2020-12-13, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonda
Precis, det brukar inte vara speciellt omtyckt. Minns en gång i Piteå när några hotade med HA och dom ringde upp från högre ort och undrade vad dom hade för sig för nå knull-i-knas-fasoner 😁 kommer ihåg att kuriren skrev hela samtalet som var avlyssnat. HA-höjdarna som var från Bromma om jag ej missminner mig, var EJ nöjda 😂

När vi hade en HV övning för många år sedan i Ulvsunda, då var en stående order man skulle undvika HA nästet. Tro inte HA folket skulle plocka HV gubbar på Ak4B, det skulle bara ge polisen en chans att verkligen riva upp en massa saker.

Roligaste är väl den storyn , någon stal prylar ifrån Thomas Möller HA president, polisen fick lägga resurser på att skydda GM. HA har ett våldskapital
Citera
2020-12-13, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullsnusen
Här är den "roligaste" domen, de andra (3st + 3 strafförelägganden) är narkotikabrott i olika varianter. Kan slänga upp dem senare också.

https://docdro.id/8X7aKtR

Hon blev haffad med kniv och tabletter nu senast. Sista strafföreläggandet är från 2020-12-08.
Citat:
Hon hade vid den här tidpunkten kontakt med vänner som var medlem i Hells Ängels. MN vet att hon har kontakt med Hells Ängels eftersom hon har ett Instagram-konto där hon la upp bilder på de blåmärken hon fått efter händelsen under kvällen och en Hells Ängels medlem kommenterade en bild
Är det där inlägget något som finns kvar och går att gräva fram? Det kanske går att nysta därifrån huruvida samarbetet med HA består i några kommentarer på Instagram eller om de verkligen springer hennes ärenden vid en hyrestvist.
Citera
2020-12-13, 09:00
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Förstår inte, den trash bruden borde ju ändå kunna få något ''bättre''. Tex en riktig badboy som faktiskt är med i ett gäng och med all förmodan suttit inne tidigare för att boxat kvinnor.
Jag tänkte också på det.

När jag tittar på hennes Instagram som länkats här i tråden, så verkar henne tidigare pojkvän vara av samma sort. Det vill säga en pundande datornörd med massa fula tatueringar på händer och ansiktet, som får honom att tro att han är någon gangster.

Verkar vara riktiga posörer hela bunten.

När jag ser henne, så påminner det mig om tjejer jag träffat när jag var ung. Relativt snygga och slampiga, men beter sig en hel del som män. De vill framstå som coola och farliga. På många av hennes bilder klär hon sig som negermän i Bronx, ibland som latinska cholos.

Av erfarenhet så dras inte riktiga kriminella/"bad boys" till sådana brudar, utan det är mest wannabes och pundare som lever i någon fantasivärld som slutar upp med såna.

Undra om hon inte har autism. Kombinationen av en frånvarande pappa/dåliga hemförhållande och autism, har lett till att hon snöat in sig på att vara häftig och gangster. Det känns som att det är mer än bara låg IQ.
Citera
2020-12-13, 09:03
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vem vet vilka kopplingar de har. Men läste i en annan tråd att det är en SOA-väst han har på sig. Det är inget som något riktigt MC-gäng kommer reagera på.
Ser ut att vara ganska precis den här västen han har. https://www.bikerstore.se/jax-1-skinnvast/
Citera
2020-12-13, 09:09
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaddarenIRoven
Att hyra ut sin bostad i andrahand verkar vara en soppa som sällan är värt priset.

Om man nu ska göra det bör det göras en grundlig bakgrundskontroll. Vid minsta lilla röd flagg bör ett Fliegeralarm anno 1945 ljuda i lägenheten https://m.youtube.com/watch?v=pFuEystn7SY.

Nja jag hyr ut villor, fruktansvärt lönsamt. Tar aldrig bakgrundskontroll, man ska vara en människokännare skulle jag säga.

Jag skulle vilja gå så långt att säga att det inte är säkert att man måste ha problem med dessa individer i tråden. Många kan helt enkelt inte läsa av och hantera människor, få dom att sköta sig.
Citera
2020-12-13, 09:10
Medlem
fjiskens avatar
Ingen som sitter på smaskiga högstadiehistorier om dessa två ?
Citera
2020-12-13, 09:11
Medlem
SweetHooligans avatar
Jag har sett annonser från den här tjejen då hon sökte lägenhet på annan ort för några år sedan. Då var hon inredningsarkitekt eller något liknande och hennes kille IT-ansvarig på ett större företag utomlands.

Klickade man vidare in på profilerna så var det ansiktstatueringar, livets hårda skola och tefatspupiller, så jag har svårt för att känna medlidande till de som har hyrt ut. Tyvärr!
Citera
2020-12-13, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Undra om hon inte har autism. Kombinationen av en frånvarande pappa/dåliga hemförhållande och autism, har lett till att hon snöat in sig på att vara häftig och gangster. Det känns som att det är mer än bara låg IQ.
Jag är nästan helt säker på att det handlar om en perfekt storm av sämsta tänkbara förutsättningar. Det verkar inte finnas vare sig vilja eller förmåga att göra ett enda klokt val i livet. Samtidigt utan minsta försök att ens låtsas att man försöker.
Citera
2020-12-13, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherrycola
Förr var hon från Sydafrika, sen judinna och nu ryss.
Jag noterade hennes tatuerade davidsstjärna. Hon verkar åtminstone gå all in på sina olika identiteter.
Citera
2020-12-13, 09:33
Medlem
Bondas avatar
Någon med lite erfarenheter inom psykologi som vågar sätta en diagnos på henne?
Bara en hobbyversion för oss här på Flashback.

Jag tycker sånt här är extremt intressant, hur kommer man till det stadiet i livet där man ljuger om allt och verkar leva i en fantasivärld efter att ha sett SOA för sjunde gången och hotar hyresvärden med HA.

Såg förresten att en av bilderna på Kevins Facebook så kommentarer någon "Nice colors brother". När man går in på dennes sida så ser man direkt att det är en fejkprofil med en snubbe i HA-väst.

Killen är 19 år och har nog ingen aning vad denna Ida drar in honom i. Det kommer att sluta illa, såklart.
Citera
2020-12-13, 09:46
Medlem
Är det samma Id* som är med i bandet "Northern ladies"?

Nån som vet?
Citera
2020-12-13, 09:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
Åh fy fan. Det där var det värsta wt-slöddret jag någonsin sett.

Hur kan man hyra ut till sådana?

Man drar öronen åt sig direkt när någon heter Kevin och denne man har ju inte precis gjort något för att underlätta för folk som heter Kevin.

Kevins text avslöjar även den att det inte är någon vidare skarp kniv som ligger i lådan.
Dyslexi kan man inte rå för men att inte skriva & i löpande text kan alla lära sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in