2020-12-15, 13:45
  #55549
Medlem
K.Blomkvists avatar
Gammal nyhet...

Högsta domstolen avslår Tishko Ahmeds överklagan

https://www.expressen.se/gt/krim/hogsta-domstolen-avslar-tishko-ahmeds-overklagan/

Tishko Ahmed mördade 17-åriga Wilma Andersson och ska sitta 18 år i fängelse.

Straffet fatslås nu sedan Högsta domstolen beslutat att inte ta upp Ahmeds överklagan. Det rapporterar Bohusläningen.


Högsta domstolen nekar Tishko Ahmed och Wilmas familj prövningstillstånd


https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/h%C3%B6gsta-domstolen-nekar-tishko-ahmed-och-wilmas-familj-pr%C3%B6vningstillst%C3%A5nd-1.38601067
Citera
2020-12-15, 13:51
  #55550
Medlem
WhyYouGehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Gammal nyhet...

Högsta domstolen avslår Tishko Ahmeds överklagan

https://www.expressen.se/gt/krim/hogsta-domstolen-avslar-tishko-ahmeds-overklagan/

Tishko Ahmed mördade 17-åriga Wilma Andersson och ska sitta 18 år i fängelse.

Straffet fatslås nu sedan Högsta domstolen beslutat att inte ta upp Ahmeds överklagan. Det rapporterar Bohusläningen.


Högsta domstolen nekar Tishko Ahmed och Wilmas familj prövningstillstånd


https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/h%C3%B6gsta-domstolen-nekar-tishko-ahmed-och-wilmas-familj-pr%C3%B6vningstillst%C3%A5nd-1.38601067

Fan va skönt. Han kan ruttna i fängelset
Citera
2020-12-15, 13:51
  #55551
Medlem
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag
Citera
2020-12-15, 13:56
  #55552
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag


A Men Fan!! Nu MÅSTE Du ligga på ordentligt om allt detta Du påstår är sant!!!
Detta är MYCKET VIKTIGT!!!

Ring Polisen igen och ge dig ALDRIG!!
Citera
2020-12-15, 13:56
  #55553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Gammal nyhet...

Högsta domstolen avslår Tishko Ahmeds överklagan

https://www.expressen.se/gt/krim/hogsta-domstolen-avslar-tishko-ahmeds-overklagan/

Tishko Ahmed mördade 17-åriga Wilma Andersson och ska sitta 18 år i fängelse.

Straffet fatslås nu sedan Högsta domstolen beslutat att inte ta upp Ahmeds överklagan. Det rapporterar Bohusläningen.


Högsta domstolen nekar Tishko Ahmed och Wilmas familj prövningstillstånd


https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/h%C3%B6gsta-domstolen-nekar-tishko-ahmed-och-wilmas-familj-pr%C3%B6vningstillst%C3%A5nd-1.38601067
Nå. Inget som förvånar. Finns inget att pröva för HD. Nu, lås in fanskapet och släng nycken.
Citera
2020-12-15, 14:01
  #55554
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhyYouGeh
Fan va skönt. Han kan ruttna i fängelset

Han kommer inte få det lätt i fängelset med den attityd han hittills har uppvisat.
Citera
2020-12-15, 14:06
  #55555
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag

Wow.
Vem vet.
Tycker också att du skall slå en pingla igen till Polisen och även för MP/FIKK

Min känsla har Alltid varit att hon ligger i skogarna runt Dynamitbacken/Skjutbanorna och norrut.
1000 spänn på att hon ligger där.
Citera
2020-12-15, 14:09
  #55556
Medlem
Tyvärr var de väntat, men Tishko ska veta en sak, om dryga 16 år efter alla rabatter o skit som belönar mördare och våldtäktsmän och annat slödder i Löfvéns och dvärgen Johanssons Sverige. Folk kommer vänta på dig när du passerar grindarna!
Citera
2020-12-15, 14:13
  #55557
Medlem
K.Blomkvists avatar
CITAT:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag

SLUT CITAT:

Detta är ny info, om nu detta, ditt påstående är SANT!

Så vill jag och många andra att Du åker dit och dokumentera detta med bilder.
Jag är benägen till att bidra med pengar så att Du kan göra detta NU!
Med tanke på kostnader för resa och annat.
Helst ska du ha en bra kamera och en bra blixt.

Får du inget gensvar från Polisen så lägg ut bilderna de på andra media.
Då kommer en del får fart under fötterna.


Nu är det snabba ryck som gäller!

Hoppas verkligen att du inte är ett TROLL!
__________________
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-12-15 kl. 14:16.
Citera
2020-12-15, 15:16
  #55558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
CITAT:
Ursprungligen postat av Kawasaki112
Mitt första inlägg här som medlem, och jag hoppas jag gör rätt.!

Vart väldigt insatt i Wilma-fallet och både vart ute och sökt och även läst stort sett alla era inlägg här inne.
I början av året var jag och tjejen uppe i Uddevalla och sökte och gjorde då mer inriktat sök i ”dynamit backen” där fynd gjort tidigare.
Jag var tvungen att pinka så gick till ett par buskar för o pinka och när jag väl stod där så tyckte jag marken såg hyfsat ”nygrävd” ut, så jag sparkade lite i jorden och fick då fram lite plast, jag fortsatte att sparka undan jorden och tillslut hittade jag en vattenpipa i glas som var inlindad i plasten, den var i två delar då den fått en riktig hård smäll troligtvis. Då jag inte läst något om att de fått fram något mordvapen så kontaktade jag polis, för även en Pikéshorta för hästtjejer hittades i samma veva, polisen bemötte mig väldigt dåligt, och ville inte komma ut till platsen, och bad mig leta upp en patrull ifall jag ville överlämna det. Hittade en patrull och när jag väl överlämnade det, så blev de otrevliga och blev misstänksamma på mig och ställde en massa frågor. Tänkte om man skulle finkamma området igen vid dynamit backen?
Jag

SLUT CITAT:

Detta är ny info, om nu detta, ditt påstående är SANT!

Så vill jag och många andra att Du åker dit och dokumentera detta med bilder.
Jag är benägen till att bidra med pengar så att Du kan göra detta NU!
Med tanke på kostnader för resa och annat.
Helst ska du ha en bra kamera och en bra blixt.

Får du inget gensvar från Polisen så lägg ut bilderna de på andra media.
Då kommer en del får fart under fötterna.


Nu är det snabba ryck som gäller!

Hoppas verkligen att du inte är ett TROLL!

Jisses.. vilken nyhet.. man minns hur lång tid det tog i Trollhättan i Fässberg-fallet innan polis åkte till brandplatsen.. kanske något att meddela i wilma gruppen där man anordnar sök lite då och då?
man ur huse med spadar.. mkt möjligt man kan hitta både kontokort och mobil mm.. mkt intressant va detta iaf...
Citera
2020-12-15, 15:49
  #55559
Medlem
K.Blomkvists avatar
Det det där med en vattenpipa har ju det ju pratas om tidigare.

Hade hade T mer än en pipa?

FUP sidan 530:
En hög vattenpipa stod direkt på golvet intill fåtöljen. Smaken kom från en platta med tre
bitar på som värmdes upp på något sätt som jag förstod det.
FUP sidan 533:

Vid Tishkos bostad väntade Jenny nere i bilen. Vi tre andra gick upp. Marcus och hans pappa
ställde sig vid sidan om lägenhetsdörren så knackade jag på, och endast jag syntes i titthålet.
Tishko öppnade. Jag frågade om vi fick komma in för att vi behövde prata om Wilma.
Nu var han fortfarande flummig men hade släppt filten. Tishko svarade inte ordentligt på
frågor, han var lite borta. Jag började titta mer. Det låg aluminiumfolie på ett bord, den kan
man ju använda när man tar knark. Han brukar ha en vattenpipa, den såg jag inte men
däremot något munstycke kanske till pipan som också låg på bordet. Det luktade konstigt i
lägenheten, något sött, kanske hasch


FUP sidan 566:

Berätta om vardagsrummet, saker, prydnader foto?
De hade inte mycket tavlor kanske ingen alls om jag minns rätt. De hade en skål i vänstra
skåpet som de fått av mig i utländsk stil, minns inte om den stod där sist jag var där.
Jag tittade mest på vardagsrumsbordet och reagerade inte över något särskilt runt eller i
tv-bänken eller skåpen. De har något litet spritskåp vet jag också men det var inget särskilt
med det. Munstycken låg på vardagsrumsbordet som jag uppfattade var till vattenpipan.
Det låg en liten rörig hög med tidningar/blad som dolde munstyckena delvis och så var det
aluminiumfolien och nycklarna som jag pratat om förut.
Prydnadskuddarna i soffan minns jag inte om de fanns där då men det vet jag att de haft förut.
Kuddarna var i neutrala färger.


FUP 569:
Vet du om Wilma har något särskilt ställe som hon brukar gå till?
Wilma är alltid aktiv på sociala medier. Hon går inte ut i mörker ensam eller är ute sent på
kvällar ensam. Hon har alltid kontakt med någon hon känner. Hennes närmsta vänner är Alba
och Malin Börjesson. Hon går inte till några särskilda ställen utomhus. Hon och Tishko har
varit mycket vid Strandpromenaden, det gillar Wilma. När hon är med kompisar brukar hon
vara på Vattenpipaställena, som är en typ av caféer i Uddevalla.
Citera
2020-12-15, 15:50
  #55560
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Tyvärr var de väntat, men Tishko ska veta en sak, om dryga 16 år efter alla rabatter o skit som belönar mördare och våldtäktsmän och annat slödder i Löfvéns och dvärgen Johanssons Sverige. Folk kommer vänta på dig när du passerar grindarna!
Han sitter i 11 år. Dvs 2/3 samt minus ett år i häkte. Det är allt. Vilket skämt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in