2020-12-15, 21:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Alexander Bard var Centerns "rådgivande" när de ville ta bort åldersgränsen för sex - människor är sexuella oavsett ålder - och inför polygami ... hur den skulle se ut hade han dock svårt att förklara..

När detta strunt uppmärksammades på Flashback så började tidningarna skriva - och centern sprang in i skamvrån och skrev om utkastet till sitt nya program .. Både skippad åldersgräns och polygami försvann...
Ett ständigt vått finger i luften alltså. Det gör den spelade ”ovetskapen” kring Fedofilaffären ännu mer löjlig.
Citera
2020-12-15, 22:02
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Inget bevis finns för att FF är pedofil själv!

Nej det gör det inte, men absolut inte normalt för en person att omge sig med en massa pedofiler, många varningsklockor, ungefär som Annie Röv skulle börja umgås med 4 kända super nazister privat bara av ren nyfikenhet, tror nog att hennes trovärdighet skulle sjunka som Anti SD och Antirasist.
Citera
2020-12-15, 22:04
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Alexander Bard har visst twittrat lite skit till Fedofilens försvar, men huruvida Jonas Gardell sagt nåt har jag inte sett nämnas?

De har väl knullat. Festprissar båda två som varit med i samma parti och även haft politiska kontakter.
Citera
2020-12-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det verkar som om centerväljarna inte håller med dig. C backade 2 % i en opinionsundersökning idag.
Att C backar är ju ingenting jag gråter över egentligen!
Citera
2020-12-15, 22:06
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Alexander Bard har visst twittrat lite skit till Fedofilens försvar, men huruvida Jonas Gardell sagt nåt har jag inte sett nämnas?

Förvånade mig lite faktiskt, då jag tycker Bard brukar va en rätt klok person emellanåt, med rätt vettiga åsikter.
Citera
2020-12-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Sämre med saker som har med barnskydd att göra tydligen 🙄
BÅDE barn och djur behöver skydd! FF verkade inte vara djurrättsintresserad precis så som jag är, men för att vara C så är han säkerligen jättedjurvän, han kunde ta upp viktiga saker inom djurskyddet i EU!
Citera
2020-12-15, 22:15
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
C rasar i senaste Ipsos-mätningen. Har Federleygate påverkat opinionen?

Troligtvis. Nu är ju väljare oftast så att man visar sitt missnöje i mätningar nära en skandal osv. När allt blåst över är det business as usual och ingen märkbar skada vid nästa val. Men man kan ju alltid hoppas.
Citera
2020-12-15, 22:20
Medlem
Citat:
BÅDE barn och djur behöver skydd! FF verkade inte vara djurrättsintresserad precis så som jag är, men för att vara C så är han säkerligen jättedjurvän, han kunde ta upp viktiga saker inom djurskyddet i EU!

Ingen bryr sig om Fredriks jävla får när karln har fattat beslutet att låta en nioårig flicka dela bostad med en dömd barvåldtäktsman som bedöms ha hög återfallsrisk.
Citera
2020-12-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
FF har haft många sunda åsikter genom åren (Jag är inte centerpartist - kommer aldrig rösta på dem) och uppfattats som en bra politiker - väldigt liberal i vissa frågor dock - därför hade jag initialt svårt att se att det handlade om annat än att han råkat på fel person. Råkar man dock på fel person (pedofiler) upprepade gånger så blir det svårt att bara kalla det "otur".
Visserligen, men det finns folk som intresserar sig för udda människor..dom utstötta, psykologin bakom. FF hade ju kommit upp sig bra i samhället men ändå kanske känt sig lite utanför ändå, fått ta emot en massa skit genom åren för allt möjligt, blivit hotad och så.
Citera
2020-12-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Nej det gör det inte, men absolut inte normalt för en person att omge sig med en massa pedofiler, många varningsklockor, ungefär som Annie Röv skulle börja umgås med 4 kända super nazister privat bara av ren nyfikenhet, tror nog att hennes trovärdighet skulle sjunka som Anti SD och Antirasist.
En del är intresserade av psykologin bakom udda människor..dom "förtappade", dom utstötta...kanske undrar hur det går att bota dom?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Visserligen, men det finns folk som intresserar sig för udda människor..dom utstötta, psykologin bakom. FF hade ju kommit upp sig bra i samhället men ändå kanske känt sig lite utanför ändå, fått ta emot en massa skit genom åren för allt möjligt, blivit hotad och så.
I hans position och gällande varje förälder, så får man inte involvera sig med pedofiler för att man är "lite intresserad av psykologin".

Den ursäkten går inte hem och det vet FF också.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Att C backar är ju ingenting jag gråter över egentligen!

Nej inte jag heller, men det är väl det enda positiva som kan komma ur denna soppa. Och förstås att för all framtid så kommer folk vara försiktiga med att låta sina barn umgås med FF. T.o.m. du skulle nog tveka att låta han vara barnvakt åt dina barn, man vill ju inte ta en sådan risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in