2020-12-13, 21:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
FF har kritiserat SD tidigare, blir extra fräs i sådana trådar, när syndaren gjort det!

Men det är ju många som har kritiserat SD genom åren… Vilka har inte gjort det? Då går alla dessa fria från mediernas granskning då? Ett slags grönt kort "gör vad ni vill- vi gräver inte". Jävligt oschysst av Stoppa pressarna att inte respekterar detta. För att inte tala om de nitiska jävlarna på Sjöfartsverket.
Citera
2020-12-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Ondioline
Ju mer som har kommit fram så lutar även jag mot att detta är det som har skett. Fortfarande svårt då vi inte har så mycket att gå på egentligen men som det ser ut just nu så verkar detta scenario som det mest rimliga. Jag är inget fan av FF eller centern öht men jag hoppas han får vård.

Låt dig inte luras av Federleys gråt! Han är ju själv en manipulatör av rang! Visar sina skärsår, berättar hur god han är och hur hans hem varit en öppen hamn för vilsna själar.

Sanningen är förmodligen inte lika ljuv: två äckliga kåtbockar möttes på en dejtingapp och hade sex, något som Federley njöt så mycket av att han inte ville avstå ens när han fick reda på att partnern var peddo.

Därför är han nu deprimerad: ska jag aldrig mer få uppleva sex med peddo-Jonas?

Det banala är ibland det sanna.
Citera
2020-12-13, 21:34
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha. Den politiska karriären är slut för honom. Undrar vad han tänker hitta på i framtiden nu när han redan är bränd. Kommer han bli Urusla på heltid? Kanske satsa på någon öppen perversion som genererar pengar? Han verkar ju sökt sig till det förbjudna och lite farliga i sina kontakter.
Citera
2020-12-13, 21:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det stinker något sanslöst illa om FF. Om hälften av vad som skrivs i Stoppa Pressarna stämmer, ska ju polisen direkt göra husis hos FF och plocka dator mm mm - Varningsklockorna klämtar sällsynt hårt nu! Det som kan göra sanning av artikeln, är det faktum att det mkt väl stämmer att i FF´s allra första fb-inlägg framställdes som att han precis fått reda på allting. Något som ganska snabbt avslöjades som ren lögn. Ljuger man i sådant läge när man står där med handen i kakburken, så ljuger man troligtvis i mycket.

Hela FF´s beteende i media/fb-inlägg påminner i övrigt i hög grad om hur en nekande pedofil beter sig i förhör.

Fetat: Ja pedofilen i detta ärende hade precis samma resonemang som FF har nu. Han var offret, han hade inte gjort fel, andra fick honom att göra det som inte var fel o.s.v. Psykologerna skrev hur han inte tog ansvar eller visade ånger för vad han gjort, hur han fortsatt var besatt av barnen han våldtagit och deras mamma. FF resonerar precis som pedofilen och verkar ha samma personlighetstyp. FF behöver bli internerad så att han inte skadar någon.
Citera
2020-12-13, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fetat: Ja pedofilen i detta ärende hade precis samma resonemang som FF har nu. Han var offret, han hade inte gjort fel, andra fick honom att göra det som inte var fel o.s.v. Psykologerna skrev hur han inte tog ansvar eller visade ånger för vad han gjort, hur han fortsatt var besatt av barnen han våldtagit och deras mamma. FF resonerar precis som pedofilen och verkar ha samma personlighetstyp. FF behöver bli internerad så att han inte skadar någon.

Intervjun med honom som någon länkade till är ju SJUK.
Han var ett offer, hans pappa sa aldrig jag älskar dig, männen krävde mer och mer, därför tog han bilder med barnen, han var aldrig attraherad av barnen, allt var de onda männens fel, männen som han behövde uppmärksamhet från...
Citera
2020-12-13, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Inget märkligt alls.

Centern har spelat ut det här precis på bästa sätt, för dem själva. Hålla käften, vägra mata pressen (det lilla som den engagerat sig) och strunta i att man ser ut som empatilösa monster.

Ta lite skit nu för att man "inte agerat hårt nog" och sedan är det bortglömt om några månader.

Sedan är det tillbaka till det gamla.
Ja, de faktiskt sant. Duktiga pr-strateger. Folk kommer minnas pedofilen i Eu. Men inte att han va centerpartist. (nu är han ju dock inte pedofil, men vanliga folket kommer ju se han som pedofil)
Citera
2020-12-13, 22:28
Medlem
Merdives avatar
Går det att läsa hela intervjun någonstans utan att teckna en månadsprenumeration på Dalarnas Tidningar..? Är nyfiken på huruvida Federley säger någonting om de andra pedofiler (d.v.s. utöver sambon) han enligt Stoppa Pressarna ska ha fraterniserat med.
Citera
2020-12-13, 22:31
Medlem
rapiers avatar
Spegeln sprack för kant till kant för Fredrick Federley.

Det är beklämmande att han utmålar sig själv som ett offer och att traditionell media sväljer det med hull och hår. Bara det att de kallar hans sambo och älskare som en till honom närstående för att förminska det hela är vämjeligt. Han har inte brutit med sambon förrän det började skrivas om det på sidan Stoppa Pressarna.

Centerpartiet har gått från ett konservativt landsbygdsparti till ett stadsorienterat parti med en blandning av nyliberalism och identitetspolitik. Till detta har Federley och hans tidigare vice ordförande i CUF Annie Lööf varit de mest pådrivande. Dock bör pedofilrelationer vara för mycket även för de nya kärnväljarna i städerna d.v.s. den s.k. kreativa klassen, kvinnliga akademiker, influencers och deras följare samt samt kvinnor och ett fåtal män med stark åtrå för ensamkommande unga män från bortre Asien.

Med anledning av detta försöker nu traditionell media klä Federley i en stor offerkofta. Han står ju för den identietspolitik (typ öppna gränser och hbtq anpassningar) som de flesta journalister delar och de ser honom som en bra kille och allierad.

Att han väljer att ha ett samboförhållande med en man som begått det vidrigaste av brott kan han inte rå förr då kärleken kan förblinda enligt t.e.x. Ida Ölmedahl i Sydsvenskan.

Johan Westerholm belyser mediabevakning och journalisters för nära relationer till politiker i denna läsvärda krönika på Ledarsidorna.

https://ledarsidorna.se/2020/12/nar-centerpartiet-blev-till-offer-och-de-riktiga-brottsoffren-forsvann/

Även Stoppa Pressarna följer upp Federleys intervju och den s.k alternativa sanning med honom som ett kärlekssökande offer som han vill förmedla.

https://stoppapressarna.se/svenskt/fredrick-federleys-pedofil-logner-om-sambon
Citera
2020-12-13, 22:31
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Intervjun med honom som någon länkade till är ju SJUK.
Han var ett offer, hans pappa sa aldrig jag älskar dig, männen krävde mer och mer, därför tog han bilder med barnen, han var aldrig attraherad av barnen, allt var de onda männens fel, männen som han behövde uppmärksamhet från...

Ja och man ser liknande narcissistiska självömkande uttryckssätt i FF intervju.
Citera
2020-12-13, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Tycker det är relativt tydligt att FF har blivit manipulerad. Det finns sociopater som är experter på att hitta folk som är mottagliga pga isolering, psykiska problem, kriser osv. Sen lyckas de göra sig oumbärliga, behövda. "Ingen har älskat mig så mycket, tagit hand om mig så fint, det var bara vi", sånt är varningssignaler för kvinnor, man brukar säga att om det känns för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant. Det kan handla om sm-liknande förhållanden, sol-och-vår, avsikten kan vara utpressning, eller så spårar det ur och blir fysisk och psykiskt misshandel när smekmånaden är över. Bara det att FF dokumenterade sina skärsår (på f.d sambons uppmaning?)...

Omgivningen borde ha sagt ifrån tydligare direkt, lagt sig i, bråkat, krävt att han åkte till psyket. Både för att en politiker inte kan vara i hop med vem som helst, och för hans egen skull.
Jag tycker synd om FF. Det kan man göra samtidigt som man menar att någon gjort fel, i det här fallet på grund av allvarlig psykisk ohälsa. Sticker in huvudet tillfälligt i den här vidriga tråden, beundrar dem som orkar säga ifrån.

Tack för ett balanserat inlägg!

Jag är kluven till vad jag ska tro om FF. När jag läste intervjun visste jag inte om jag skulle tro på hans förklaring eller inte. Är han ärlig, har det gått till som han beskriver det, eller ljuger han? Han beskriver sin ohälsa på ett levande sätt, men vem klarar av att ö.h. jobba om man mår så dåligt? hur är det möjligt att systern inte varnade honom? och hur kan han avstå från att läsa domen?

Jag undrar också vad det stod i de utlåtanden han läste.

Jag tvivlar inte på att pedofilen varit fantastisk mot FF. Pedofilen hade ju lyckats charma in sig hos flera kvinnor innan, så han vet säkert hur han ska bete sig. Men hur charmig han än var, låter det ganska otroligt att FF inte kollat upp honom närmare utan trott på hans ord. Eller?

Nej, jag vet inte vad jag ska tro om intervjun. Och oavsett om han trodde att mannen är kurir eller våldtäktsman borde han naturligtvis ha kastat ut honom. Jag må vara liberal, men pedofiler bör kastreras enligt mig.
Citera
2020-12-13, 22:44
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merdive
Går det att läsa hela intervjun någonstans utan att teckna en månadsprenumeration på Dalarnas Tidningar..? Är nyfiken på huruvida Federley säger någonting om de andra pedofiler (d.v.s. utöver sambon) han enligt Stoppa Pressarna ska ha fraterniserat med.

Nej, det ska inte ha sagts eller frågats något specifikt om det. Däremot så försökte Federley köra med att han är en person som månar om utsatta människor i samhällets utkanter och därför så har han råkat hamna i kontakt med människor med "trasiga" bakgrunder...
Citera
2020-12-13, 22:45
Medlem
Lägger FF in sig på psyk tappar han allt manöverutrymme, ser det inte hända. Det är att dra ursäkten för långt, det skulle hämma hans spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in