Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Tycker det är relativt tydligt att FF har blivit manipulerad. Det finns sociopater som är experter på att hitta folk som är mottagliga pga isolering, psykiska problem, kriser osv. Sen lyckas de göra sig oumbärliga, behövda. "Ingen har älskat mig så mycket, tagit hand om mig så fint, det var bara vi", sånt är varningssignaler för kvinnor, man brukar säga att om det känns för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant. Det kan handla om sm-liknande förhållanden, sol-och-vår, avsikten kan vara utpressning, eller så spårar det ur och blir fysisk och psykiskt misshandel när smekmånaden är över. Bara det att FF dokumenterade sina skärsår (på f.d sambons uppmaning?)...
Omgivningen borde ha sagt ifrån tydligare direkt, lagt sig i, bråkat, krävt att han åkte till psyket. Både för att en politiker inte kan vara i hop med vem som helst, och för hans egen skull.
Jag tycker synd om FF. Det kan man göra samtidigt som man menar att någon gjort fel, i det här fallet på grund av allvarlig psykisk ohälsa. Sticker in huvudet tillfälligt i den här vidriga tråden, beundrar dem som orkar säga ifrån.
Tack för ett balanserat inlägg!
Jag är kluven till vad jag ska tro om FF. När jag läste intervjun visste jag inte om jag skulle tro på hans förklaring eller inte. Är han ärlig, har det gått till som han beskriver det, eller ljuger han? Han beskriver sin ohälsa på ett levande sätt, men vem klarar av att ö.h. jobba om man mår så dåligt? hur är det möjligt att systern inte varnade honom? och hur kan han avstå från att läsa domen?
Jag undrar också vad det stod i de utlåtanden han läste.
Jag tvivlar inte på att pedofilen varit fantastisk mot FF. Pedofilen hade ju lyckats charma in sig hos flera kvinnor innan, så han vet säkert hur han ska bete sig. Men hur charmig han än var, låter det ganska otroligt att FF inte kollat upp honom närmare utan trott på hans ord. Eller?
Nej, jag vet inte vad jag ska tro om intervjun. Och oavsett om han trodde att mannen är kurir eller våldtäktsman borde han naturligtvis ha kastat ut honom. Jag må vara liberal, men pedofiler bör kastreras enligt mig.