2020-12-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Har kanske redan nämnts i tråden men jag ser nu att Vegard Ulvang säger att Holmenkollen inte kommer arrangeras om Norge har kvar sina karantänsregler och smittspridningen i Europa är på samma nivå som nu. Och blir inte Holmenkollen av, ja då lär inte Lillehammer arrangera sina inställda tävlingar.

...och ryssarna kliver in direkt och Välbe säger att de löser även den helgen i tillägg till säsongsavslutningen om så krävs.
Citera
2020-12-14, 18:16
Medlem
rainbowias avatar
Tourupplägget är speciellt.
Etapp 1 Sprint f
Etapp 2 10km Masstart k - startordning efter ställningen i princip (sprinten)
Etapp 3 10km Jaktstart f
Etapp 4 10km f intervall
Etapp 5 10km jaktstart k - baserat på etapp 4!
Etapp 6 10km Masstart k
Etapp 7 Sprint k
Etapp 8 Alpe Cermis f

Bonussekunder sprintar 60-54-48-osv och i sista masstarten en st 15-12-10-osv, det är allt vad bonussekunder vi får se. 3-3 i stilarterna, men anmärkningsvärt att i den fria tekniken så är den ena finaletappen som är speciell som ni vet och en är följt av en jaktstart baserad på resultatet i intervallen. Ser ut att vara skräddarsytt Frida.

Edit, fast tillägger att jag tror det står mellan Ebba och valfri ryska i slutändan.
Senast redigerad av rainbowia 2020-12-14 kl. 18:23.
Citera
2020-12-14, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Ja, det var det jag undrade över. Nu ser det potentiellt ljust ut för dem beroende på Maubet Bjornsen, Kern, Swirbul i ett senare skede av säsongen. Och givetvis bättre takter från Diggins, men det brukar hon lösa. Så jag ser det inte som ett rimligt grepp av dem då.

dom har ju haft otroligt svårt på första stäckorna sedan 2014 redan då har dom varit borta..
Citera
2020-12-14, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hon var ju själv väldigt överraskad över sprintsegern, hon åkte ju till Davos för att primärt köra distansloppet. Hon övertygade inte direkt i kvart och semi, hon visade i alla fall inget som tydde på att hon skulle visa. Hade Sverige varit på plats hade hon troligen slagits ut i kvarten.
Att hon var överaskad förstår jag.Jag såg inte tävlingen det känns för avslaget utan svenskt deltagande.
Brennan är rätt åkstark och förmodligen en som klarar hög höjd bra då men likväl var resultatet sensationellt får man säga.

Ja längre än till kvarten hade hon knappast nått om Sverige varit på plats.Vi hade väl med normalt utfall haft fem tjejer i semi(och tre i final).
Citera
2020-12-15, 04:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Att hon var överaskad förstår jag.Jag såg inte tävlingen det känns för avslaget utan svenskt deltagande.
Brennan är rätt åkstark och förmodligen en som klarar hög höjd bra då men likväl var resultatet sensationellt får man säga.

Ja längre än till kvarten hade hon knappast nått om Sverige varit på plats.Vi hade väl med normalt utfall haft fem tjejer i semi(och tre i final).

Det där är ju bara ett antagande, bara en spekulation...

Precis som tennis, kvalitén på spelet är avhängt på motståndet och inte bara på den enskilda spelaren...
Rosie Brennan hade en jävligt bra helg, åkte ifrån flertalet åkare som dom svenska tjejerna tidigare tagit stryk av i sprint (i t.ex förra säsongens TdS mm)...

Rosie Brennan hade kanske inte vunnit med trion Jonna-Linn-Maja på startlinjen, men, en final hade säkerligen varit möjligt - allt beror på mycket annat också (ihopkörningar, andra åkares dåliga taktikkörningar, glidvallan, lottningar mm)...
Citera
2020-12-15, 07:28
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Etapp 1 Sprint f
Etapp 3 10km Jaktstart f
Etapp 4 10km f intervall
Etapp 6 10km Masstart k
Etapp 7 Sprint k
Etapp 8 Alpe Cermis f

Bonussekunder sprintar 60-54-48-osv och i sista masstarten en st 15-12-10-osv, det är allt vad bonussekunder vi får se. 3-3 i stilarterna, men anmärkningsvärt att i den fria tekniken så är den ena finaletappen som är speciell som ni vet och en är följt av en jaktstart baserad på resultatet i intervallen. Ser ut att vara skräddarsytt Frida.

Edit, fast tillägger att jag tror det står mellan Ebba och valfri ryska i slutändan.

Inte Frida?
Citera
2020-12-15, 07:43
Medlem
TdSki:

Ruka minus Sorina's sviktande form. Och sen bonussekundrarna för sprintrar med distanskapacitet. Kan bli kul! Kampen mellan Ebba och Linn kommer bli episk och inleddes tidigare på säsongen. Ebba lär swischa förbi i backen. Hej-hej, Linn!

KARLSSON Frida
ANDERSSON Ebba

SVAHN Linn
BRENNAN Rosie
NEPRYAEVA Natalia
DAHLQVIST Maja
NISKANEN Kerttu
SUNDLING Jonna
SORINA Tatiana
RIBOM Emma
PÄRMEN
DIGGINS Jessie
STADLOBER Teresa
DYVIK Anna
LAMPIC Anamarija
HENNIG Katharina
STUPAK Yulia
RAZYMOVA Katerina
FAEHNDRICH Nadine
LUNDGREN Moa
KALLA Charlotte
MONONEN Laura
HAGSTRÖM Johanna
MAUBET BJORNSEN Sadie
KYLLOENEN Anne
COMARELLA Anna
ROENNLUND Elina
CLAUDEL Delphine
VAN DER GRAAFF Laurien
ZHAMBALOVA Alisa
Senast redigerad av ccnut 2020-12-15 kl. 08:11.
Citera
2020-12-15, 08:13
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Etapp 1 Sprint f
Etapp 3 10km Jaktstart f
Etapp 4 10km f intervall
Etapp 6 10km Masstart k
Etapp 7 Sprint k
Etapp 8 Alpe Cermis f

Vad menar du är speciellt?
Citera
2020-12-15, 08:28
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Det är väl sällan eller aldrig en sprint näst sista etappen innan monsterbacken?
Citera
2020-12-15, 09:16
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Linn har väl inte tackat ja än?
Citera
2020-12-15, 09:22
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Inte Frida?

Hon tillhör såklart en de främsta favoriterna. Var mest min egen spekulation att hon är för "ojämn" för att vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS

Främst e4 och e5. E5 en jaktstart som ej är som det brukar alltså vara baserad på totalen utan baserad på föregående etapp.

Tänker mig att det kan finnas de som tjänar multum på detta om de har rätt resekamrat.
Citera
2020-12-15, 09:39
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Det är väl sällan eller aldrig en sprint näst sista etappen innan monsterbacken?

Citat:
Hon tillhör såklart en de främsta favoriterna. Var mest min egen spekulation att hon är för "ojämn" för att vinna.

Främst e4 och e5. E5 en jaktstart som ej är som det brukar alltså vara baserad på totalen utan baserad på föregående etapp.

Tänker mig att det kan finnas de som tjänar multum på detta om de har rätt resekamrat.
Båda de sakerna hände ifjol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in