2020-12-13, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Det fetade är en tro som många svenskar har: att 2/3-villkorlig frigivning skulle vara villkorad på något sätt. Men såvitt jag förstår finns inget, förutom ny brottslighet, som kan stoppa att Jonas eller hans likar släpps ut efter 2/3. Inte ens om de gick runt med en skylt med texten ”jag vill våldta barn” så skulle de hållas kvar, såvida de inte bedöms vara akut psykiskt sjuka. Jurist i tråden får gärna korrigera detta om jag överdriver.

Döms du till livstid eller psykvård så finns däremot ett skydd för allmänheten. Detta har också debatterats på senare tid:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/vQ1A2l/lat-farliga-vara-inlasta--efter-avtjanat-straff

I oktober uttalade sig kriminalvården om att Jonas ansågs vara en högrisk återfallsförbrytare.
I januari 2020 fick han en övervakad permission för att kunna delta i ett vårdprogram för pedofiler.

Några veckor senare släpptes han fri.

Jonas själv har både förminskat brotten, inte tagit fullt ansvar för dem och ansett att felet ligger hos många andra. T.ex. hos hans medbrottsling, hos plitarna som inte orkar lyssna på honom när han har behov att prata om sin sexualitet, hos kriminalvården i största allmänhet som inte vårdar utan straffar etc.

FF delar nog Jonas åsikter i mångt och mycket. FF tycks också tycka att pedofilerna är de riktiga offren. Pedofilernas offer är ingen av dem intresserade av.
Citera
2020-12-13, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Var inne och kikade på X insta. Han verkar vara väldigt inne på träning/hälsa. De verkar vara väldigt olika. Helt olika dygnsrytm och helt olika intressen. Blir kanske svårt att få ihop vardagen då 🤷🏼‍♀️

Snarare skulle jag säga att det blir svårt att få ihop vardagen när den ena befinner sig i ett annat land må-tor. Varannan helg hade de dessutom ungen hos sig. Och när FF väl var "på jobbet" då jagade han byte med andra pedovänner..

Vem orkar sitta hemma och vänta? Inte många timmar privatliv för paret..
Citera
2020-12-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Återigen så handlar det om en man, en HAN och ingen "henom".....
Vad fan jag kan väl skriva hen och henom bäst jag vill. I dessa tider vet man ju inte vem som blir kränkt. Kränkthetsmaffian dyker ju upp här och var.
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Nåja, det är myndigheterna som inte har gjort sitt jobb i första hand.
Det vet vi inte. Eftersom peddot var villkorligt frigiven så hade Pederley säkert haft ett möte med peddots övervakare och kanske också haft något samråd med Kriminalvården. Jag tror faktiskt att det handlar om pengar också. Att Pederley fått pengar för att husera peddot i sitt hem.
Kriminalvården betalar bra för familjehemsplaceringar, sk paragraf 27 hem.
Alltså under resten av straffet då peddot ska slussas ut i samhället.
Hoppas ni förstår vad jag menar, finns flera varianter av paragraf hem.
Pederley framstår ju som en riktig "glidarbög", "glitterbög" och "stekarbög", fattas bara också att Pederley också leker Liberace på flygeln med peddot?
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja verkligen. Det är helt sjukt. Vart fan är landet på väg?
Danskarna klarade ju av att gasa en massa minkar, är det dags att börja gasa centerpartister också nu?
Skicka dem till Danmark så får Danmark göra vad fan som helst med de här jävla landsförrädarna. Tex göra grismat av centerpartisterna ? Klimatsmart och bra.
Skicka med miljöpartisterna också. Sverige klarar sig utan både Centern och Miljöpartiet.
De kan dra åt helvete bägge två, hade ju varit perfekt att kunnat deportera skiten till något arabland.
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Federley tycks ju inte ha lyssnat på någon annan i denna fråga. Varför skulle han ha lyssnat på SÄPO?
Vet ej om SÄPO är inblandad ens. Peddot står ju under Kriminalvårdens ansvarsområde.
SÄPO kan ju vara inblandad så till vida att det finns en hotbild mot Pederley, och Centerns högsta ledning?
Citat:
Ursprungligen postat av Smurf96
Jag fattade det som att hon varit surrogatmamma åt honom och att hans exmake adopterade flickan. Så då borde han och exmaken ha gemensam vårdnad?
Stackars flicka, det verkar ju bara så där otroligt jävla rörigt som det kan bli. Ja det blir väl fler barn till sk "regnbågsfamiljer", som blir övergivna utan föräldrar, och ett slags "offer", för en otrygg, helt ohållbar och orimlig livsstil.

Kan tex Pederley ta med sig flickan på sina många resor till Bryssel, barnpassning, skolgång, sagoläsning mm?
Nej, för Pederley är barnet nog bara en karriärgrej, att klättra i böghierarkierna.
Ungefär som för Jonas Gardell.
Det kan ju nu blir frågan om en vårdnadstvist nu att Pederley försatt flickan i fara?
Omedvetet eller medvetet det spelar ingen roll när det gäller barn.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Inte en stavelse om Fredrick Federley.

Denna vecka avgick han. Då fanns det all anledningar att ta upp det. De skiträdda redaktörerna hade ju i vanlig ordning kunnat kommentera ett riksdagsparti. De hade kunnat diskutera Centerns situation nu när den andre vice ordförande plötsligt lämnar politiken. Inget

Ja precis, det kommer att stå PK-MSM jävligt dyrt det här. Tänk om det kommer fram att Pederley har täta kontakter med tyska och ungerska läderbögar i brunhögerns främsta parti Fidesz i Ungern. Då jävlar imploderar Centern i det "ideologiska svarta hål" de skapat själva.
Den ideologiska singulariteten är i så fall en realitet.
Alltså i princip att vi alla är dödliga.
Det enda som mänskligheten kan komma överens om.
Rätt åt Centern i så fall, ifall de trillar in i "det svarta hålet".

Annie Lööf kan sitta med sin foliehatt på huvudet och böla om Värdegrunden i all evighet.
Mållgan & Löfvén sitter bredvid med fittmössan djupt nedtryckt över huvudet.
Men det kan ju hända att det vilken dag som helst blir en 180-graders vända?
Eller kan det vara så att Interpol och Polisen har något på dessa två pedofiler. Att de verkligen ingår i en pedofilring, som håller på att nystas upp?
Eller är det mera skumrask bakom, att Lööf Mållgan & Löfvén har en slags Skulls & Bones/ frimurarorden?
Eller Scientologerna har kapat Mållgans hjärna?
Ryymdödlorna har invaderat Centern?
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Vet att någon lämnade in omkring den här pedofilgrejen kring hans barn. Men med tanke på hur pervers Federley är skulle jag vilja lämna in en orosanmälan om tidelag.
Det kallas i så fall djurplågeri. En expert på området är den sk näthatsgranskaren Tomas Åberg
Tidelagsprofeten och tidelagspedofilen Fredrik Federley passar perfekt i Åbergs sällskap, de passar i läderkläder och nazistmössa typ?
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Du frågar vem som skulle kunna tänkas ha ett intresse av att utpressa Federley. Kina är en uppenbar kandidat.
Jovisst, taktiken är ibland att tex skapa pedofilprofiler och/eller kriminella profiler på typ Dark Net, som man i efterhand knyter till kända personer. Även om jag inte har några handfasta bevis, så är det ett tänkbart MO hos underrättelsetjänster.
EU är ju ett veritabelt jävla såll av information som läcker åt alla håll. Det som för den vanlige EU-byråkraten kan verka som relativt harmlös information kan i själva verket vara värdefull information för tex Kina.
Frågan om Sveriges "offentlighetsprincip" kan överleva i ett sådant klimat? Att Kinas agenter använder svensk offentlighetsprincip för att komma åt värdefull information om viktiga frågor i EU.
Vad som är värdefull information vet ju bara den som söker efter den. Och vad Kina är ute efter kan vara svårt att veta.
Senast redigerad av NegerStryparen 2020-12-13 kl. 17:44.
Citera
2020-12-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Intressant artikel,

Verkar som att det är bögarnas fel även detta. Han började må dåligt efter bögvåldtäkten. Undrar varför han blev ihop med Federley? Det framgår inte heller kön på de 400 personer han haft sex med. Bögvåldtäkt är väl inget man direkt råkar ut för om man inte söker kontakt med bögar och ragga 400 tjejer på nätet tar nog betydligt längre tid än bögar.

Peddohelvetet har tydligen även egna biobarn. Han kanske gifte sig med exfrun endast för att kunna skaffa ungar som han sen kunde förgripa sig på?

Är man peddo/bög blir man nog inte tillfredsställd i ett heteroäktenskap. Så att han jagade byte annarstans låter logiskt.

Men man blir inte peddo därför att man blir våldtagen som vuxen man av en äldre homo..

Den förklaringen är ungefär lika dålig som Federleys samlade förklaringar.
Citera
2020-12-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Vad fan jag kan väl skriva hen och henom bäst jag vill. I dessa tider vet man ju inte vem som blir kränkt. Kränkthetsmaffian dyker ju upp här och var.

Det vet vi inte. Eftersom peddot var villkorligt frigiven så hade Pederley säkert haft ett möte med peddots övervakare och kanske också haft något samråd med Kriminalvården. Jag tror faktiskt att det handlar om pengar också. Att Pederley fått pengar för att husera peddot i sitt hem.
Kriminalvården betalar bra för familjehemsplaceringar, sk paragraf 27 hem.
Alltså under resten av straffet då peddot ska slussas ut i samhället.
Hoppas ni förstår vad jag menar, finns flera varianter av paragraf hem.
Pederley framstår ju som en riktig "glidarbög", "glitterbög" och "stekarbög", fattas bara också att Pederley också leker Liberace på flygeln med peddot?

Danskarna klarade ju av att gasa en massa minkar, är det dags att börja gasa centerpartister också nu?
Skicka dem till Danmark så får Danmark göra vad fan som helst med de här jävla landsförrädarna. Tex göra grismat av centerpartisterna ? Klimatsmart och bra.
Skicka med miljöpartisterna också. Sverige klarar sig utan både Centern och Miljöpartiet.
De kan dra åt helvete bägge två, hade ju varit perfekt att kunnat deportera skiten till något arabland.

Vet ej om SÄPO är inblandad ens. Peddot står ju under Kriminalvårdens ansvarsområde.
SÄPO kan ju vara inblandad så till vida att det finns en hotbild mot Pederley, och Centerns högsta ledning?

Stackars flicka, det verkar ju bara så där otroligt jävla rörigt som det kan bli. Ja det blir väl fler barn till sk "regnbågsfamiljer", som blir övergivna utan föräldrar, och ett slags "offer", för en otrygg, helt ohållbar och orimlig livsstil.

Kan tex Pederley ta med sig flickan på sina många resor till Bryssel, barnpassning, skolgång, sagoläsning mm?
Nej, för Pederley är barnet nog bara en karriärgrej, att klättra i böghierarkierna.
Ungefär som för Jonas Gardell.
Det kan ju nu blir frågan om en vårdnadstvist nu att Pederley försatt flickan i fara?
Omedvetet eller medvetet det spelar ingen roll när det gäller barn.

Ja precis, det kommer att stå PK-MSM jävligt dyrt det här. Tänk om det kommer fram att Pederley har täta kontakter med tyska och ungerska läderbögar i brunhögerns främsta parti Fidesz i Ungern. Då jävlar imploderar Centern i det "ideologiska svarta hål" de skapat själva.
Den ideologiska singulariteten är i så fall en realitet.
Alltså i princip att vi alla är dödliga.
Det enda som mänskligheten kan komma överens om.
Rätt åt Centern i så fall, ifall de trillar in i "det svarta hålet".

Annie Lööf kan sitta med sin foliehatt på huvudet och böla om Värdegrunden i all evighet.
Mållgan & Löfvén sitter bredvid med fittmössan djupt nedtryckt över huvudet.
Men det kan ju hända att det vilken dag som helst blir en 180-graders vända?
Eller kan det vara så att Interpol och Polisen har något på dessa två pedofiler. Att de verkligen ingår i en pedofilring, som håller på att nystas upp?
Eller är det mera skumrask bakom, att Lööf Mållgan & Löfvén har en slags Skulls & Bones/ frimurarorden?
Eller Scientologerna har kapat Mållgans hjärna?
Ryymdödlorna har invaderat Centern?

Det kallas i så fall djurplågeri. En expert på området är den sk näthatsgranskaren Tomas Åberg
Tidelagspedofilen Fredrik Federley passar perfekt i Åbergs sällskap, de passar i läderkläder och nazistmössa typ?

Jovisst, taktiken är ibland att tex skapa pedofilprofiler och/eller kriminella profiler på typ Dark Net, som man i efterhand knyter till kända personer. Även om jag inte har några handfasta bevis, så är det ett tänkbart MO hos underrättelsetjänster.
EU är ju ett veritabelt jävla såll av information som läcker åt alla håll. Det som för den vanlige EU-byråkraten kan verka som relativt harmlös information kan i själva verket vara värdefull information för tex Kina.
Frågan om Sveriges "offentlighetsprincip" kan överleva i ett sådant klimat? Att Kinas agenter använder svensk offentlighetsprincip för att komma åt värdefull information om viktiga frågor i EU.
Vad som är värdefull information vet ju bara den som söker efter den. Och vad Kina är ute efter kan vara svårt att veta.

Jonas Gardells 18åriga son är redan förekommande i belastningsregistret. Så om jag vore Jonas skulle jag inte slå mig i bröstet över hur väl jag har lyckats i min föräldrauppgift..
Citera
2020-12-13, 17:49
Medlem
Citat:
I oktober uttalade sig kriminalvården om att Jonas ansågs vara en högrisk återfallsförbrytare.
I januari 2020 fick han en övervakad permission för att kunna delta i ett vårdprogram för pedofiler.

Några veckor senare släpptes han fri.

Jonas själv har både förminskat brotten, inte tagit fullt ansvar för dem och ansett att felet ligger hos många andra. T.ex. hos hans medbrottsling, hos plitarna som inte orkar lyssna på honom när han har behov att prata om sin sexualitet, hos kriminalvården i största allmänhet som inte vårdar utan straffar etc.

FF delar nog Jonas åsikter i mångt och mycket. FF tycks också tycka att pedofilerna är de riktiga offren. Pedofilernas offer är ingen av dem intresserade av.

Vet du hur gamla "Ungarna" var ? Var det en eller flera ? Jag försvarar inte 22 ligg med minderårig. Men är det en brådmogen 14 åring är han inte pedofil. En Pedofil tänder på icke puberterade barn. Kriminalvårdens bedömning ger jag inte mycket för.
Citera
2020-12-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50
Vet du hur gamla "Ungarna" var ? Var det en eller flera ? Jag försvarar inte 22 ligg med minderårig. Men är det en brådmogen 14 åring är han inte pedofil. En Pedofil tänder på icke puberterade barn. Kriminalvårdens bedömning ger jag inte mycket för.

2 st barn. 6 år och 9 år. Är det tillräckligt mogna för dig?
Citera
2020-12-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tolkar det helt annorlunda. Men för att få det avklarat: vi verkar vara överens om hans olämpliga beteende som förälder. Samt som jag har skrivit tidigare i tråden, så framstår hans kontakter med två andra pedofiler, samt hans märkliga val att söka kontakt med Quick/Bergwall, som speciellt anmärkningsvärda i ljuset av den här händelsen, men jag har ändå varit försiktig med att dra några bestämda slutsatser om det hela, samt generellt om vilka läggningar han nu kan tänkas själv ha.

För det andra var hans tidigaste första inlägg om hela saken förminskande och urskuldrande. Jag är dock inte naiv. Att framgångsrika politiker kanske har en tendens för att ha lättare för att ljuga, vara hala och manipulerande än genomsnittet i befolkningen är knappast en vågad gissning. Jag kunde köpa att han är van att agera som en typisk politiker och även i en krissituation tämligen lätt kunde vara lite hal och manipulativ i rent självbevarande syfte, trots eventuell personlig kris.

Men... Gårdagens utspel i media fick mig ändå att ändra uppfattning. Han lyckas verkligen ursäkta sig. Han lyckas ursäkta sig för bra. Han har hela tiden varit hal och vag med mer exakta fakta, samt det är uppenbart att han tillrättalägger och ändrar sitt narrativ kontinuerligt exakt så mycket som nya avslöjande kräver. För att genomgå en påstådd känslomässig och psykisk kris, så är det högst anmärkningsvärt hur extremt manipulativ och hal han faktiskt lyckas vara. Jag vill påstå att en majoritet av alla människor inte lyckas vara så kallhamrat manipulativa och bedrägliga ens när de är psykiskt och fysikt på topp.

Jag vet inte hur det är med Federleys läggningar m.m., men däremot börjar jag allt mer uppfatta bilden av en person som - om denne inte är det kliniskt - åtminstone uppvisar de extremt hala och manipulativa dragen hos en psykopat. Och hans egen beskrivning av sig som gränslös, till hans olämpliga beteende som förälder i det här fallet, hjälper ju åtminstone inte till att vederlägga den bilden.

Ovanpå allt detta kommer de vittnesmål som Stoppa pressarna, DN m.fl. har rapporterat om. Visst, det är inte oproblematiskt med varken vittnesmål eller pressens återgivning av icke namngivna källor. Men... I den mån dessa återgivningar av vittnesmål från personer i Federleys omgivning överhuvudtaget stämmer, så målas ju istället upp en bild av där Federley inte bara ljuger när han framställer sig som ett närmast ovetande offer, han anges snarare ha varit hotfull och aggressiv mot personer i hans bekantskapskrets, där han har ringt och skrikit, hotat o.s.v. Vad är sannolikheten för att en massa i Federleys nära omgivning ljuger, eller att flera tidningar skulle producera falska vittnesmål? Speciellt som jag kan inte minnas att någon har gått ut och dementerat uppgifterna? Ställer man hans redovisning och vittnesmålen bredvid varandra, så ser det ju verkligen inte bra ut. Utåt sett aningslös, naivt snäll, sjuk och svag, inåt sett aggressiv, hotfull, manipulativ och ohederlig.

Jag vet inte...när jag igår tog del av Federleys kampanj i massmedia, så slog min bild av honom helt klart istället åt det negativa. Jag vet fortfarande inte hur det är med hans läggningar, eventuella vetskap och intresse för andras pedofili o.s.v., men alla mina psykopatvarningssignaler har börjat ljuda för fullt. Före det ansåg jag bara att han säkert hade agerat förkastligt som förälder och även (i viss mån - med tanke på självbevarelsedriften - förståeligt, samt som toppolitiker väntat) varit oärlig, men nu kan jag faktiskt inte låta bli att se honom som extremt mer beräknad och kallhamrad i sitt agerande.

Men visst, jag vet ju inte alllt, jag försöker ju bara tolka intryck, så jag kan ju ändå ha fel.

Läste ditt inlägg i morse. Jag har också försökt läsa saker och påståenden kritiskt och intervjun i tidningen gav mig samma känsla som den du fick - han har ett för bra och genomtänkt försvar för sina handlingar för att han skall vara trovärdig som totalt psykiskt vilsen och under en längre period på sammanbrottets rand.

Vill egentligen tillägga det här mest angående det där med dina "psykopatvarningssignaler". Jag har fått många sådana i helt andra sammanhang kring individer som äter tabletter som påverkar psyket och personligheten i den riktningen.

Det har väl ändå talats om att Fredrik Federlay går på tabletter vid olika tillfällen?
Citera
2020-12-13, 18:05
Medlem
MrMarios avatar
Federley ger inte allt intrycket av att ha befunnit sig på ruinens brant i en stor livsomvälvande livskris med tillhörande psykisk sjukdom. Han antyder ju på att han rentav tappat verklighetsuppfattningen, att han är så sjuk. Men istället så får man intrycket av att han kör uträknade lögner komplett med en agenda att urskulda sig med en metod han vet fungerar på riksmedierna. Han verkar helt klar i huvudet och med i matchen, han är helt enkelt bara en riktigt jävlig människa.
Senast redigerad av MrMario 2020-12-13 kl. 18:08.
Citera
2020-12-13, 18:07
Medlem
Citat:
Men han HAR ju utsatt dottern för fara bara genom att erbjuda boende till peddon. Det räcker redan i sig och det är precis vad som myndigheterna också reagerade på.

Myndigheterna skiter blankt i vem FF knullar med. De är endast intresserade av dottern säkerhet.

Men FF anser ju att myndigheterna ska varken bestämma vilka kufar som får skaffa barn med samhällets hjälp. Eller under vilka förhållanden dessa barn ska växa upp.

Han vill bestämma allt själva. Trots att han inte har en fungerande hjärna..
Min teori om FF är att han är en manlig variant
till de som dras till grova kriminella. Kvinnor som inte själva är kriminella, men tror väl att det går att göra om dessa kriminella om de ger dem ömhet och kärlek.
Det finns inget offer som pekar ut FF som pedofil. Historien är tillräckligt galen som den är
Citera
2020-12-13, 18:18
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Det mest flagranta är väl hur Annie 40 "mijjonäj svenskaj" och alla andra FF-kompisar uttrycker sitt beklagande och deltagande vad gäller barnens öde. (ironi).

Riktigt jävla vidrigt.
Citera
2020-12-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter50

En 6 och en 9åring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in