2020-12-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Federley verkar ha en accepterande syn på pedofili, så är det bara.

Detta är korrekt och helt centralt. Federly kände uppenbarligen inte samma sunda panik som man förväntar sig av en vuxen person.

Paniken kom först när media ringde på..

Normala, friska, vuxna människor har koll på pedofili och känner till farorna. Särskilt föräldrar vet vad pedofili är.

Det finns inga gråzoner, om man inte själv är pedo eller tycker att pedofili är ganska ok.

Du sätter fingret på ett akut problem.

Varför tillämpade inte Federley sunt svartvitt tänkande?

Varför bröt han inte relationen?

Jag misstänker att Federleys inre är väldigt grumligt och att det var grumligt långt innan denna skandal.

Och så detta rispande i armarna. Jag tycker att det luktar personlighetsstörning.

Federley bör lämna politiken och söka långvarig klinisk hjälp.
Citera
2020-12-15, 17:17
Medlem
Kojaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jag var en av dem som höjde på ögonbrynen och gav dig respons på detta. Jävligt bra observerat att journalisten hade Centerkopplingar, jag hade lätt missat detta annars.

Tricket är att sådana här detaljer måste repeteras regelbundet annars hamnar de i glömska snabbt. Har själv postat detaljer kring detta som ingen verkat brytt sig om första gången. Men efter andra eller tredje påminnelsen kan det börja ta fart. Så tröga är folk tyvärr (de flesta).

Att journalisten har starka kopplingar till Centern är ett scoop som gör intervjun totalt värdelös för Federleys del, men fler måste spinna vidare på den tråden för att det ska fästa i skallen på en större mängd folk.

Det finns mer:

https://uvell.se/2020/12/14/journalistiskt-haveri/
Citera
2020-12-15, 17:25
Medlem
nickomyras avatar
På midsommar så hade de dejtat i en månad ? Hur mkt hade de hunnit setts ? Blev det seriöst och han mer eller mindre flyttade in direkt ? Annars borde man inte hinna bli så blind av kärlek att man får panikångest för första gången i ens liv , när man kommer till insikt att man den man träffar har begått brott och att man kanske borde bryta .
Citera
2020-12-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Han och C har koll på läget. Bara det faktumet att han lät sig intervjuas (testballong) av en C-journalist och att all massmedia har lagt locket på efter "avslöjandet" talar sitt tydliga språk.

Flashback glömmer inte men folket gör.

Tro mig, han är snart tillbaka och regim-media med SVT i spetsen kommer aldrig att gräva.

Hela etablissemanget står enade.

https://ledarsidorna.se/2020/12/nar-centerpartiet-blev-till-offer-och-de-riktiga-brottsoffren-forsvann/

"dessertjäv och vänskapskorruption". Jepp!

Det var en mkt välskriven artikel, vass. Jag tror tyvärr att du har rätt. FF skyddas av en armé av rövslickare och manipulatörer. Mycket skickligt spelat av Centerns strateger.
Citera
2020-12-15, 17:27
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Det finns mer:

Bra att det kommer fram !
Citera
2020-12-15, 17:34
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Bryssel , brevduve , Quick , sambon + ?
Ja, det blir väl fyra?
Citera
2020-12-15, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Ja, det blir väl fyra?

Är norrmannen Geving en av dessa?
Citera
2020-12-15, 17:39
Medlem
intesomdetsyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyWener
Fel på mig? Dessutom hade jag aldrig velat vara politiker. Det är inte mitt gebit. Det är hemskt detta med att utsätta barn, men gjort är gjort och går inte att göra något åt saken. Denne man som är pedofil hade nog inte mått så bra av att läsa detta. Handlingen är förkastlig, och inte människan bakom. Med rätt terapi och en framgångsrik farmakologisk behandling kan han återanpassas till samhället. Tänk så istället. Mer konstruktivt.

Naivitet är något som går starkt hos svensken.
Ska ISIS också återanpassas då? Stackars Ahmed som högg huvudet av 13 barn, ska jobba och göra rätt för sig och ångra sina brott.

Jag tänker, längre än du..
Citera
2020-12-15, 17:40
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojak
Det finns mer:

Se där ja, tack.

Är personligen inte superförtjust i Uvell men hon kan vara jävligt ettrig. Bra grävt av henne här.

Hela intervjun med Federley kan därmed ogiltigförklaras anser jag. Det duger inte att ringa upp en journalistkompis med starka Center-kopplingar för att snyfta ut och göra sig till ett oskyldigt offer inför svenska folket.

Som Uvell skriver:

Ett journalistiskt haveri.
Citera
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Är norrmannen Geving en av dessa?
Ja det är Bryssel-peddo
Citera
Medlem
***s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Pedofilen släpptes ut från fängelset i januari.
Första dejten var visst den 25/5 läste jag någonstans.Flyttade ihop juni/juli
Nu är det 15 december. Bara ca 6-7 månader har alltså paret träffats..
Undrar om det var värt det FF........
Eller har de känt varandra långt innan.......
Man kan ju själv fundera på hur rimligt det är att man låter någon man träffade första gången den 25 maj flytta hem till en själv i juni. Någon man vet så lite om att man inte ens vet att denne nyss kom ut från sex års fängelsevistelse...

Min gissning är att relationen varat betydligt längre än så. Federley har ju t ex vanan inne vad gäller att besöka sexförbrytare i fängelse. Det vore intressant att få fram besöksloggar på relevanta anstalter...

Redan hösten 2013 så myste Federley ihop med Quick. När åkte Jonas in om han kom ut januari 2020? Hösten 2013..? Tidslinjen är ju lite intressant här...
Citera
2020-12-15, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DefoureWing
Pissråtta utan heder då blir det lite skärsår i armarna. Fy fan, pedofiler, nu jävlar ska skinkorna dansa.

Undrar hur barnens armar, som pojkvännen skändade ser ut eller kommer se ut?

Att ens komma på tanken hos en vuxen man att göra som ungdomar gör när de mår dåligt för att få medlidande blir ju bara patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in