2020-12-13, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Valfusk i presidentvalet.

Var hittar jag domstolsbeslutet på att det skett valfusk? Kan du länka är du snäll?
2020-12-13, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Om Trumpeten inte utlyser undantagstillstånd i morgon, vad gör ni då?

Finns ju faktiskt risk att man försöker sig på den vägen.

https://www.foxbusiness.com/politics/u-s-treasury-breached-by-hackers-backed-by-foreign-government-report

NSA har upptäckt att man har varit hackad i flera månader.

There is concern within the U.S. intelligence community that the hackers who targeted the Treasury Department and the Commerce Department’s National Telecommunications and Information Administration used a similar tool to break into other government agencies, according to three people briefed on the matter. The people did not say which other agencies.

Men hej vad lägligt dagen innan man ska rösta Och dessutom påstå att man varit hackade i flera månader. NSA kan läsa min email och lyssna på mina telefonsamtal men man märker inte att man själva är hackade i flera månader.

Det är fantastiskt hur korkade amerikaner är i grund och botten.
2020-12-13, 23:01
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Iom att det finns bevis för att valet i USA var utsatt för en stark påverkan från Kina, Biden-kopplingen till Kina, ett stark antydan av att domstolar etc är korrupta, fusk som inte utreds etc så är USA och därmed konstitutionen utsatt för både inre och yttre hot.
Jag skulle vilja påstå att president Trump ställer sig på de korruptas sida om han INTE väljer att sätta landet i martial law. Betänk att det pågått ett kallt krig i USA sedan 2016, att det skulle blomma ut i fullskaligt inbördeskrig är fullt möjligt i dagsläget med stater som hävdar att de vill gå ur federationen etc. Hans jobb blir precis som Lincolns, att skydda landet mot uppror och angrepp.

Ingenting utreds efter ingen kan komma på något att säga angående valfusk framför en domare. Ska rättsväsendet utreda ogrundade anklagelser bara för att inte göra någon ledsen?

Citat:
The judge concludes with a great question for Trump's lawyer: "Mr. Troupis, I am very interested in knowing about one person in Dane County or one person in Milwaukee County who engaged in election fraud on Nov. 3, 2020."

The Trump campaign lawyer, Jim Troupis, did not come up with an instance of fraud. He said ballots were cast using an "illegal form" under state law. "I did not make that decision. Donald Trump did not make that decision." (He then concedes this type of form is used statewide)

This is wild: Trump's lawyer said they looked at Facebook posts of some voters. They found 10 voters who said they were "indefinitely confined" but posted about being at public events.
Judge scoffs: "Facebook posts? That's the evidence?"
(Confined voters don't need to show ID)

A judge reminded Trump's lawyer that he and his wife voted in-person absentee, so he's trying to have his own family's votes thrown out.
"I don't know if that is unclean hands or what," the justice said.
https://twitter.com/JanNWolfe/status/1337827290085019655?s=19
2020-12-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Var hittar jag domstolsbeslutet på att det skett valfusk? Kan du länka är du snäll?

Den där professorn John Eastman länkade till ett dokument när någon i Twitter tråden hävdade att det inte har förekommit fusk i presidentvalet och frågade efter bevis på ett sådant ärende från en domstol.
2020-12-13, 23:04
Medlem
Citat:

https://www.foxbusiness.com/politics/u-s-treasury-breached-by-hackers-backed-by-foreign-government-report

There is concern within the U.S. intelligence community that the hackers who targeted the Treasury Department and the Commerce Department’s National Telecommunications and Information Administration used a similar tool to break into other government agencies, according to three people briefed on the matter. The people did not say which other agencies.

Men hej vad lägligt dagen innan man ska rösta Och dessutom påstå att man varit hackade i flera månader. NSA kan läsa min email och lyssna på mina telefonsamtal men man märker inte att man själva är hackade i flera månader.

Nått håller jag med dig om, amerikaner är så jädrans korkade så man häpnar. Dom går på precis varje lögn deras intelligence communitys släpper.
2020-12-13, 23:05
Medlem
Citat:

Nu kommer det fram allt eftersom att Kina lagt sig i och det kommer att komma fram att Bidens tagit emot pengar från kommunistiska partiet.
Nu kanske ni förstår varför vi är lite misstänksamma?
2020-12-13, 23:06
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Är det Team-Trump som använt sina vita-hatt hackare?

Edit: det kanske är powel som släppt Kraken på fel datorer. Hur kopplar du ihop attacken med Trump?
Senast redigerad av Tok-Frans 2020-12-13 kl. 23:20.
2020-12-13, 23:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Den där professorn John Eastman länkade till ett dokument när någon i Twitter tråden hävdade att det inte har förekommit fusk i presidentvalet och frågade efter bevis på ett sådant ärende från en domstol.

I'm actually relying on sworn affidavits, filed in the several cases now pending. Here's one of many: https://t.co/TxF3w7fF1W. So it seems that those who keep saying "no evidence" are the ones denying factual evidence

Svar:
This one also got thrown out: “incorrect and not credible.” We, as higher ed professionals, are accountable for our mistakes and should model intellectual rigor. You owe it to our students to correct our erroneous claims. https://t.co/85Sr22hns7

https://twitter.com/DrJohnEastman/status/1326261235550072833?s=19
2020-12-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Nu kommer det fram allt eftersom att Kina lagt sig i och det kommer att komma fram att Bidens tagit emot pengar från kommunistiska partiet.

Det ska tydligen vara "ryska hackare" enligt NYT.
2020-12-13, 23:11
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:

Va bra att Christofer C, Miller på försvars departementet redan valt att korta alla administrativa kanaler till ett minimum.

Klarade gubben Biden av säkerhetskontrollen förresten?

Svårt att vara en auktoritär president om man inte tillåts fingra på "bomb-knappen".
2020-12-13, 23:13
Bannlyst
Citat:

Om man tror på det här är man inte nådigt korkad. Du tror alltså att allt detta har glidit mellan fingrarna på NSA? Suck.
2020-12-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Som många tidigare påpekat så är Trump mer eller mindre skyldig att utlysa undantagstillstånd och lösa valet den vägen. Det är antagligen vad som kommer ske imorgon.

https://twitter.com/LLinWood/status/1338185434799726596

"If US Supreme Court does not stay Electoral College, @realDonaldTrump is bound by his oath to do so by imposing partial martial law.

President has duty to make certain our laws are executed."
USA befinner sig några dygn från tröskeln till Government Shutdown (nästa veckoslut om man inte lyckas få ihop en långsiktig förhandlingslösning i kongressen, något som har visat sg svårt hela hösten) och mitt i en galopperande andra våg av coronapandemin. Varje dag dör i stort sett lika många av viruset som dödades vid 9/11. Trump har entydigt röstats bort från en andra period och rättsväsendet har gjort slarvsylta av hans fåniga juridiska offensiv.

I detta läge anser du alltså att rätta vägen framåt är att inrätta krigslagar, fängsla tusentals demokrat-politiker för förräderi och valfusk, utan rättegång dessutom, förklara krig mot Deep State och utropa Trump till president för en andra period med stöd av bajonetter och stridsvagnar. Och detta är dessutom Trumps plikt, enligt dig.

Man tar sig för pannan.

Min egen bedömning: Trump har varken det stöd från militären eller från delstaterna som skulle krävas för något sådant. Och han kan inte skaffa sig det bara genom sitt vanliga recept att ropa "U R Fired!" till Bill Barr och några till och sedan utnämna ett gäng nya nickedockor. Trump är körd.

och

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in