2020-12-13, 20:56
  #7225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vi pratar alltså om en 42-årig man som raggar upp en annan 42-årig man på en sexapp - inte direkt en askungesaga. Han ska, enligt Stoppa pressarnas källor, fått reda på att mannen begått brott när de träffades andra gången.

De flesta normala hade brutit minuten då de hörde om att det rörde sig om något slags barnsexbrott, oavsett om det "bara" var att vara "kurir" för bilder, inte minst om de hade själva barn. Normala hade direkt även kollat upp vad det rörde sig om. Federley är en vuxen karl som använder sexappar för att ragga upp främmande män, inte precis någon som förväntar sig sagoslut efter första träffen...

Exakt! Men för den stora publiken vill man nu sälja detta som århundradets kärlekssaga där protagonisten slet förtvivlad för att frigöra sig från den alltid så omtänksamma och vårdande snälle och intelligente mannen - bara därför att omgivningen krävde detta av protagonisten. Själv förstod han aldrig varför. Än idag undrar han varför.. Än idag förstår han inte vad den snälle mannen påstås ha gjort - för att han inte kan läsa domen. För att inte gå än mer sönder - och behöva skära även ballarna av sig. Handlederna och vristerna har redan fått sin omgång..
Citera
2020-12-13, 20:57
  #7226
Medlem
Swedish Stars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför är Federley sjukskriven? Vad lider han av?

Han är ledsen för att det blev lite jobbigt. Kan inte du också vara borta från jobbet pga det? (djup ironi)
Citera
2020-12-13, 21:00
  #7227
Medlem
Jenny.Ondiolines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Tycker det är relativt tydligt att FF har blivit manipulerad. Det finns sociopater som är experter på att hitta folk som är mottagliga pga isolering, psykiska problem, kriser osv. Sen lyckas de göra sig oumbärliga, behövda. "Ingen har älskat mig så mycket, tagit hand om mig så fint, det var bara vi", sånt är varningssignaler för kvinnor, man brukar säga att om det känns för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant. Det kan handla om sm-liknande förhållanden, sol-och-vår, avsikten kan vara utpressning, eller så spårar det ur och blir fysisk och psykiskt misshandel när smekmånaden är över. Bara det att FF dokumenterade sina skärsår (på f.d sambons uppmaning?)...

Omgivningen borde ha sagt ifrån tydligare direkt, lagt sig i, bråkat, krävt att han åkte till psyket. Både för att en politiker inte kan vara i hop med vem som helst, och för hans egen skull.
Jag tycker synd om FF. Det kan man göra samtidigt som man menar att någon gjort fel, i det här fallet på grund av allvarlig psykisk ohälsa. Sticker in huvudet tillfälligt i den här vidriga tråden, beundrar dem som orkar säga ifrån.

Ju mer som har kommit fram så lutar även jag mot att detta är det som har skett. Fortfarande svårt då vi inte har så mycket att gå på egentligen men som det ser ut just nu så verkar detta scenario som det mest rimliga. Jag är inget fan av FF eller centern öht men jag hoppas han får vård.
Citera
2020-12-13, 21:02
  #7228
Medlem
nickomyras avatar
Jens Ganman skriver inlägg om FF
https://www.facebook.com/644748250/posts/10157999843058251/?d=n
Citera
2020-12-13, 21:02
  #7229
Medlem
farbror Svens avatar
Panelen i Godmorgon världen med proffstyckare har som sagt duckat nu i två veckor och undvikt att diskutera Federley-affären och t.ex. Centerns agerande.

Veckopanelen i Kvartal har i vart fall inte duckat och diskuterar här bl.a. den bristande bevakningen av affären (från 00.24)

https://kvartal.se/artiklar/veckopanelen-v-50-2/?fbclid=IwAR34ZzTcHMMhwLunVsKZWiSmk7pcO0Xkqk211n2a BFXd8dOI1KXCPKrnQ2s
Citera
2020-12-13, 21:02
  #7230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedish Star
Han är ledsen för att det blev lite jobbigt. Kan inte du också vara borta från jobbet pga det? (djup ironi)

Självklart. Samhället ska inte lägga sig i varför folk vill vara sjukskrivna. Det är var och ens egen sak..

Överhuvudtaget lägger sig samhället i alldeles för mycket. Det ska vara mycket friare att få bestämma helt själv. Inga restriktioner och regler. Inga förbud och förståelse gentemot alla..
Citera
2020-12-13, 21:13
  #7231
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Samhället ska inte lägga sig i varför folk vill vara sjukskrivna. Det är var och ens egen sak..
Riktigt så enkelt är det inte.
Citera
2020-12-13, 21:21
  #7232
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Jens Ganman skriver inlägg om FF
https://www.facebook.com/644748250/posts/10157999843058251/?d=n

Äntligen någon med hjärnan i behåll..
Citera
2020-12-13, 21:21
  #7233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Varför är Federley sjukskriven? Vad lider han av?

Hade ju haft ganska mycket motgångar privat. Tex dog hunden.😐
Citera
2020-12-13, 21:23
  #7234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Tycker det är relativt tydligt att FF har blivit manipulerad. Det finns sociopater som är experter på att hitta folk som är mottagliga pga isolering, psykiska problem, kriser osv. Sen lyckas de göra sig oumbärliga, behövda. "Ingen har älskat mig så mycket, tagit hand om mig så fint, det var bara vi", sånt är varningssignaler för kvinnor, man brukar säga att om det känns för bra för att vara sant så är det för bra för att vara sant. Det kan handla om sm-liknande förhållanden, sol-och-vår, avsikten kan vara utpressning, eller så spårar det ur och blir fysisk och psykiskt misshandel när smekmånaden är över. Bara det att FF dokumenterade sina skärsår (på f.d sambons uppmaning?)...

Omgivningen borde ha sagt ifrån tydligare direkt, lagt sig i, bråkat, krävt att han åkte till psyket. Både för att en politiker inte kan vara i hop med vem som helst, och för hans egen skull.
Jag tycker synd om FF. Det kan man göra samtidigt som man menar att någon gjort fel, i det här fallet på grund av allvarlig psykisk ohälsa. Sticker in huvudet tillfälligt i den här vidriga tråden, beundrar dem som orkar säga ifrån.

FF har kritiserat SD tidigare, blir extra fräs i sådana trådar, när syndaren gjort det!
Citera
2020-12-13, 21:25
  #7235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vi pratar alltså om en 42-årig man som raggar upp en annan 42-årig man på en sexapp - inte direkt en askungesaga. Han ska, enligt Stoppa pressarnas källor, fått reda på att mannen begått brott när de träffades andra gången.

De flesta normala hade brutit minuten då de hörde om att det rörde sig om något slags barnsexbrott, oavsett om det "bara" var att vara "kurir" för bilder, inte minst om de hade själva barn. Normala hade direkt även kollat upp vad det rörde sig om. Federley är en vuxen karl som använder sexappar för att ragga upp främmande män, inte precis någon som förväntar sig sagoslut efter första träffen...

Samma ”app” som pedofilen Jonas enligt domen använde sig av när han träffade din med-pedofil🧐 Som sedan kom att dela de livesändning övergreppen med 🤮
Både Jonas och hans pedofilvänners (ja det figurerar fler både användarkonton och ”Nicks” i domen) Förutom just nicket ”Nick”

Något jag funderat mycket kring är när och hur?
Exempelvis
När skedde den initiala kontakten?
När blev de ”internet” kompisar?
När började de messa och ringa varandra?
När bestämde de sig för att ta relationen från distans till att ses?
När skedde egentligen det första mötet irl?
När gick träff till dejting?
När gick dejting till relation?
När gick relation till bo ihop?
Citera
2020-12-13, 21:28
  #7236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Ondioline
Ju mer som har kommit fram så lutar även jag mot att detta är det som har skett. Fortfarande svårt då vi inte har så mycket att gå på egentligen men som det ser ut just nu så verkar detta scenario som det mest rimliga. Jag är inget fan av FF eller centern öht men jag hoppas han får vård.

Han behöver definitivt vård. Och han ska inte han tid med dottern ska vara under övervakning..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in