2020-12-14, 13:26
Medlem
Vi får se om Brennan kan hålla ihop det. Jag föreställer mig att hon oftast varit klart bättre första halvan av säsongen tidigare. Kern hade några fina klassiska insatser i fjol och Bjornsen och Diggins vet vi vad de kan. Med alla "om och men" på plats har de ett lag värd aktning.
Citera
2020-12-14, 14:00
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Kommer Diggins åka klassiskt i stafett nu?

Som junior kändes Swirbul något starkare i klassiskt men nu skejtar hon ju bättre.
Citera
2020-12-14, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Kommer Diggins åka klassiskt i stafett nu?

Som junior kändes Swirbul något starkare i klassiskt men nu skejtar hon ju bättre.

Förlut har jag efterlyst Diggins på någon annan sträcka än sista nu vet jag inte säsongen får mer utvisa hur åkare som Swirbul Brannen och även Bjornsen kommmer prestera längre fram..
Citera
2020-12-14, 16:18
Medlem
Aftonbladet sänder från Smart Energy Partner Challenge torsdag-lördag. (Svenska interntävlingen i Östersund.) Gratis ska det dessutom vara.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/JJnMvb/sportbladet-sander-charlotte-kallas-arsdebut

Citat:
Smart Energy Partner Challenge i Östersund
Torsdag 17 december

11.00: 10 km klassiskt, 1 min mellan varje startande, damer
12.00: 15 km klassiskt, 1 min mellan varje startande, herrar

Fredag 18 december

10.00: Sprint klassiskt, prolog
11.00: Sprint klassiskt, finalheat

Lördag 19 december

14.00: 15 km fri stil, masstart, damer
15.30: 20 km fri stil, masstart, herrar
Citera
2020-12-14, 16:25
Medlem
Alkibiadess avatar
Vem är Jonna Andersson?
Citera
2020-12-14, 16:27
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vem är Jonna Andersson?
Fotbollspelare i Chelsea. Kul att hon ska vara med och utmana hanbollspelaren Frida Karlsson, basketstjärna Charlotte Kalla och orienteraren Johanna Hagström
Citera
2020-12-14, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Vem är Jonna Andersson?

En ny superåkare, med både uthållighet och spurt.
Citera
2020-12-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Förlut har jag efterlyst Diggins på någon annan sträcka än sista nu vet jag inte säsongen får mer utvisa hur åkare som Swirbul Brannen och även Bjornsen kommmer prestera längre fram..

Varför?
Citera
2020-12-14, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Varför?

för att dom någon gång skulle ha chansen inför sista har väl bara haft det 2013,, Diggins åker allt som oftsat en stäcka där det inte finns någon chans på medelj så varför inte testa något annat så man troligen hade varit med längre fram.. men iår kanske det är lite annorlunda när det vekar som några till höjt sig
Citera
2020-12-14, 17:43
Medlem
Alkibiadess avatar
Har kanske redan nämnts i tråden men jag ser nu att Vegard Ulvang säger att Holmenkollen inte kommer arrangeras om Norge har kvar sina karantänsregler och smittspridningen i Europa är på samma nivå som nu. Och blir inte Holmenkollen av, ja då lär inte Lillehammer arrangera sina inställda tävlingar.
Citera
2020-12-14, 17:51
Medlem
rainbowias avatar
Blir spännande att se hur det går för Brennan framöver. Som nämnts är hon en julstjärna och troligen inte kan hålla Ebba-nivå likt Davos på touren, dock kanske hon kan knipa fler sprintbonussekunder än Ebba.
Skönt att Stupak är i fas igen och även Neppy är att räkna med. Kanske inte ska glömma Sorina och Frida heller för den delen.

Har ni hört någon status för herrarna? Tänker främst på Wille P.
Citera
2020-12-14, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
för att dom någon gång skulle ha chansen inför sista har väl bara haft det 2013,, Diggins åker allt som oftsat en stäcka där det inte finns någon chans på medelj så varför inte testa något annat så man troligen hade varit med längre fram.. men iår kanske det är lite annorlunda när det vekar som några till höjt sig

Ja, det var det jag undrade över. Nu ser det potentiellt ljust ut för dem beroende på Maubet Bjornsen, Kern, Swirbul i ett senare skede av säsongen. Och givetvis bättre takter från Diggins, men det brukar hon lösa. Så jag ser det inte som ett rimligt grepp av dem då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in