2020-11-30, 15:22
Medlem
Krickedixans avatar
Vilken story detta var. Jag brukar läsa de flesta fall men detta hade jag missat helt.
Snubblade på det idag och det var intressant.
Skönt att hon fick ett ordentligt straff.

Det jag är mest förvånad över hur hon under tiden från bränder till idag lyckas gifta sig och få barn. Stackars lilla bäbis och stackars nya man. Visst han inget om vem hon var och vad hon gjort.
Har man spelat för miljontalskronor och försökt att döda sin sambo så skulle jag nog inte satsa mitt liv på och med den människan. Hur tänker folk?
Någon som vet. Visste han inte vem hon var?

Gör man allt som hon har gjort så är man psykopat och livsfarlig. Manipulativ.
Hon kommer inte förändras utan det finns där alltid.
Citera
2020-12-07, 16:43
Medlem
Hej vet inte om jag är trög eller inte men finns inte hela fupen?
Citera
2020-12-16, 00:26
Medlem
Hon är iaf ute på gatorna än. Såg henne idag nämligen.
Jag undrar hur länge hon får gå fritt utan att dom tar henne till fängelset?
Citera
2020-12-16, 00:52
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillaRosiga
Hon är iaf ute på gatorna än. Såg henne idag nämligen.
Jag undrar hur länge hon får gå fritt utan att dom tar henne till fängelset?

Sista dagen för att överklaga Hovrättens dom är i dag 16 december. Så i morgon borde den vinna laga kraft tror jag.

Jag har frågat hovrätten för övre Norrland om det har kommit in något överklagande. Om så är fallet så gissar jag på att hon får gå fri tills hon nekas prövningstillstånd i högsta domstolen.
Citera
2020-12-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn
Sista dagen för att överklaga Hovrättens dom är i dag 16 december. Så i morgon borde den vinna laga kraft tror jag.

Jag har frågat hovrätten för övre Norrland om det har kommit in något överklagande. Om så är fallet så gissar jag på att hon får gå fri tills hon nekas prövningstillstånd i högsta domstolen.

Sen när domen väl träder i kraft tar det normalt ytterligare några veckor innan det är utrett och är spikat var straffet ska avtjänas. Då bestäms även ett inställelsedatum, vilket i sin tur ligger ytterligare typ 3 månader framåt i tiden.

Allt detta är då baserat på att hon inte är häktad eller så, har inte lusläst tråden men om någon sett henne ute nyligen så förmodar jag att hon är ute i det fria tills vidare. Och det lär hon alltså vara i några månader till, minst.
Citera
2020-12-17, 10:52
Medlem
WallaceShawns avatar
Målet överklagades i går eftermiddag av Emelia och lever nu vidare i högsta domstolen med målnummer B 6659-20
Citera
2020-12-17, 13:27
Medlem
WallaceShawns avatar
Lite mer information

Citat:
Det har överklagats till högsta domstolen utav Emilia Ö*b*e*rg mot Åklagaren (brottet) och P*ä*r H*a*ug*ma*n (skadestånd) mot de andra målsägandena har hovrättens dom vunnit laga kraft
Citera
2021-01-25, 12:14
Medlem
Hebrs avatar
Hoppas att smutsbruden knappt pallar dagarna bakom lås och att besöken med anhöriga blir få.

Så jävla frustrerande att lyssna på henne när hon sitter och drar sina uppenbart fejkade snyftningar i rätten. Jag hade som anhörig till BO varit bra jävla trött på den här förloraren. Usch fy fan.

Jag vet att du läser här Emilia och jag hoppas dina dagar ute i frihet hittills har varit ett helvete. Och bättre lär det inte bli när du ska in.

En eloge till hennes farsa dock för ett underhållande vittnesmål. Du verkar fått dina TJUVgener från morsan din, E.
Citera
2021-02-05, 14:54
Medlem
Marknadsassistents avatar
Herregud vilken hemsk människa, lyssnat på det mesta av rättegången.
Långt fängelsestraff är bra, men jag tror hon är obotlig ...
Även hennes nya kille borde dra örona åt sig, Kan det vara så att norrlänningar är godtrogna ?
Citera
2021-02-05, 18:20
Medlem
Hej

Helt ny här o har hittat fupen men får den inte att fungera! Efter timmar med Emilias falska röst i öronen så måste jag få läsa fupen! Någon som kan hjälpa mig !! Snälla, snälla :-)
Citera
2021-02-09, 12:27
Medlem
Har nu fått höra att dom inte tar upp fallet igen.
Så nu återstår bara: När åker hon in ???
Citera
2021-02-09, 21:09
Medlem
Vettefan. Men hon är då aktiv på köp & säljgrupper på nätet, bl.a köper hon blommor haha. Trodde hon hade odlingsförbud. Är hennes nya grannar förresten varnade för den ökade brandrisken? Så att dom byter batterier i sina brandvarnare tänker jag. Skicka gärna en hälsning inför fängelsevistelsen.
https://www.facebook.com/emmy.B*rvall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in