2020-12-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/JJnqgJ/klartecken-sverige-kommer-att-kora-tour-de-ski

Chartrat plan och mer isolerat boende låter det ju som att det inte är något som inte en hög pengar hade kunnat åtgärda om man verkligen hade försökt. För "detaljerna" som ska åtgärdas från Ruka är det ju svårt att se skulle vara så avgörande att man måste avstå ett par tävlingar för att se att de verkligen genomförs.
De har ju även bokat en helt egen liten flygplats i Schweiz för att slippa möta andra personer, har troligtvis inte gått eller varit för dyrt att få till för Davos och Dresden.
Citera
2020-12-11, 11:44
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Fast Frida är ju mera allsidig och skulle ta mera poäng på sprint

På pappret ja. Tror Ebba har en högre lägstanivå när det gäller många lopp på ett fåtal dagar. Sedan bör Ebba vara bättre i final climb.
Citera
2020-12-11, 12:23
Bannlyst
Nu när Norge inte ställer upp, vem är största och kanske enda hotet mot att en svenska inte vinner ”Tour de ski”?
Ebba, Frida lr Linn Svahn borde väl ta det?
Ajuste skulle va nån amerikanska lr ryska då förstås!
Citera
2020-12-11, 12:31
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Om Linn åker kan hon vinna totalcupen, nu när Norge står över så mycket. Sen kan man ju iofs fundera på vad den är värd.
Citera
2020-12-11, 13:02
Medlem
MuscleSharks avatar
Nu vill man ju gärna se att Linn och Jonna beslutar sig för att åka också.
Citera
2020-12-11, 13:06
Bannlyst
???????
Citera
2020-12-11, 13:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Viktigare än något annat för att Sverige ställer upp i TdS tror jag är åkarnas inställning. Så pass många har 1) uttryckt missnöje över beslutet att inte åka till Davos och Dresden, och 2) signalerat att de gärna åker Touren, även sådana som tidigare inte planerat att göra det. Med tanke på förbundets nutidshistoria så vill de knappast ha ett åkaruppror på halsen med allt vad det skulle innebära.
Citera
2020-12-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Så det stämde inte att Sverige satt i Norges knä ang beslut, enligt många i tråden? 🤠

Jag tror att det var exakt så angående Davos och Dresden. Men när det sedan visade sig att övriga i skidvärlden, inklusive OS-kungen från 1992 Vegard Ulvang ansåg Norges knä som tillhörande en fulgubbe med blottarrock så ville inte Sverige sitta där längre.
Citera
2020-12-11, 13:39
Medlem
Citat:
– Om vi får några fall av smittade åkare under touren kan vi få lov att konstatera att det här var ett felaktigt beslut, säger landslagläkaren Per Andersson.
Typiskt uttalande från icke-analytisk människa. Resultatorienterat svammel och vi kommer heller aldrig veta huruvida hela truppen blivit smittade om de stannat hemma på egen ort. Man kan ta rätt beslut även om utfallet blir dåligt.
Citera
2020-12-11, 13:51
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jag tror att det var exakt så angående Davos och Dresden. Men när det sedan visade sig att övriga i skidvärlden, inklusive OS-kungen från 1992 Vegard Ulvang ansåg Norges knä som tillhörande en fulgubbe med blottarrock så ville inte Sverige sitta där längre.

Nja, det är i mitt tycke konspirationsteorier. Det är liksom inga lätta eller självklara val ledningen har haft att jobba med. Även förutsättningarna förändras allteftersom.

Sedan var det väl Dählie som blev OS-kung med placeringarna 1-1-2-4 mot Vegards 1-1-2-9?
Citera
2020-12-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Nja, det är i mitt tycke konspirationsteorier. Det är liksom inga lätta eller självklara val ledningen har haft att jobba med. Även förutsättningarna förändras allteftersom.

Sedan var det väl Dählie som blev OS-kung med placeringarna 1-1-2-4 mot Vegards 1-1-2-9?

Teorier är väl det enda som uttrycks åt bägge håll. Konspirationsprägel eller ej. Dessutom är väl en smula raljans helt godtagbart? Jag är övertygad om att valet blev betydligt enklare när Norge tog det först angående Davos/Dresden och nu när intrigen blev tydligare. Däremot är jag lika övertygad om att förbättringar i boende- och transportsituationen absolut hjälpte till i jakande beslut. Diverse uttalanden från Fåhret och Pliggen gör det dock omöjligt för mig att se dem som 100% rationella och analytiska människor.

Imponerande att du mindes skiljeplaceringen till och med! Men ska man ner på sådan detaljnivå är jag beredd att ge dem delad titel.
Citera
2020-12-11, 14:03
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldsw
Nu när Norge inte ställer upp, vem är största och kanske enda hotet mot att en svenska inte vinner ”Tour de ski”?
Ebba, Frida lr Linn Svahn borde väl ta det?
Ajuste skulle va nån amerikanska lr ryska då förstås!
Kalla är väl med i kampen också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in