2020-12-15, 09:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Franska laget till Dresden:

Enora Latuillière

Lucas Chanavat
Richard Jouve
Renaud Jay
Baptiste Gros
Valentin Chauvin
Arnaud Chautemps
Citera
2020-12-15, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
TdSki:

Ruka minus Sorina's sviktande form. Och sen bonussekundrarna för sprintrar med distanskapacitet. Kan bli kul! Kampen mellan Ebba och Linn kommer bli episk och inleddes tidigare på säsongen. Ebba lär swischa förbi i backen. Hej-hej, Linn!

KARLSSON Frida
ANDERSSON Ebba

SVAHN Linn
BRENNAN Rosie
NEPRYAEVA Natalia
DAHLQVIST Maja
NISKANEN Kerttu
SUNDLING Jonna
SORINA Tatiana
RIBOM Emma
PÄRMEN
DIGGINS Jessie
STADLOBER Teresa
DYVIK Anna
LAMPIC Anamarija
HENNIG Katharina
STUPAK Yulia
RAZYMOVA Katerina
FAEHNDRICH Nadine
LUNDGREN Moa
KALLA Charlotte
MONONEN Laura
HAGSTRÖM Johanna
MAUBET BJORNSEN Sadie
KYLLOENEN Anne
COMARELLA Anna
ROENNLUND Elina
CLAUDEL Delphine
VAN DER GRAAFF Laurien
ZHAMBALOVA Alisa

Sorinas form kanske är för tidigt att döma bort eller? Söndagens lopp i fritt kan lika gärna varit i klass med Ruka loppet.. och kanske bättre i klassiskt och masstater ?
Citera
2020-12-15, 11:09
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Tourupplägget är speciellt.
Etapp 1 Sprint f
Etapp 2 10km Masstart k - startordning efter ställningen i princip (sprinten)
Etapp 3 10km Jaktstart f
Etapp 4 10km f intervall
Etapp 5 10km jaktstart k - baserat på etapp 4!
Etapp 6 10km Masstart k
Etapp 7 Sprint k
Etapp 8 Alpe Cermis f

Bonussekunder sprintar 60-54-48-osv och i sista masstarten en st 15-12-10-osv, det är allt vad bonussekunder vi får se. 3-3 i stilarterna, men anmärkningsvärt att i den fria tekniken så är den ena finaletappen som är speciell som ni vet och en är följt av en jaktstart baserad på resultatet i intervallen. Ser ut att vara skräddarsytt Frida.

Edit, fast tillägger att jag tror det står mellan Ebba och valfri ryska i slutändan.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Vad menar du är speciellt?

Det "speciella" är väl ändå att touren den här säsongen består av 8 etapper istället för 7, ffg sen 15/16. Därmed också jämn fördelning mellan stilarterna. (4-4 inte 3-3)
Citera
2020-12-15, 11:27
Medlem
SVT skall satsa på långloppscupen som ersättning för världscup och VM. Gäsp. Följer samma tema som all annan SVT-sport. Förlust av populära, men numera alltför dyra, sporträttigheter, ersätts av billigare och måttligt intressanta evenemang.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/svts-drag-for-att-radda-vinterstudion/
Citera
2020-12-15, 11:30
Medlem
konstigkonsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Franska laget till Dresden:

Enora Latuillière

Lucas Chanavat
Richard Jouve
Renaud Jay
Baptiste Gros
Valentin Chauvin
Arnaud Chautemps
Lite märkligt att man bara skickar en damåkare när det är sprintstafett på söndagen.
Citera
2020-12-15, 11:34
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
SVT skall satsa på långloppscupen som ersättning för världscup och VM. Gäsp. Följer samma tema som all annan SVT-sport. Förlust av populära, men numera alltför dyra, sporträttigheter, ersätts av billigare och måttligt intressanta evenemang.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/svts-drag-for-att-radda-vinterstudion/

Långlopp är så trist att titta på och jag är totalt ointresserad av långloppscupen. Består dessutom bara av avdankade traditionella skidåkare. Helt fel väg att gå för Vinterstudion.
Citera
2020-12-15, 11:48
Medlem
Citat:
Långlopp är så trist att titta på och jag är totalt ointresserad av långloppscupen. Består dessutom bara av avdankade traditionella skidåkare. Helt fel väg att gå för Vinterstudion.
Vi är fullständigt överens.
Citera
2020-12-15, 12:00
Medlem
Neofytens avatar
Det är väl mest bara en massa stakning i långloppen? Om de åtminstone hade åkt traditionellt klassiskt...
Citera
2020-12-15, 12:05
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
TdSki:

Ruka minus Sorina's sviktande form. Och sen bonussekundrarna för sprintrar med distanskapacitet. Kan bli kul! Kampen mellan Ebba och Linn kommer bli episk och inleddes tidigare på säsongen. Ebba lär swischa förbi i backen. Hej-hej, Linn!

KARLSSON Frida
ANDERSSON Ebba

SVAHN Linn
BRENNAN Rosie
NEPRYAEVA Natalia
DAHLQVIST Maja
NISKANEN Kerttu
SUNDLING Jonna
SORINA Tatiana
RIBOM Emma
PÄRMEN
DIGGINS Jessie
STADLOBER Teresa
DYVIK Anna
LAMPIC Anamarija
HENNIG Katharina
STUPAK Yulia
RAZYMOVA Katerina
FAEHNDRICH Nadine
LUNDGREN Moa
KALLA Charlotte
MONONEN Laura
HAGSTRÖM Johanna
MAUBET BJORNSEN Sadie
KYLLOENEN Anne
COMARELLA Anna
ROENNLUND Elina
CLAUDEL Delphine
VAN DER GRAAFF Laurien
ZHAMBALOVA Alisa
Jag tror inverkan av final climb är rejält underskattad i den listan. Stadlober och Nepryaeva kommer klättra en hel del i resultatlistan. Stupak har jag dålig koll på, men jag misstänker att även hon kan klättra bra. Sen kan vi självklart hoppas att Linn, Maja och Jonna gör det bra i slalombacken, men risken är stor att de tappar en hel del (om de över huvudtaget startar)
Citera
2020-12-15, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Aftonbladet sänder från Smart Energy Partner Challenge torsdag-lördag. (Svenska interntävlingen i Östersund.) Gratis ska det dessutom vara.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/JJnMvb/sportbladet-sander-charlotte-kallas-arsdebut

Ger sådana här experimenttävlingar FIS-poäng?
Citera
2020-12-15, 12:27
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Vilka sporter skall ersätta längd i Vinterstudion?
Citera
2020-12-15, 12:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vilka sporter skall ersätta längd i Vinterstudion?

Nu förstå jag inte riktigt vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in