2020-12-13, 16:38
  #7177
Medlem
Tillssons avatar
Rolig artikel på Stoppa Pressarna ... ja herre gud vilket pack!

Citat:
I tio år delade Johnny allt med Federley och hade ingen aning om hans faiblesse för pedofiler.

https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-makens-forsta-ord-om-federley-skandalen
Citera
2020-12-13, 16:41
  #7178
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja, och han har också mest jag, jag, jag, jag att komma med och berättar utförligt om sin egen dåliga barndom och sina problem. Den reportern ställde i alla fall rätt fråga i slutet "När du tänker på de två barnen som du utsatte, vad känner du då?".

Japp, bara jag, jag och jag. Och de andra pedofilerna är de riktigt fula, de som drog in honom i detta…

Och väldigt lite hade jaget att säga om offren.
Citera
2020-12-13, 16:41
  #7179
Medlem
Det brukar annars vara folk under 20 år som skär sig, och nästan alltid kvinnor.

Psykologin i att skära sig själv är att man har ett psykiskt problem (den typen som tonåringar har) som man överför till ett fysiskt problem - det är just därför som tonåringar är överrepresenterade eftersom vuxen livet är övermäktigt.
Citera
2020-12-13, 16:42
  #7180
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är inte upp till mig att avgöra om det är okej att han sitter barnvakt åt grannen. Det är upp till grannen och staten att avgöra.

Samhället ska väl ha en viss koll på honom, så att han inte jobbar med barn t.ex. Men utgjorde han verkligen en överhängande fara så skulle han knappast släppas fri.

Det är knappast normalt att mammor tillåter detta. Jag tror knappast att morföräldrarna var i samma rum när det hände.

Nej, det är det inte. Vilket trams.

Sannolikt inte i längden.

Det är inte sagt att mamman skulle ha sanktionerat övergreppen. Men hon var i samma rum åtminstone vid ett tillfälle när detta skedde.

Morföräldrarna var i samma hem.

Meningen var att demonstrera att FF behöver inte ha lämnat dottern ENSAM hemma med peddon för att han skulle ha haft möjlighet till övergrepp. FF kan ha funnits i ett annat rum eller ute på gården - eller t o m i samma rum.

Sen vet man inte vilken sorts mamma det var som välkomnade peddon med öppna armar. Hon kanske var alkis? Drogmissbrukare? Inte hundra i huvudet? Eller bara inte tillräckligt beskyddande utan tänkte mest på sin egen tillfredsställelse. Precis som FF..
Citera
2020-12-13, 16:44
  #7181
Medlem
Någon som vet om man kan lämna in en orosanmälan att Federley agerar sexuellt med djuren på gården?

Vet att någon lämnade in omkring den här pedofilgrejen kring hans barn. Men med tanke på hur pervers Federley är skulle jag vilja lämna in en orosanmälan om tidelag.
Citera
2020-12-13, 16:44
  #7182
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nej. Kriteriet är att det är vanligt förekommande. Och det finns många saker som är vanligt förekommande som vi ändå inte gillar.

Mitt påstående är det enda logiska.

Det är inte så det fungerar. Hade det verkligen varit möjligt för honom att förhindra detta så hade han gjort det. Återigen, allt vi någonsin gör som leder till att vårt liv blir sämre gör vi därför att vi inte förstår bättre eller för att vi inte kan låta bli.

Eftersom han inte kan låta bli ... då ska han inte beredas möjlighet till vidare övergrepp.

Kriteriet för normalt är att det inte skadar varken den som gör det eller offren.
Citera
2020-12-13, 16:45
  #7183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev
Det brukar annars vara folk under 20 år som skär sig, och nästan alltid kvinnor.

Psykologin i att skära sig själv är att man har ett psykiskt problem (den typen som tonåringar har) som man överför till ett fysiskt problem - det är just därför som tonåringar är överrepresenterade eftersom vuxen livet är övermäktigt.

Vuxenlivet tycks vara övermäktigt för vår ex-europarlamentariker..

Bäst att han stannar hemma och tar hand om sig själv istället för att låtsas att han är som vilken anna vuxen som helst.
Citera
2020-12-13, 16:48
  #7184
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Rolig artikel på Stoppa Pressarna ... ja herre gud vilket pack!



https://stoppapressarna.se/svenskt/ex-makens-forsta-ord-om-federley-skandalen

Skilsmässan kom också för att paret inte längre älskade varandra. De var mer som kompisar. Dessutom hade de helt andra intressen. Federley t.ex. gillade att baka en massa på nätterna. Det gillade inte Johnny..

Snälla..
Citera
2020-12-13, 16:57
  #7185
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Det är inte upp till mig att avgöra om det är okej att han sitter barnvakt åt grannen. Det är upp till grannen och staten att avgöra.

Samhället ska väl ha en viss koll på honom, så att han inte jobbar med barn t.ex. Men utgjorde han verkligen en överhängande fara så skulle han knappast släppas fri.
Det fetade är en tro som många svenskar har: att 2/3-villkorlig frigivning skulle vara villkorad på något sätt. Men såvitt jag förstår finns inget, förutom ny brottslighet, som kan stoppa att Jonas eller hans likar släpps ut efter 2/3. Inte ens om de gick runt med en skylt med texten ”jag vill våldta barn” så skulle de hållas kvar, såvida de inte bedöms vara akut psykiskt sjuka. Jurist i tråden får gärna korrigera detta om jag överdriver.

Döms du till livstid eller psykvård så finns däremot ett skydd för allmänheten. Detta har också debatterats på senare tid:
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/vQ1A2l/lat-farliga-vara-inlasta--efter-avtjanat-straff
Citera
2020-12-13, 17:05
  #7186
Medlem
Kojaks avatar
Det är MÅNGA lögner i FFs intervju. Journalisten har ju gjort en krönika åt honom utan några svåra frågor.
Sen får man ju respektera att han slåss för sitt namn och sociala framtid. Det är förståeligt. Men många lögner är det.
Jag vet.
Citera
2020-12-13, 17:06
  #7187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Federly ex-sambo intervjuas i Ottar 2017, hans namn och ålder är ändrade i artikeln:

https://www.ottar.se/artiklar/att-behandla-en-sexualbrottsling

Intressant artikel,

Citat:
hade han under femton års tid varit konstant otrogen mot sin tidigare fru genom att söka upp andra på nätet. Han uppskattar att han har haft sex med upp emot 400 personer.

För några år sedan blev han våldtagen av en äldre man och började må så dåligt att han misskötte jobbet.

Verkar som att det är bögarnas fel även detta. Han började må dåligt efter bögvåldtäkten. Undrar varför han blev ihop med Federley? Det framgår inte heller kön på de 400 personer han haft sex med. Bögvåldtäkt är väl inget man direkt råkar ut för om man inte söker kontakt med bögar och ragga 400 tjejer på nätet tar nog betydligt längre tid än bögar.
Citera
2020-12-13, 17:06
  #7188
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Skilsmässan kom också för att paret inte längre älskade varandra. De var mer som kompisar. Dessutom hade de helt andra intressen. Federley t.ex. gillade att baka en massa på nätterna. Det gillade inte Johnny..

Snälla..

Var inne och kikade på X insta. Han verkar vara väldigt inne på träning/hälsa. De verkar vara väldigt olika. Helt olika dygnsrytm och helt olika intressen. Blir kanske svårt att få ihop vardagen då 🤷🏼‍♀️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in