2020-12-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Fan va skönt. Han kan ruttna i fängelset

Han kommer inte få det lätt i fängelset med den attityd han hittills har uppvisat.
Citera
2020-12-15, 14:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag

Wow.
Vem vet.
Tycker också att du skall slå en pingla igen till Polisen och även för MP/FIKK

Min känsla har Alltid varit att hon ligger i skogarna runt Dynamitbacken/Skjutbanorna och norrut.
1000 spänn på att hon ligger där.
Citera
2020-12-15, 14:09
Medlem
Tyvärr var de väntat, men Tishko ska veta en sak, om dryga 16 år efter alla rabatter o skit som belönar mördare och våldtäktsmän och annat slödder i Löfvéns och dvärgen Johanssons Sverige. Folk kommer vänta på dig när du passerar grindarna!
Citera
2020-12-15, 14:13
Medlem
K.Blomkvists avatar
CITAT:

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag

SLUT CITAT:

Detta är ny info, om nu detta, ditt påstående är SANT!

Så vill jag och många andra att Du åker dit och dokumentera detta med bilder.
Jag är benägen till att bidra med pengar så att Du kan göra detta NU!
Med tanke på kostnader för resa och annat.
Helst ska du ha en bra kamera och en bra blixt.

Får du inget gensvar från Polisen så lägg ut bilderna de på andra media.
Då kommer en del får fart under fötterna.

Nu är det snabba ryck som gäller!

Hoppas verkligen att du inte är ett TROLL!
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-12-15 kl. 14:16.
Citera
2020-12-15, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
CITAT:

Jag

SLUT CITAT:

Detta är ny info, om nu detta, ditt påstående är SANT!

Så vill jag och många andra att Du åker dit och dokumentera detta med bilder.
Jag är benägen till att bidra med pengar så att Du kan göra detta NU!
Med tanke på kostnader för resa och annat.
Helst ska du ha en bra kamera och en bra blixt.

Får du inget gensvar från Polisen så lägg ut bilderna de på andra media.
Då kommer en del får fart under fötterna.

Nu är det snabba ryck som gäller!

Hoppas verkligen att du inte är ett TROLL!

Jisses.. vilken nyhet.. man minns hur lång tid det tog i Trollhättan i Fässberg-fallet innan polis åkte till brandplatsen.. kanske något att meddela i wilma gruppen där man anordnar sök lite då och då?
man ur huse med spadar.. mkt möjligt man kan hitta både kontokort och mobil mm.. mkt intressant va detta iaf...
Citera
2020-12-15, 15:49
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det det där med en vattenpipa har ju det ju pratas om tidigare.

Hade hade T mer än en pipa?

FUP sidan 530:
En hög vattenpipa stod direkt på golvet intill fåtöljen. Smaken kom från en platta med tre
bitar på som värmdes upp på något sätt som jag förstod det.
FUP sidan 533:

Vid Tishkos bostad väntade Jenny nere i bilen. Vi tre andra gick upp. Marcus och hans pappa
ställde sig vid sidan om lägenhetsdörren så knackade jag på, och endast jag syntes i titthålet.
Tishko öppnade. Jag frågade om vi fick komma in för att vi behövde prata om Wilma.
Nu var han fortfarande flummig men hade släppt filten. Tishko svarade inte ordentligt på
frågor, han var lite borta. Jag började titta mer. Det låg aluminiumfolie på ett bord, den kan
man ju använda när man tar knark. Han brukar ha en vattenpipa, den såg jag inte men
däremot något munstycke kanske till pipan som också låg på bordet. Det luktade konstigt i
lägenheten, något sött, kanske hasch

FUP sidan 566:

Berätta om vardagsrummet, saker, prydnader foto?
De hade inte mycket tavlor kanske ingen alls om jag minns rätt. De hade en skål i vänstra
skåpet som de fått av mig i utländsk stil, minns inte om den stod där sist jag var där.
Jag tittade mest på vardagsrumsbordet och reagerade inte över något särskilt runt eller i
tv-bänken eller skåpen. De har något litet spritskåp vet jag också men det var inget särskilt
med det. Munstycken låg på vardagsrumsbordet som jag uppfattade var till vattenpipan.
Det låg en liten rörig hög med tidningar/blad som dolde munstyckena delvis och så var det
aluminiumfolien och nycklarna som jag pratat om förut.
Prydnadskuddarna i soffan minns jag inte om de fanns där då men det vet jag att de haft förut.
Kuddarna var i neutrala färger.

FUP 569:
Vet du om Wilma har något särskilt ställe som hon brukar gå till?
Wilma är alltid aktiv på sociala medier. Hon går inte ut i mörker ensam eller är ute sent på
kvällar ensam. Hon har alltid kontakt med någon hon känner. Hennes närmsta vänner är Alba
och Malin Börjesson. Hon går inte till några särskilda ställen utomhus. Hon och Tishko har
varit mycket vid Strandpromenaden, det gillar Wilma. När hon är med kompisar brukar hon
vara på Vattenpipaställena, som är en typ av caféer i Uddevalla.
Citera
2020-12-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tyvärr var de väntat, men Tishko ska veta en sak, om dryga 16 år efter alla rabatter o skit som belönar mördare och våldtäktsmän och annat slödder i Löfvéns och dvärgen Johanssons Sverige. Folk kommer vänta på dig när du passerar grindarna!
Han sitter i 11 år. Dvs 2/3 samt minus ett år i häkte. Det är allt. Vilket skämt...
Citera
2020-12-15, 16:11
Medlem
Vet inte hur man svarar personer enskilt här på sidan. Jag är inget troll!
Har varit med i flera sök med FIKK och MP, och just i Wilma-fallet så var de två sök i FIKK jag gjorde och resten var egna sök på frihand! Hann aldrig tänka på att fota på själva vattenpipan, då jag ringde polis direkt och inte ville förstöra spår, ifall det var något viktigt.. på tröjan har jag kort! Då jag bor i borås och det är en bra bit för mig att åka för sök, så har de blivit mindre med tiden.. men åker gärna upp för nytt sök ifall någon är intresserad! Sen vet jag inte vart jag vänder mig ifall jag ska kontakta polisen.
Citera
2020-12-15, 16:23
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Vet inte hur man svarar personer enskilt här på sidan. Jag är inget troll!
Har varit med i flera sök med FIKK och MP, och just i Wilma-fallet så var de två sök i FIKK jag gjorde och resten var egna sök på frihand! Hann aldrig tänka på att fota på själva vattenpipan, då jag ringde polis direkt och inte ville förstöra spår, ifall det var något viktigt.. på tröjan har jag kort! Då jag bor i borås och det är en bra bit för mig att åka för sök, så har de blivit mindre med tiden.. men åker gärna upp för nytt sök ifall någon är intresserad! Sen vet jag inte vart jag vänder mig ifall jag ska kontakta polisen.
Om du ska svara på någons inlägg behöver du bara klicka på citera (på inlägget).

Gick du in på en station när du överlämnade fynden? Fick du något kvitto när du överlämnade vattenpipan till polisen?
Citera
2020-12-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Om du ska svara på någons inlägg behöver du bara klicka på citera (på inlägget).

Gick du in på en station när du överlämnade fynden? Fick du något kvitto när du överlämnade vattenpipan till polisen?

Då jag förklarade för polisen i telefon att stationen är stängd på söndagar och jag inte har möjlighet att komma och överlämna sakerna på vardagar för jag har flera timmar bilfärd ifrån jobbet, så skulle jag inte hinna dit innan de stängde, så sa hon att ” då får du ha kvar bevisen tills du har tid att lämna de, Alt att hitta en patrull ute.” Sagt och gjort så åkte vi runt i Uddevalla för att leta och fick tag på en patrull som var på väg till stationen! Jag förklarade för de att vi hade sökt och att vi gjord fynd på en plats och att jag tyckte de borde åka dit, men till svar var att ” så du tycker alltså att vi ska ta hand om detta skräpet? Varför letar du efter Wilma? Känner du Wilma? m.m.” Det var riktigt tråkigt och bli bemött så utav poliserna när man försöker göra en god gärning.
Citera
2020-12-15, 16:40
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag

Om detta är sanning så är det ju mycket intressant, ett mordvapen har ännu inte hittats såvitt jag känner till. Är väl inte osannolikt att en gärningsperson tar ett föremål som är direkt greppbart om gärningen var oplanerad, en vattenpipa i glas har jag aldrig hört talas om som mordvapen, någon gång ska ju vara den första.

Låg vattenpipan nedgrävd i terrängen och dessutom inlindad i plast borde polisen direkt ha förstått att undersöka saken.

Uppseendeväckande om polis har nonchalerat tipset, hoppas att platsen undersöks ordentligt nu om det inte redan är gjort.
Citera
2020-12-15, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om detta är sanning så är det ju mycket intressant, ett mordvapen har ännu inte hittats såvitt jag känner till. Är väl inte osannolikt att en gärningsperson tar ett föremål som är direkt greppbart om gärningen var oplanerad, en vattenpipa i glas har jag aldrig hört talas om som mordvapen, någon gång ska ju vara den första.

Låg vattenpipan nedgrävd i terrängen och dessutom inlindad i plast borde polisen direkt ha förstått att undersöka saken.

Uppseendeväckande om polis har nonchalerat tipset, hoppas att platsen undersöks ordentligt nu om det inte redan är gjort.

Då jag försökte få ut polisen till platsen just för att de skulle veta vart jag gjorde fyndet, men de hade inte tid till det. Så de vet inte vart jag hittade det mer än dynamit backen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in