2020-12-16, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Har kontaktat TR och fupen finns bara i pappersform som kostar pengar.
Tycker väl att det är bra så att det blir svårare att sprida bilder och annat känsligt på pojkarna vind för våg.

Vill poängtera att den förstås finns elektroniskt, och mycket väl skulle kunna skickas som PDF, precis som många Tingsrätter väljer att göra. Sundsvalls TR drivs dock av politiska aktivister som väljer att inte skicka fuppar elektroniskt.
Citera
2020-12-16, 14:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Bra att åtal väcks, dessutom med en s k stjärnadvokat som målsägarbiträde.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...atalas-foraren
(Vet att andra här redan uppmärksammat det här.)

Det står bl a att hon kört i uppemot 200 km/h på 70-vägen, bitvis med mobilen i handen, vid flera tillfällen låg nära dikeskanten, och att olyckan skedde efter en vansinnesomkörning.
De fyra obältade 16-åringarna i baksätet slungades vid kraschen ur bilen och omkom. En 14-årig tjej i passagerarsätet, som föraren var barnvakt åt, fick allvarliga skador men överlevde.

Hoppas hon får ett hårt straff, gärna fängelse och att hon tvingas betala enorma skadestånd till de anhöriga.

Den där kvinnliga bilföraren är ju helt tappad, inte fan blåser man på i 200 km/h med mobilen i ena handen, det är dessutom olagligt sen 1 februari 2018 och som inte det räckte så struntade hon i 70 gränsen på olycksvägen.

Fängelse och ett enormt skadestånd är det enda rätta för en sådan där kvinnlig vettvilling.
Citera
2020-12-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Bra att åtal väcks, dessutom med en s k stjärnadvokat som målsägarbiträde.

Är faktiskt lite nyfiken på hur "stjärnadvokaten" ska lyckas få detta till ett patriarkal-rasistiskt hatbrott...
Senast redigerad av ZipoBibo5E8 2020-12-16 kl. 14:32.
Citera
2020-12-16, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleanasfuck
Tror tingsrätten i Sundsvall känner för familjerna.
Dom kommer statuera ett exempel och vrida på ett rätt hårt straff.
Hon överklagar till HR som sedan sänker straffet.

Som vanligt..

"Känner för familjerna"? Eh ja likt de flesta andra. Men menar du att straffskalan skulle förändras av detta?

Hon var 19 år då brottet begicks. Vad tror du det "rätt hårda straffet" kommer bli?
Citera
2020-12-16, 14:28
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmamma10
Hon skall ha högsta straffet, livstid, utan benådning, tyvärr kan inget ersätta pojkarna, men minst var sin miljon till varje familjemedlem. Av hänsyn till pojkarnas anhöriga, SKALL straffet vara mycket kännbart.

japp. Helt rätt. Hamnar hon på något häkte (vilket jag tvivlar på) hoppas jag hon får så mycket stryk att hon behöver köras i rullstol för resten av livet.
Citera
2020-12-16, 14:29
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
"Känner för familjerna"? Eh ja likt de flesta andra. Men menar du att straffskalan skulle förändras av detta?

Hon var 19 år då brottet begicks. Vad tror du det "rätt hårda straffet" kommer bli?

minst 15 år ska hon få om inte mer, hon har dödat 4 människor tack vare sin vårdslösa körning. hon ska aldrig sitta bakom ratten igen. bara det att hon inte säger sig minnas nånting säger ju allt, enklast spela dum o försöka glömma allt... men det ska bli hårt straff blir det nåt års fängelse är det ju fan skandal.
Citera
2020-12-16, 14:42
Medlem
Jofandus avatar
Hoppas att hon åker på ett kännbart straff med saftigt skadestånd. Minimum 4 år och 1 miljon i skadestånd. 6 års fängelse och efter gott uppförande kommer hon ut villkorligt efter 4 år. Osannolikt tyvärr att han får 6 år.

Jag har fått höra från flera olika källor som känner Lovisa på olika nivåer, att hon är en nonchalant människa. Hon kan sitta och skratta och håna folk som inte passar in i hennes värld. Ödmjukhet finns tydligen inte. Hon har en ”who cares” attityd. Förklaringen till olyckan finnes i hennes personlighet. Hade inte denna olycka skett då hade den skett senare i livet, antingen som singelolycka där hennes eget liv förolyckas alternativt någon annan passagerare.
Citera
2020-12-16, 14:45
Medlem
Ynglingasagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pikakahvi
Har kontaktat TR och fupen finns bara i pappersform som kostar pengar.
Tycker väl att det är bra så att det blir svårare att sprida bilder och annat känsligt på pojkarna vind för våg.
Berättade TR hur mycket de ville ha betalt?
Citera
2020-12-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vilket märke, specifik bilmodell & årsmodell var det? Det lär ju vara en säker bil givet att man är bältad då.

Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2009
Citera
2020-12-16, 14:46
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Sundsvalls TR B 1886-20
* Stämningsansökan

Och så kom då dagen då L blev åtalad. Inte en dag för tidigt om ngn skulle fråga mig. Intressant att läsa stämningsansökan. Det är 3 olika saker som jag finner intressanta i stämningsansökan.

"... ca 200 km/tim... "
Jag trodde vi skulle slippa hastighetsinflationen men så är det polis och åklagare som börjar. Finns det ingen rimlighetsanalys? Audin har en uppgiven maxhastighet på 222 km/h och då ska alltså fröken L ha skrämt upp bilen till 200. Med totalt 6 personer i bilen. På den här vägen. Inte en chans! Så hur hade åklagare Karin tänkt bevisa detta? Den enda möjligheten jag kan komma på är att ställa frågan till de som blev omkörda som i sin tur hävdar att det bara måste ha gått i 200 blås. Minst! För egen del anser jag att ett sådant vittnesmål snarare sänker trovärdigheten hos ett sådant vittne. 200 km/h... faller på sin egen orimlighet och det borde åklagare Karin inse själv.

Vid kollisionsögonblicket var hastigheten alltså 123 km/h enligt den tekniska undersökningen. Det jag saknar är något mer handfast för att försöka få fram vad hastigheten kan tänkas ha varit innan. Nu blir det bara en massa gissningar och närmare än så kommer vi troligen aldrig. Å andra sidan saknar det reell betydelse om ursprungshastigheten var 140 (vilket jag tror på) eller 160 (vilket andra tror på). Det gick åt helvete för fort oavsett.

"... filmklipp från Emil Idhs snapchatkonto lades upp och försvann [...] kl. 03.00 och 03.02" samt "... SOS kontaktades kl. 03.09".
Är det de här vittnenas bil vi ser i slutet av det berömda filmklippet? Kan de säga när L hann ifatt dem? Samt var de blev omkörda? För målet har det inte något större värde utan det är mest min egen nyfikenhet. Jag har, som bekant, lagt många timmar på att försöka ta reda på var den sista sekvensen filmades men har gått bet på det.

För egen del tror jag, tyvärr, att L kommer få så många olika sorters straffrabatter och så mycket att det bara blir villkorligt.

Förövrigt hoppas jag verkligen att jag framgent här får slippa läsa om att ansvaret för olyckan skulle vara någon annans än L:s till 100%. Allt annat är direkt stötande.
Senast redigerad av MrTomte 2020-12-16 kl. 15:05.
Citera
2020-12-16, 14:59
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winny-
Audi A4 Avant 2.0 TDI, 2009

Ok, tack! Kan vara den säkraste bilen på andrahandsmarknaden. En liten flicka på 14 år ska inte kunna överleva en avåkning i över 150 knyck där hennes sida tar hela smällen initialt. Och så de fyra i baksätet som måste ha kastats åt hennes håll. Bilen måste voltat och snurrat rejält som den såg ut.

Jag kollade just Julia på sociala medier. Någon som vet om Lovisa har sociala medier som är öppna att följa? Är nyfiken på hennes personlighet och hur hon tacklar detta – Om hon verkligen är så ytlig och obrydd som folk säger eller om hon faktisk har ett djup och medlidande trots allt. Jag tror och hoppas på det sistnämnda. Hon kanske är dålig på att visa känslor bara..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-12-16 kl. 15:03.
Citera
2020-12-16, 15:09
Medlem
Citat:
Vill poängtera att den förstås finns elektroniskt, och mycket väl skulle kunna skickas som PDF, precis som många Tingsrätter väljer att göra. Sundsvalls TR drivs dock av politiska aktivister som väljer att inte skicka fuppar elektroniskt.

På vilka grunder kan dom begära en kostnad för att skicka en handling som redan finns lagrad elektroniskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in