .
Citera
2020-12-16, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung

Han visste om det, så dom hamnar ungefär på lika många grader i helvetet.

Sådanna som du hamnar ett par snäpp ner.

Bor du med en dömd brottsling och vet om det så har du ju per automatik accepterat personen och tycker den är reko.

Vet inte vad du lever i för bubbla men 99,9% skulle aldrig förlåta en sexbrottsling.

Att sen komma ut som deprimerad etc när man blivit påkommen är ren levnadsinstinkt.

Hoppas att FF begår självmord.
..... ja, såklart den dömde pedofilen också.
Senast redigerad av drrty 2020-12-16 kl. 21:07.
Citera
2020-12-16, 21:10
Medlem
grungewhores avatar
https://www.expressen.se/debatt/polisens-nedprioritering-av-sexbrott-mot-barn-ar-en-skam/

Orkar inte läsa hela tråden, men är det känt att Annie Lööf publicerade denna artikel 06.00 samma dag som partiet enligt utsago fick reda på av Federley att han levde med pedofilen?
Citera
2020-12-16, 21:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ännu en ?
https://stoppapressarna.se/svenskt/chocken-fredrick-federleys-partivan-valdtog-barn?fbclid=IwAR3pBD0fkgtJcalfuxXpxV2oPuvZ6FUg5ijA a5VuSj OxuRgY2gpxH1r6LQg
Stoppa Pressarna hänvisar till GP, (låst artikel).
Citat:
”Den 63-årige mannen har suttit som nämndeman för Centerpartiet och dömt andra människor för brott. Under våren 2019 åtalades mannen för våldtäkt av en 14-årig flicka, rapporterar Göteborgs-Posten.”
Namnet på snubben står dock skriven i klartext, finns även en bild på svinet. En Kapten Klänning-typ.
Citat:
Kvinnokämpe och dömd för våldtäkter mot barn
Fasaden rämnar när Denny Olofsson döms för våldtäkter mot barn.

https://www.gp.se/nyheter/systrar/kvinnok%C3%A4mpe-och-d%C3%B6md-f%C3%B6r-v%C3%A5ldt%C3%A4kter-mot-barn-1.26307769
Citera
2020-12-16, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Mycket möjligt, kanske Ursula did it?
Citera
2020-12-16, 21:15
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag instämmer i allt du skriver.

Ja det är fint att se bortom brott, men i egenskap av far och toppolitiker kan FF inte ta på sig den humana hjältemanteln. Att se bortom en pedofils brott, är inte hans uppgift.

Pedofili är dessutom speciellt. Det är en störning. Pedofiler har sönder barn fysiskt och psykiskt, för att tillfredsställa sig sexuellt. Det är ett rakt igenom stört beteende, och pedofili går inte att bota.

Detta ingår i varje förälders allmänbildning.

FF:s sambo begick dessutom grova brott, som dokumenterades och han fälldes.

Mellan sommaren 2020 och nu har FF uppenbarligen levt i en gråzon, som en far och toppolitiker inte ska leva i.

Jag har absolut inga problem med att privatpersonen FF är sambo med en pedofil, men som politiker är man förtroendevald och det går inte ihop.

Han måste ljuga för sig själv; varje normal människa ställer väl följdfrågor om man träffar en ny som berättar att man begått brott. Jag tror att FF var så förälskad att han inte VILLE se och veta vad sambon gjort, för då faller ju hela "kärlekssagan"! Privatpersoner kan låta sig duperas, men som politiker/kändis har man inte råd med det för då slutar det så här.
Nån "personlig tragedi", som Lööf kallade det, kan jag inte se det som, utan FF klev med berått mod rakt in i sin egen fälla.

Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Efterhandskontruktion!

Givetvis har hon sett all kritik hon fått i sociala medier och vill inte förlora väljare. Vem går ens på detta?

Jag uppenbarligen! 😉

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men det vi alla undrar är varför han, och nu en partikollega, skall se människorna bortanför just pedofili hela tiden. Det finns en massa människor att se, inte bara alla hans pedofiler. Han kanske kunde se människan bakom en uteliggare? Eller bakom en prostituerad? Eller bakom de som utsätts för hedersförtryck? Eller människorna bakom alla brottsoffer hans parti skapat? Men nej det är just människorna bakom alla pedofiler FF skall se.

Jag har inte sagt att varken FF eller Lööf ska se bortanför sambons brott, bara konstaterat att FF verkar ha gjort det. Men det är ju, som han fått uppleva nu, inte möjligt när man är förtroendevald. Så kan det gå! 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in