2020-12-15, 17:44
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Man kan ju själv fundera på hur rimligt det är att man låter någon man träffade första gången den 25 maj flytta hem till en själv i juni. Någon man vet så lite om att man inte ens vet att denne nyss kom ut från sex års fängelsevistelse...

Min gissning är att relationen varat betydligt längre än så. Federley har ju t ex vanan inne vad gäller att besöka sexförbrytare i fängelse. Det vore intressant att få fram besöksloggar på relevanta anstalter...

Redan hösten 2013 så myste Federley ihop med Quick. När åkte Jonas in om han kom ut januari 2020? Hösten 2013..? Tidslinjen är ju lite intressant här...

Kan man inte få fram vilka peddot hade besökstillstånd med ?
Citera
2020-12-15, 17:47
Medlem
Väldigt var tyst det blev om de två andra pedofiler som Federley ska ha umgåtts med. När ska han förklara det? https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federley-lankas-till-en-tredje-pedofil
Citera
2020-12-15, 17:50
Medlem
Jag vill ha Fredrik F hos skavlan i min sanning eller hos David Hellenius hos Malou? Nordegren o epstein?
Citera
2020-12-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag vill ha Fredrik F hos skavlan i min sanning eller hos David Hellenius hos Malou? Nordegren o epstein?

Annie planerar redan en come-back tillsammans med någon PR byrå.
Citera
2020-12-15, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Man kan ju själv fundera på hur rimligt det är att man låter någon man träffade första gången den 25 maj flytta hem till en själv i juni. Någon man vet så lite om att man inte ens vet att denne nyss kom ut från sex års fängelsevistelse...

Min gissning är att relationen varat betydligt längre än så. Federley har ju t ex vanan inne vad gäller att besöka sexförbrytare i fängelse. Det vore intressant att få fram besöksloggar på relevanta anstalter...

Redan hösten 2013 så myste Federley ihop med Quick. När åkte Jonas in om han kom ut januari 2020? Hösten 2013..? Tidslinjen är ju lite intressant här...
Klart att han är pedofil!
Citera
2020-12-15, 18:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Fel på mig? Dessutom hade jag aldrig velat vara politiker. Det är inte mitt gebit. Det är hemskt detta med att utsätta barn, men gjort är gjort och går inte att göra något åt saken. Denne man som är pedofil hade nog inte mått så bra av att läsa detta. Handlingen är förkastlig, och inte människan bakom. Med rätt terapi och en framgångsrik farmakologisk behandling kan han återanpassas till samhället. Tänk så istället. Mer konstruktivt.
Vad menar du med det? Hur då återanpassas?
Man kan ge honom en svetskurs och bostad - men det går INTE att bota pedofiler.
Citera
2020-12-15, 18:13
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad menar du med det? Hur då återanpassas?
Man kan ge honom en svetskurs och bostad - men det går INTE att bota pedofiler.

Man kan tillägga att om Jonas hade menat allvar med att sin "återanpassning" så hade inte det första han gjorde utanför fängelset att skaffa Grindr och ragga upp en man som har en 9-årig dotter. Jonas själv borde insett hur olämpligt det var för honom att ens vara i närheten av ett barn, vilket gör att jag tror att han inte alls tar sin egen "rehabilitering" på allvar.
Citera
2020-12-15, 18:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Man kan tillägga att om Jonas hade menat allvar med att sin "återanpassning" så hade inte det första han gjorde utanför fängelset att skaffa Grindr och ragga upp en man som har en 9-årig dotter. Jonas själv borde insett hur olämpligt det var för honom att ens vara i närheten av ett barn, vilket gör att jag tror att han inte alls tar sin egen "rehabilitering" på allvar.
Jag instämmer. Jag tror han gick på jakt efter nya offer så fort han landade i frihet - och kanske innan också.
Det är väl i o f förväntat av en pedofil som begått de brott han begått. Det som börjar lukta riktig skunk ju mer som uppdagas är ju FF:s kontakt med andra pedofiler också. Han är lite väl öppensinnad för att jag skulle tycka det var okej om jag hade varit barnets mamma.

Att utreda barnet är ju inte heller enkelt -- skulle de börja förhöra henne på uppgifter och inget har hänt så kan ju den proceduren ställa till en jäkla skada känslomässigt och i självkänslan. Å andra sidan - om något hänt och hon inte ges möjlighet att berätta så slår ju det också på både självkänslan och känslomässigt.

Barnet är dessutom 9 år och kan inte undgå att ta del av rapporteringen kring hennes pappa. Jäntan tycker jag väldigt synd om i detta oavsett vad som hänt eller inte.
Citera
2020-12-15, 18:22
Medlem
Citat:

Klockren analys. Visst är det så. J visade inte seriositet och pedofiler går aldrig att bota.

Och Federleys ointresse för vad sambon gjort är ju extremt märkligt. Vilken förälder vill inte veta EXAKT vad partnern gjort?

Federly har ju själv barn.

Hårresande.
Citera
2020-12-15, 18:23
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Eftersom det är väl dokumenterat att han inte tog sitt brott på allvar finns det ju all anledning att tvivla på att skulle ta sin rehabilitering på allvar.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2020-12-15 kl. 18:27.
Citera
2020-12-15, 18:36
Medlem
Citat:

Han har väl vana av att använda sig av div ”appar” för att hitta likasinnade
Enligt domen mötte han ju sin med-peddo som han utövade livsända Skype övergrepp med på qruiser (eller hur det nu stavas)
Citera
2020-12-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja det verkar inte bättre

Tråden : (FB) 20-årig pedofil dömd till 12 års fängelse. December 2020.
Undrar om FF använt Flashbacks ABoK-forum för att identifiera "nya vänner"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in