2020-12-15, 16:22
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Den med Vanheden som neger. Fick jag kämpa mig igenom .

Inget var spännade eller roligt i den filmen . Så jag röstar för fiasko men gärna vill jag se något som överbevisar mig . Älskar konceptet Jönssonligan och deras filmer back in the days!
Spelade Vanheden en neger i den rullen?
Citera
2020-12-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Spelade Vanheden en neger i den rullen?
Alexander Karim försökte väl vara någon slags Lidl kopia av Vanheden.
Om jag inte minns fel eftersom jag förträngt filmen .
Citera
2020-12-16, 08:24
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Alexander Karim försökte väl vara någon slags Lidl kopia av Vanheden.
Om jag inte minns fel eftersom jag förträngt filmen .
Aha. Det var alltså en neger som spelade Vanheden och inte tvärtom?
Citera
2020-12-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Aha. Det var alltså en neger som spelade Vanheden och inte tvärtom?
Inte fan vet jag.
Såg bara skiten och förtängde den...
Citera
2020-12-21, 17:05
Medlem
Är skeptisk - Tippar på en flopp
(kopior fungerar sällan)

Citera
2020-12-21, 18:48
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag trodde också att Alfredsson var på väg att bli nästa Lasse Hallström, efter tinker, tailor, soldier, spy. Så gör han den här smörjan istället?

Tror den kommer floppa hårt såväl av kritiker som publik.
Kritiker är rödingar. De har redan börjat ge denna re-make välvilliga recensioner eftersom den har rollbesatts med en ny generation skådisar som är ståuppare och dagssländeaktuella och representerar en politiskt värderätt, ung skådespelargeneration.

Återstår se, om kidsen som är tänkt publik köper konceptet.

Herr regissör TA har hygglig talang. Tinker, tailor var framför allt snygg, men vilade tungt på actor Mr. Gary Oldman.
Citera
2020-12-22, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Kritiker är rödingar. De har redan börjat ge denna re-make välvilliga recensioner eftersom den har rollbesatts med en ny generation skådisar som är ståuppare och dagssländeaktuella och representerar en politiskt värderätt, ung skådespelargeneration.

Återstår se, om kidsen som är tänkt publik köper konceptet.

Herr regissör TA har hygglig talang. Tinker, tailor var framför allt snygg, men vilade tungt på actor Mr. Gary Oldman.

Många nämner Tinker tailor men vad jag kommer ihåg så var även den filmen skräp, scenerna gick ju inte ens knappt att få ihop till en story - om inte helt osammanhängande. Kanske en ny tappning av Jönssonligan var mer ämnat för hans kvalifikationer?

Tror inte på denna film. Henrik Dorsin är för mycket dorsin, han gör nog precis som Gösta vilket då inte kommer funka, med en slunga skrattove. David, ja vad vet ja. Alla ser alldeles för vuxna ut för att ta på sig barnroller som dessa. Jönsonligan skulle ha förblivit en orörd klassiker, här är misstaget som alla sk. "elit-regisörrer" gör, de tar sig vatten över huvudet direkt.
Senast redigerad av fonzen 2020-12-22 kl. 15:45.
Citera
2020-12-25, 21:40
Medlem
desertwayss avatar
Hur jävla dålig var inte denna film egentligen? Hur kan det påstås att detta skulle vara den bästa Jönssonligan-filmen? Jag förstår ingenting. Snacka om helt värdelösa karaktärer och story. Hur kunde Tomas Alfredson sjunka till detta, det är för mig ett mysterium.
Citera
2020-12-25, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Hur jävla dålig var inte denna film egentligen? Hur kan det påstås att detta skulle vara den bästa Jönssonligan-filmen? Jag förstår ingenting. Snacka om helt värdelösa karaktärer och story. Hur kunde Tomas Alfredson sjunka till detta, det är för mig ett mysterium.

Det var en rörig film. Jönssonligan för mej är komik. Att ersätta Gösta Ekman som stickan går inte.
Citera
2020-12-25, 22:57
Medlem
framtands avatar
Har inte sett någon härinne som gillade filmen så jag går lite mot strömmen här, men i helhet tyckte jag den va helt ok. Det jag framför allt saknade va Harry och Vanheden, och ärligt talat gör ju de två Jönsson-ligan-filmerna för min del, så det blir såklart ett stort sänke. Nu fanns två karaktärer vid dessa namn med i filmen med det var knappast några karaktärer utan försvinnande bi-roller helt utan fokus, djup eller utveckling. Sickan kunde få lite mer snille-tid också.

Sen fanns inte mycket karaktärsdjup någon annanstans heller, men det lilla som fanns i Doris, Vanhedens föräldrar eller Sickan tyckte jag va godkänt. Likaså storyn, skurkarna och miljöerna.
Citera
2020-12-25, 23:50
Medlem
Hur många tusentals versioner av Jönssonligan med olika skådespelare ska de göra egentligen, räcker det inte med 80-talets?

Patetiskt när de gör samma filmer med tusen olika skådespelare som ska spela samma personer...
Citera
2020-12-26, 00:11
Medlem
Gallagherss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Har inte sett någon härinne som gillade filmen så jag går lite mot strömmen här, men i helhet tyckte jag den va helt ok. Det jag framför allt saknade va Harry och Vanheden, och ärligt talat gör ju de två Jönsson-ligan-filmerna för min del, så det blir såklart ett stort sänke. Nu fanns två karaktärer vid dessa namn med i filmen med det var knappast några karaktärer utan försvinnande bi-roller helt utan fokus, djup eller utveckling. Sickan kunde få lite mer snille-tid också.

Sen fanns inte mycket karaktärsdjup någon annanstans heller, men det lilla som fanns i Doris, Vanhedens föräldrar eller Sickan tyckte jag va godkänt. Likaså storyn, skurkarna och miljöerna.
Tyckte också den var helt okej. 2/5. Knappast det sämsta man sett iallafall som vissa vill få det till.

Att jämföra 2020:s Jönssonligan mot de tidiga är ju hjärndött. Vem som helst fattar att det bara kan bli sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in