2020-12-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Förtydligar detta då vissa misstolkat mitt inlägg, vattenpipan låg invirad i plast, liknande ”byggplast” och inte i någon påse. Tröjan låg i ett par buskar vid sidan om!

Mer intressant än vanlig plastpåse eller sopsäck! (I mina ögon).
Citera
2020-12-15, 18:40
Medlem
Får medge att jag inte läst igenom alla 4000 sidor. Vad kan man säga är den allmänna uppfattningen rörande kroppens försvinnande?

Att det skedde samma dag som brottstillfället?

Jag har bara skummat FUPen och har inte följt nyhetsmedia. Var det klarlagt att föräldrarnas bil hade använts för kroppen?
Citera
2020-12-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
A men vad fan...

Iofs så är jag saken redan avslutad sedan domen och Polisen har nog ingen befogenhet att rota vidare.
Case closed som det heter.

Nu får VI andra medborgare söka vidare och hitta saker. Bilder, GPS och annat.

Helt fel. Det är just såna här fynd som kan ge aset livstid hos HD.

Citat:
Förtydligar detta då vissa misstolkat mitt inlägg, vattenpipan låg invirad i plast, liknande ”byggplast” och inte i någon påse. Tröjan låg i ett par buskar vid sidan om!
Kan du hitta till platsen på nytt ifall du skulle få chansen? Detta stolpskott måste in på livstid. Han ska inte ha några 12 av 18 år.

Är dock lite frågande till varför du inte stanna till och peta runt lite ifall allt du såg var plast och jord men inga kroppsdelar (än så länge)? Eller självmant återvände om nu polisen ignorerat dig.
Senast redigerad av fimpalivet 2020-12-15 kl. 18:52.
Citera
2020-12-15, 18:55
Medlem
Kan inte så många kontakta tidningar som gp och bohuslänningen och ringa polisen.
Så det händer nåt.
Jag har gjort det.
Citera
2020-12-15, 19:00
Medlem
[quote=fimpalivet|73968182]Helt fel. Det är just såna här fynd som kan ge aset livstid hos HD.

Kan du hitta till platsen på nytt ifall du skulle få chansen? Detta stolpskott måste in på livstid. Han ska inte ha några 12 av 18 år.

Är dock lite frågande till varför du inte stanna till och peta runt lite ifall allt du såg var plast och jord men inga kroppsdelar (än så länge)? Eller självmant återvände om nu polisen ignorerat dig.[/QUOTE

Fan att man bor så långt ifrån annars skulle jag och några till dragit dit med spadar och krattor. Hoppas verkligen att någon/några som bor i närheten tar sig dit, gräv upp gropen och ta med ALLT ( även tröjan ) med HANDSKAR PÅ!!! Man blir ju inte förvånad att snuten inte lägger mer tid på detta för dom måste ju fånga cyklister utan ljuse & reflexer, går mot röd gubbe osv. Om nu någon bestämmer sig för att köra dit och gräva fram sakerna så hade jag nog kört till en närliggande station och förklarat var, när detta gjordes. Och visa även svaren från de andra nonchalanta snutarnas svar. Visa gärna det för dom vad som finns här.
Citera
2020-12-15, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fimpalivet
Helt fel. Det är just såna här fynd som kan ge aset livstid hos HD.

Är dock lite frågande till varför du inte stanna till och peta runt lite ifall allt du såg var plast och jord men inga kroppsdelar (än så länge)? Eller självmant återvände om nu polisen ignorerat dig.

Platsen hittar jag tillbaka till utan problem! Varför jag inte ”grävde” runt mer var för att inte förstöra spår ifall det var något av intresse, samt att när man vet att man letar efter kroppsdelar så är man inte lika tuff ute som när man sitter inne bakom en skärm. Men jag söker för jag vill som alla andra, att aset som gjort detta skall få ett hårt fängelsestraff!
Citera
2020-12-15, 19:10
Medlem
Citat:
Platsen hittar jag tillbaka till utan problem! Varför jag inte ”grävde” runt mer var för att inte förstöra spår ifall det var något av intresse, samt att när man vet att man letar efter kroppsdelar så är man inte lika tuff ute som när man sitter inne bakom en skärm. Men jag söker för jag vill som alla andra, att aset som gjort detta skall få ett hårt fängelsestraff!
Ok... Förvånad att du inte återvände i alla fall. Men men. Nu när polisen ignorerat ännu en gång återstår bara en sak På med handskar och ut med mindre spadar mitt på ljusa dagen. Ta med ficklampa/mobillampa och en kompis. Men hittar du något så greppa inte med hela handen utan nyp på ett minimalt ställe så gott det går. Dokumentera (film och foto). Det lär polisen, åklagare och domstol uppskatta.
Citera
2020-12-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ok... Förvånad att du inte återvände i alla fall. Men men. Nu när polisen ignorerat ännu en gång återstår bara en sak På med handskar och ut med mindre spadar mitt på ljusa dagen. Ta med ficklampa/mobillampa och en kompis. Men hittar du något så greppa inte med hela handen utan nyp på ett minimalt ställe så gott det går. Dokumentera (film och foto). Det lär polisen, åklagare och domstol uppskatta.

Jag trodde som sagt att när jag överlämnat sakerna till polisen och försökt förklara plats att det kanske skulle påbörja ny sökinsats där, och jag har väntat på att de skall komma upp något på nätet, men nu har inget hänt och därför jag skapade ett konto här för att skriva av mig om mina fynd! Då jag stort sett läst varenda sida på kommentarer samt fupen, så tycker jag att fb medlemmarna gör ett riktigt bra jobb och verkligen går in djup på fallet! Många teorier som skulle kunna vara sanna, som polisen inte lägger en sekund på.
Citera
2020-12-15, 19:43
Medlem
Citat:
Jag trodde som sagt att när jag överlämnat sakerna till polisen och försökt förklara plats att det kanske skulle påbörja ny sökinsats där, och jag har väntat på att de skall komma upp något på nätet, men nu har inget hänt och därför jag skapade ett konto här för att skriva av mig om mina fynd! Då jag stort sett läst varenda sida på kommentarer samt fupen, så tycker jag att fb medlemmarna gör ett riktigt bra jobb och verkligen går in djup på fallet! Många teorier som skulle kunna vara sanna, som polisen inte lägger en sekund på.
Hoppas verkligen att du kan ta dig en tur så fort du få chansen. Du hade fått en sån jäävla hjältestatus ifall du hitta något av värde för HD.
Citera
2020-12-15, 19:50
Medlem
Citat:
Hoppas verkligen att du kan ta dig en tur så fort du få chansen. Du hade fått en sån jäävla hjältestatus ifall du hitta något av värde för HD.
Hur menar du där? "Värde för HD"? Då skall det beviljas resning. HD har inte beviljat prövningstillstånd för någon överklagan, HRs dom står fast och därmed är sagan slut.
Citera
2020-12-15, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hur menar du där? "Värde för HD"? Då skall det beviljas resning. HD har inte beviljat prövningstillstånd för någon överklagan, HRs dom står fast och därmed är sagan slut.
Och för det krävs ny, tung bevisning, som kan vända upp och ner på allt. Typ att man hittar en kropp med Tishkos DNA på.
Citera
2020-12-15, 20:05
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Det kan ju va så att de undersökt det men att inget viktigt hittades.
Minns att en kvinna hittade skelett bit och kontaktade polis eftersom hon inte visste om det var från djur eller människa.
Hoppas det är så iaf.
Jag ringde en gång och frågade om ett inlägg på facebook om överfall stämde men polisen fick inte bekräfta eller avfärda det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in