Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Man kan tillägga att om Jonas hade menat allvar med att sin "återanpassning" så hade inte det första han gjorde utanför fängelset att skaffa Grindr och ragga upp en man som har en 9-årig dotter. Jonas själv borde insett hur olämpligt det var för honom att ens vara i närheten av ett barn, vilket gör att jag tror att han inte alls tar sin egen "rehabilitering" på allvar.
Jag instämmer. Jag tror han gick på jakt efter nya offer så fort han landade i frihet - och kanske innan också.
Det är väl i o f förväntat av en pedofil som begått de brott han begått. Det som börjar lukta riktig skunk ju mer som uppdagas är ju FF:s kontakt med andra pedofiler också. Han är lite väl öppensinnad för att jag skulle tycka det var okej om jag hade varit barnets mamma.
Att utreda barnet är ju inte heller enkelt -- skulle de börja förhöra henne på uppgifter och inget har hänt så kan ju den proceduren ställa till en jäkla skada känslomässigt och i självkänslan. Å andra sidan - om något hänt och hon inte ges möjlighet att berätta så slår ju det också på både självkänslan och känslomässigt.
Barnet är dessutom 9 år och kan inte undgå att ta del av rapporteringen kring hennes pappa. Jäntan tycker jag väldigt synd om i detta oavsett vad som hänt eller inte.