2020-11-24, 07:05
Medlem
Kanske är han mest besviken över att filmen inte kommer att få alls samma uppmärksamhet som om den skulle gå upp på bio på juldagen. Den drunknar i streamingbruset likt Ödlan och brorsan i brunnen.
Citera
2020-11-24, 07:51
Medlem
Karln har väl jobbat hårt med sin film och är besviken för att han inte kan ha en vanlig premiärkväll med bubbel och snittar och låta sin publik, recensenter mfl njuta av filmen i storformat. Jag känner med honom och tror att han själv när han fått lite distans till det inser att en biopremiär i pandemin hade varit en väldigt korkad idé.
Citera
2020-11-24, 09:25
Medlem
ColinRobinsons avatar
Om jag förstår det hela rätt:

- Han är besviken att svenska skattebetalare inte kan köpa biljetter för att se den på bio, eftersom så mycket skattepengar gick till att göra filmen (flera miljoner kronor).

- Han är besviken för att svenska skattebetalare istället "måste" streama filmen.

Men streama innebär med största sannolikhet att många fler människor kommer att se filmen.

Kruxet är väl att streaming-biljetter skulle kosta mycket mindre än bio-biljetter.

Så egentligen handlar det om att han inte kommer tjäna ännu mer pengar på skattebetalarna. Men han försöker få det att låta som att han tänker på svenska folket.

Vad jag ogillar oärliga människor. Varför inte bara säga som det är: han vill se sin film på bio och han vill tjäna mer pengar.

I övrigt är det ganska ironiskt att pengar som staten stulit från folks hårt intjänade pengar, går till någon film som ändå kommer att vara glömd om ett år.

Man tar sedan hutlösa priser för att folk som betalat för filmen, ska kunna se den. På ställen där det är fullt av invandrare som förstör upplevelsen, dessutom.

Pajasfasoner.

Samtidigt sitter väl höjdarna i filmproduktionen i fina villor i Danderyd och dricker rödvin på helgerna, samtidigt som de skrattar högt åt arbetarklassen på andra sidan.
Citera
2020-11-24, 09:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson

- Han är besviken att svenska skattebetalare inte kan köpa biljetter för att se den på bio, eftersom så mycket skattepengar gick till att göra filmen (flera miljoner kronor).

- Han är besviken för att svenska skattebetalare istället "måste" streama filmen.

Men streama innebär med största sannolikhet att många fler människor kommer att se filmen.

Kruxet är väl att streaming-biljetter skulle kosta mycket mindre än bio-biljetter.

Så egentligen handlar det om att han inte kommer tjäna ännu mer pengar på skattebetalarna. Men han försöker få det att låta som att han tänker på svenska folket.

Vad jag ogillar oärliga människor. Varför inte bara säga som det är: han vill se sin film på bio och han vill tjäna mer pengar.

I övrigt är det ganska ironiskt att pengar som staten stulit från folks hårt intjänade pengar, går till någon film som ändå kommer att vara glömd om ett år.

Man tar sedan hutlösa priser för att folk som betalat för filmen, ska kunna se den. På ställen där det är fullt av invandrare som förstör upplevelsen, dessutom.

Pajasfasoner.

Samtidigt sitter väl höjdarna i filmproduktionen i fina villor i Danderyd och dricker rödvin på helgerna, samtidigt som de skrattar högt åt arbetarklassen på andra sidan.

Ganska komiskt hur han försöker förklara det med att det blir synd om folket. Att då inte behöva betala trippelt alltså. Först massa skattekronor för att göra filmen. Sedan först på bio efter det på stream/köpfilm, alltså trippelt betalt för honom. Nu blir det bara dubbelt.

Han skulle nog kört mer en konstnärlig linje att filmen gör sig inte rättvisa utanför bioduken och det därmed blir fel att den inte visas först på bioduken. Det hade han mer kommit undan än detta helt uppenbara gnäll om att det blir mindre stålar för honom.
Citera
2020-11-24, 10:03
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTE
Här har vi trailern:
https://www.youtube.com/watch?v=CeIXiQlX8XY

Påminner faktiskt om gamla svenska filmer då de av nån anledning glömt bort att kvotera in en massa negrer och araber...

Dorsin är alltid skön och Hedda söt, syntes inte Reine Brynnolsson i klippet också...?
Citera
2020-11-24, 10:04
Medlem
Ghastens avatar
Är ingen film som ger något mer att se på bio eller hemma. Det man slipper är väl idioter som inte håller käft på bio kollar sina mobiler och pratar. Nej den här filmen får nog njutas från soffan.

Om den är bra det vet vi inte ännu.
Citera
2020-11-24, 10:06
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson

Pajasfasoner.

Haha, ja, det är rätt åt den själviske jäveln att corona la krokben på hans giriga planer...
Citera
2020-11-25, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Påminner faktiskt om gamla svenska filmer då de av nån anledning glömt bort att kvotera in en massa negrer och araber...

Dorsin är alltid skön och Hedda söt, syntes inte Reine Brynnolsson i klippet också...?

Vänta va? Är det inte en neger eller "festlig Özz-blatte" i hela filmen? Ingen böger heller?
Då ska den ses.
Citera
2020-12-01, 04:05
Medlem
Lite oklart vad han menade. Men tror att det också kan röra sig om att ge filmen mer uppmärksamhet. All publicitet är bra publicitet kallas det.
Citera
2020-12-03, 00:28
Medlem
Att Alfredsson gör en svensk film är inte alls konstigt. The Snowman blev en otrolig flopp, dels ekonomiskt men framförallt kritikermässigt där den blev totalt genomsågad.

Har man en stor back-katalog av bra filmer kan man få en ny chans, men att totalt misslyckas med sin andra stora internationella film kan mycket väl vara slutet på en internationell karriär. Lika så slutet på drömmen om Bröderna Lejonhjärta.

Vad som annars är anmärkningsvärt är hur fruktansvärt långsamt han tycks arbeta. Jönssonligan började spelas in i juli 2018. En normalt arbetande regissör för en svensk film i den här klassen hade haft filmen klart till jan-februari 2019, långt före corona. Den hade även ansetts som väldigt försenad om den dök upp på bio under julen 2019 men inte ens det mäktade han med.
Måste vara resultatet av en väldigt ängslig man och nu får han lida för det.
Citera
2020-12-15, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffel
Att Alfredsson gör en svensk film är inte alls konstigt. The Snowman blev en otrolig flopp, dels ekonomiskt men framförallt kritikermässigt där den blev totalt genomsågad.

Svårfilmad bok, och Harry Hole är ju egentligen en väldigt osympatisk figur, och om han dessutom spelas av Fassbender så blir det etter värre.
Citera
2020-12-15, 16:12
Medlem
Den med Vanheden som neger. Fick jag kämpa mig igenom .

Inget var spännade eller roligt i den filmen . Så jag röstar för fiasko men gärna vill jag se något som överbevisar mig . Älskar konceptet Jönssonligan och deras filmer back in the days!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in