2020-12-08, 21:29
Medlem
Fyfan...FF är med i bryssel caling nu i svt.
Repris?
Citera
2020-12-08, 21:31
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
För att han tillhör en grupp höjd över all misstanke - bögarna.

En sak som är fascinerande i historien är att det säger vad de egentligen tror bögar är för några. Jag tror du har rätt men istället för att tro att Federley är sjuk så tror man att bögar är såna här...
Citera
2020-12-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
FF måste ju ha läst domen själv, av ren nyfikenhet kan man tycka. Då ställer man sig frågan hur fan han sedan kan vilja ta emot kuk från pedofilen, ha en relation och fortsätta ha äcklet under samma tak? Något är verkligen väldigt skevt i FFs huvud.

Jag håller med. Detta stör mig också. Jag försökte läsa domen, men fick avbryta då jag kände mitt psyke ta allvarlig skada en bit in. Federley torde dock ha läst hela domen... Oavsett hur kär man hunnit bli, hur "drogad" man eventuellt hunnit bli av känslor & attraktion så lär det ju bli en spik i kistan för ett ADJÖ. Man kan OMÖJLIGT vilja vara fysisk med personen eller bo med fanskapet. Federley verkar ha en accepterande syn på pedofili, så är det bara.
Citera
2020-12-08, 21:33
Medlem
Jag är mest nyfiken på vad Pederleys dotter kommer att säga till sin far när hon vuxit upp och inser att hennes far lät en dömd pedofil bo med dem. En pedofil som våldtog döttrar i just hennes egen ålder.

Kommer hon att kunna förlåta sin fars avgrundsdjupa svek?
Citera
2020-12-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad tror ni ett kolatest på Fredrik Flödder skulle ge för resultat?

Resultat som borde oroa centern.
Frågan är om det finns andra typer av substanser som totalt suddar ut allt omdöme och raderar förnuftet?
Citera
2020-12-08, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utopianxxx
Jag håller med. Detta stör mig också. Jag försökte läsa domen, men fick avbryta då jag kände mitt psyke ta allvarlig skada en bit in. Federley torde dock ha läst hela domen... Oavsett hur kär man hunnit bli, hur "drogad" man eventuellt hunnit bli av känslor & attraktion så lär det ju bli en spik i kistan för ett ADJÖ. Man kan OMÖJLIGT vilja vara fysisk med personen eller bo med fanskapet. Federley verkar ha en accepterande syn på pedofili, så är det bara.

Kan det handla om andra droger?
Om han var rejält drogad så skulle allt det här vara betydligt lättare att förstå!
Citera
2020-12-08, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagvillvetanu
Är det bara jag som reagerar på hur partiet bemöter och kommenterar? Ordval som "bekymmersamt" signalerar för mig att det är bekymmersamt för partiet. Rätt småsint att se det perspektivet. Lite som herr Roberto som sätter sig själv i centrum.

Skillnad på person, och person. Hade Esther Lööf blivit utsatt för pedofili, hade det varit annat ljud i skällan. Mina barn, och andras ungar. Men nu är det en okänd 6-åring och nioårig flicka som blivit utsatta, då är det inte lika viktigt och känsligt.
Citera
2020-12-08, 21:37
Medlem
nickomyras avatar
https://www.facebook.com/172829982880419/posts/1864849797011754/?d=n
Läget förvärras . FF har fått flera dödshot .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Fyfan...FF är med i bryssel caling nu i svt.
Repris?

Jo det verkar ju vara osedvanligt dumt av SVT. Vad det säger om SVT är ju att de inte ser så allvarligt på FFs eskapader.
Personligen tror jag dock att detta bara skapar än mer upprördhet och göder "homofobin". Bra eller anus? Tja...
Citera
Medlem
Det här kan bli bekymmersamt för C:s ledning. Deras partisekreterare hävdar att de fick reda på allt bara dagen innan det hela publicerades.
Det tror jag inte en sekund på. Ledningen måste ha känt till det här långt tidigare.

Det är väl vara att kolla med de som skickade breven, lokala C-politiker, när de började maila och skriva brev till partiledningen. Aldrig någonsin att de breven och mailen kom fram dagen innan publiceringen.

Jag tror att det blir fler som ryker i den här härvan. Möjligt att partisekreteraren ikläder sig ansvaret, avgår och får en lite mer undanskymd plats i de bakre leden. A.L kommer inte att avgå.

Efter det lär affären självdö om inget annat dyker upp.
Senast redigerad av Konrad 2020-12-08 kl. 21:40.
Citera
2020-12-08, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Sjukdomsinsikt tror jag inte på. Som psykopat kommer han slåss och köra alla kort och alla register. Han kommer aldrig riktigt inse att han är körd. Och orsaken till hans fall kommer alltid att vara andras.

Han är en skicklig retoriker som har trasslat in sig i lögner kring en relation till en pedofil. Det spelar knappast nån roll längre om FF anser sig vara körd.
Ingen kommer att vilja höra honom nånsin mer efter drevet har lagt sig.

Det är nu som han har sin sista stund i rampljuset, snart är det ridå ned.
Sen kan han skrika allt han vill men ingen kommer att vilja lystna mer.
Möjligtvis NAMBLA...
Citera
2020-12-08, 21:40
Medlem
Impertinents avatar
Det finns fortfarande mycket skit att gräva upp. Björbo verkar vara hem för en massa udda existenser. Förutom familjen Federley, som verkar ha ett gott öga till dömda pedofiler, så har vi herr Federleys före detta pojkvän och älskare, som nu bor tillsammans med en ny partner/sambo. Paret har nu tagit pedofil-Jonas under sina vingar.

Många frågor återstår att svara på. Är paret som pedofil-Jonas flyttat in hos inflyttade till orten, eller är de en produkt av lokal inavel? Är personen som gav pedofil-Jonas jobb på profilfabriken i byn gay han med? Är även han en MAP (minor attracted person). Vilken hållhake hade herr Federley på honom, eller blev han bara lurad?

Medborgare i Björbo, ni har många frågetecken att räta ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in