2020-12-15, 21:37
Medlem
Kul att se FF hemma på gården med sina får, sin hund, det mysiga huset i tv ikväll.
Citera
2020-12-15, 21:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Huvudsaken är att han inte är pedofil själv!

Det verkar som om centerväljarna inte håller med dig. C backade 2 % i en opinionsundersökning idag.
Citera
2020-12-15, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Utveckla.
jag tycker expressen har rapporterat sakligt och tydligt. ser som sagt inte vad SD har med det här att göra.
Federley är rökt nu så är det bara
Citera
2020-12-15, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Det ble hektisk aktivitet på Wikipedias side om Ole Morten Geving (t. h.) etter at Document skrev om dommen mot ham. Til slutt låste partifellen Morten Olsen Haugen (t. v.) artikkelen."

https://www.document.no/2020/12/15/alt-om-ole-morten-gevings-pedofili-dom-sensurert-av-wikipedia-partifelle-har-last-artikkelen/

Kommentarerna är som att läsa flashback på norska.
Citera
2020-12-15, 21:44
Medlem
Passepartouts avatar
Lottie Knutson har höjt rösten på Facebook om Federgate [9/12]. Den yngre generationen vet kanske inte vem hon är, men de som varit med ett tag minns när hon arbetade på Fritidsresor i samband med Tsunamikatastrofen 2004.

Citat:
Jag uttalar mig nästan aldrig om samhällsfrågor eller politik, men nu gick topplocket ang den så kallade ”pedofilskandalen” i C.
Det är obehagligt att se tassandet. Att kväll efter kväll tvingas beskåda fortsatta promotionsändningar på bästa sändningstid med berörda i huvudrollen.

Att se den stora personhänsyn som tas till vuxna människor, partiföreträdare och högbetalda politiker. Åtminstone i vissa kanaler. Till vissa politiker.
Samma typ av politiker som inte alltför sällan - på skattebetalarnas bekostnad - sjukskriver sig då det börjar osa hett.
Att på allvar behöva se kommentarer från partikamrater om stackars ”Annie”...”det här är svårt för Annie” och hur ”centern försöker vinna tid med att lägga locket på”.
Är det ”Annie” det är synd om? Eller Centern?
På allvar?

Är det inte svårt, milt sagt, för alla de barn som dagligen utsätts för grova kränkningar och sexuella övergrepp?
Som våldtas vid nattning? År efter år?
Hur kan man ens tänka tanken att försöka förhala utredningar, hota med sina kontakter på Säpo om orosanmälningar?
Eller att som ledare avfärda människor som försöker larma till sin egen ledning och hävda ”brist på bevis?
Eller tycka synd om sig själv (eller sin partiledare) för att hon fått en besvärande skandal på halsen?

Det är INTE synd om ”Annie” eller en politisk partiledning.
Ett tips till alla som nu främst tycker att ”Annie” har det så ”svårt” på grund av en skandal som först blev besvärande då den avslöjades:
Fundera i stället en sekund - en millisekund - på hur det är för alla miljontals barn som oavbrutet utsätts för vidriga övergrepp, i den tysta pandemi som heter sexuella övergrepp på minderåriga.
Nu måste jag gråta lite. Punkt.

Edit: Andra personer som haft värdefulla synpunkter på Federgate:
Patrik Sjöberg https://www.youtube.com/watch?v=6_rgtjhPzMQ
Johan Westerholm https://ledarsidorna.se/2020/12/nar-centerpartiet-blev-till-offer-och-de-riktiga-brottsoffren-forsvann/
Rebecca Weidmo Uvell https://uvell.se/2020/12/14/journalistiskt-haveri/
Senast redigerad av Passepartout 2020-12-15 kl. 21:59.
Citera
2020-12-15, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Aldrig har varit intresserad av barn i sexuellt syfte .. ? Det finns ingen "kurirverksamhet" eller filmning att skylla på när han medger följande:

Edit: Helt normalt beteende som alla pappor gör med sina döttrar?

Man förstår ju att Federley inte var bekymrad eller orolig. Så gör ju alla pappor..
Citera
2020-12-15, 21:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Har någon av våra riksbögar AB och JG kommenterat FF ännu? De brukar ju ha åsikter om det mesta och här handlar det av en av Sveriges mest prominenta homosexuella.
Alexander Bard har visst twittrat lite skit till Fedofilens försvar, men huruvida Jonas Gardell sagt nåt har jag inte sett nämnas?
Citera
2020-12-15, 21:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Jag vet ju inte anledningen till det, men jag tycker inte alls det skulle vara för otroligt om det var för psykologin omkring denna vidriga företeelse..hoppas gör jag i alla fall...jag har tyckt att FF tagit upp bra saker som politiker, som har med djurskydd att göra, i alla fall.
FF har haft många sunda åsikter genom åren (Jag är inte centerpartist - kommer aldrig rösta på dem) och uppfattats som en bra politiker - väldigt liberal i vissa frågor dock - därför hade jag initialt svårt att se att det handlade om annat än att han råkat på fel person. Råkar man dock på fel person (pedofiler) upprepade gånger så blir det svårt att bara kalla det "otur".
Citera
2020-12-15, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Tar du Fredrik i försvar ??? Är du sådan ???

Nä vad får dig att dra den slutsatsen?
Citera
2020-12-15, 21:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Alexander Bard har visst twittrat lite skit till Fedofilens försvar, men huruvida Jonas Gardel sagt nåt har jag inte sett nämnas?
Alexander Bard var Centerns "rådgivande" när de ville ta bort åldersgränsen för sex - människor är sexuella oavsett ålder - och inför polygami ... hur den skulle se ut hade han dock svårt att förklara..

När detta strunt uppmärksammades på Flashback så började tidningarna skriva - och centern sprang in i skamvrån och skrev om utkastet till sitt nya program .. Både skippad åldersgräns och polygami försvann...
Citera
2020-12-15, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Vad heter den dömde pedofilen?
Domen finns här. (FB) Fredrick Federley levde med en dömd pedofil
Citera
2020-12-15, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Lottie Knutson har höjt rösten på Facebook om Federgate [9/12]. Den yngre generationen vet kanske inte vem hon är, men de som varit med ett tag minns när hon arbetade på Fritidsresor i samband med Tsunamikatastrofen 2004.

Bra rytet! Det var ju Lotties man Mats Knutson som var en av de första som tog bladet från munnen och sa att:

"Det kan bli svårt för Fredrick Federley att sitta kvar som Europaparlamentariker, säger SVT:s politiska kommentator Mats Knutson.

– När partiledningen börjar känna att det bränner under fötterna är det mycket som ska till för att en politiker, i den situation som Fredrick Federley befinner sig i, ska kunna komma tillbaka till den typ av tunga uppdrag som han har i dag."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mats-knutson-kan-bli-svart-for-federley-att-sitta-kvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in