Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
Vad har en fallande aktiekurs med saken att göra. Nu förstår du inte vad du pratar om.
Fastighetsbolagens (liksom många andra bolags) kurser har dalat i samband med corona-krisen. Vad har det med att blåsa ägarna att göra.
En fallande aktiekurs = förlust av pengar.
Deras kurs föll före corona, men det har du inte kollat upp för du verkar vara upptagen med annat. Jag har ju länkat kursen, varför svara om du inte ens tänker titta?
Citat:
Det var inte ett fåtal aktier det handlade om. Du klagar på min läsförståelse man jag kommer ihåg vad du skrev. Det verkar du inte själv göra. Det handlade om att ägaren säljer bolaget. Då tar de nya ägarna kontrollen.
Jag sa att ägaren har sålt sina aktier. Han har sålt aktier för många hundra miljoner. I rätt tid. Varför göra det om man tror på bolaget?
https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/vdn-tjanade-52-miljoner-pa-forsaljning-av-aktier/
Enligt avanza äger 8000 + personer aktier genom dem. Ingen av dem kan ensamma byta ut styrelsen kan man väl anta.
Citat:
Tja, Amazon rasade i början på 2000-talet med hur mycket 90%?
Betydde det att Jeff Bezos körde bolaget i botten? Enligt dina fantasier var det så.
Men sedan har aktien dragit iväg långt över den tidigare toppen.
Men detta lär vara helt obegripligt för dig. Det stämmer ju inte med fantasierna du läst på vänsterbloggar.
För tillfället gjorde han det. Hur många bolag rasar med 90 % och återhämtar sig ens?
Citat:
Jag läste just "se nedan". Men det fanns inget nedan att se
.
Du ser det du vill se antar jag. Det står klart och tydligt vad jag syftade på.
Citat:
Därav att jag efterfrågande en länk där man kunde se hur illa det var. Men det fanns inte.
Tomt. Det var tomt.
Istället för att välja ut ett inlägg från dina tusentals där du förolämpar folk så var det ju bara att hänvisa till det inlägg jag citerade. Snabbt och effektivt. Du förolämpar nämligen folk i nästan varje inlägg.
Citat:
Nu svarar du inte på hur det var. Ville du sammankoppla mitt och LarryLarrys konton. LarryLarry lär vara väldigt upprörd över ditt tilltag. Hen vill definitivt inte sammankopplas med mig.
Men om det inte är så så lämnar du ingen som helst förklaring.
Du producerar påståenden men det är tomt på redogörelser när man synar.
Ingen annan har anmärkt på det förutom du.
Citat:
Det är du som har fantiserat ihop att jag avfärdat någon orsak. Och du verkar inte tagit till dig rekommendationen att bättre på läsförståelsen eftersom du fortsätter repetera falsariet.
Okej. Vad hjälper det att säga emot? Du förnekar helt uppenbara fakta.
Citat:
Nej, LarryLarry har inte kommit med någon förklaring. Hen har bara gett uttryck för sina emotionella preferenser. Dessutom på ett helt oanvändbart sätt.
Det är en förklaring, spelar väl ingen roll om det är en emotionell preferens. Känner man starkt för att inte bo där det luktar kiss så påverkar det marknaden när man säljer sin bostad och köper en ny.
Citat:
Hur menar du att SCB skulle gå tillväga för att tillämpa det LarryLarry skrev?
Hur ser metoden ut. Hur ser mätnormen ut?
Jag förstår inte varför SCB måste kunna tillämpa det, och vad det har med saken att göra. Du avfärdade hans svar, men enligt dig så har du inte ens gjort det (avfärdat). Helt osammanhängande och obegripligt.
Citat:
Hm, det var mycket som knappast kan kopplas till händelsernas centrum.
Sportarenorna kan jag köpa.
Men resten finns väl i andra städer också. Kanske lite mindre, men kanske proportionellt mot folkmängd.
Vad har andra städer med detta att göra? Stockholm är dyrare överlag. Förort som innerstad. I Stockholm finns mer av det mesta, jobb, event, butiker och restauranger. Fler folk vill bo där = dyrt.
Vill du haka upp dig på ordet "händelse" så gör det med nån annan är du snäll.
Citat:
Gäller inte det andra städer också? Dvs att man har nära till såväl norra som södra delen om man bor i mitten.
Jag har lite svårt att se att man skulle behöva flytta till Stockholm för att erfara den egenskapen.
Är du säker på att du tänkt igenom detta.
Jag ville vara tydlig med vad jag menade. Bor man i mitten så är det nära både till friends och globen tex. Men ja, självklart är mitten alltid mitten, oavsett vart.