Citat:
Ursprungligen postat av
Kawasaki112
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!
Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag
Om detta är sanning så är det ju mycket intressant, ett mordvapen har ännu inte hittats såvitt jag känner till. Är väl inte osannolikt att en gärningsperson tar ett föremål som är direkt greppbart om gärningen var oplanerad, en vattenpipa i glas har jag aldrig hört talas om som mordvapen, någon gång ska ju vara den första.
Låg vattenpipan nedgrävd i terrängen och dessutom inlindad i plast borde polisen direkt ha förstått att undersöka saken.
Uppseendeväckande om polis har nonchalerat tipset, hoppas att platsen undersöks ordentligt nu om det inte redan är gjort.