Citat:
Ursprungligen postat av
Makarov.24
Jag har sagt samma sak hela tiden. Att dra slutsatser är i princip omöjligt. Att då avskriva SE och slå fast att han har alibi osv är lika fel som att säga att han bevisligen är mördaren. Det som verkar vara klarlagt är att mördaren hade ett mörkt ytterplagg. Något som inte utesluter SE. Tycker i alla fall jag.
”Även YN kan ha en helt felaktig minnesbild”.
Japp. Det kan också vara så att hon är rätt ute och då anser jag att ganska mycket pekar på att det är SE som hon möter. Andra tycker annorlunda.
Vi har andra oklarheter som tolkas olika. Ett exempel är att SE berättat att ett vittne på mordplatsen lämnat en beskrivning som passar in på honom. Vittnet är med stor sannolikhet YN och hennes uppgifter stämmer inte med det SE säger. Dessutom säger han att vittnet är en man. Då kan man tro att SE minns fel eller att han tror att det är LJ som lämnat vittnesmålet och försöker att blanda bort korten. Den som avskriver SE ser det som oväsentligt eller att han glömt, den som är säker på hans skuld menar att han inte var där och därför avslöjar sig genom att ha fel kön på personen. Återigen tolkningar.
Jag vet att många är säkra på vad som hänt eller inte, jag tillhör inte den kategorin.
När det gäller SE är det dock de informationer han lämnar tidigt som inte går att ”komma runt” menar jag. De fem punkterna.
Jag konstaterar också följande:
”Vi kan inte komma runt Stig Engström” betyder egentligen: ”Hur mycket vi än försökt att sätta dit Stig Engström har vi huggit i sten, men vi pekar ut honom enligt planen”
Ingen av hans bekanta har haft den minsta misstanke.
Alla undersökningar om eventuella vapen, vapendumpningar i Hedemora, villospårssamtal till präster från fjällstugan, kumpaner i Norge (som jagade honom)
Bekännelsebrev från Norrtälje, väskköp i Norrtälje, husrannsakningar i villan i Täby, DNA från släktingar..
Inget har slagit väl ut, och vartefter käftsmällarna under tre års utredande haglat in och frustrationen tilltagit har man gett sken av att stärkas i sin övertygelse.
De har bara fått upprepade bekräftelser på att de är snett ute, men likt förbannat...