2020-12-13, 03:45
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follower
Det sjuka är! Mamman verkar inta ha vittnat! Det verkar som det har pågått under längre tid.
Så 22 grova övergrepp är nog ytan.

Precis. Dessutom fanns ett tredje yngre barn. Beviset på att det överhuvudtaget skett finns endast genom film/bilder på mellanflickan eftersom hon inte vittnade, vad säger att minstingen inte råkat illa ut? Det står väl inget i domen i vilken miljö övergreppen på mellanflickan skedde? Visst är det endast den äldsta flickan som vittnat?

Edit: Bodde Federleys dotter under samma tak som pedofilen, ja eller nej, hur svårt kan det vara för en journalist att ställa den enkla och självklara frågan?
Senast redigerad av Passepartout 2020-12-13 kl. 04:00.
Citera
2020-12-13, 03:58
Medlem
IWannaBeSedateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du har inte läst FUP ser jag. J*nas L*ve Almqv*st gillar småflickor, varav ett av hans offer var i exakt samma ålder som Federgay's dotter.

LuluBrooksie:
Du har uppenbarligen tillgång till FUP. Kan du snälla dela med dig till tråden.
Citera
2020-12-13, 04:22
Medlem
Haha jag vart tydligen bannad... 🤣🤣🤣
Troligen för jag skrev J*nas
Citera
2020-12-13, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Follower
Haha jag vart tydligen bannad... 🤣🤣🤣
Troligen för jag skrev J*nas
Alla fall anmäld av någon.
Citera
2020-12-13, 04:26
Medlem
Ja då vet vi alla.. nån här försöker skydda fanskapet! 😊
Citera
2020-12-13, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Inte så mycket. Det säger bara att jag är en tänkande människa som inte tycker något bara för att alla andra tycker det.

Jag tycker det är rätt otydligt vad du menar. Någon som riskerar att vara farlig för barn bör man inte lämna ensam tillsammans med barn, oavsett om han tidigare är dömd eller ej.
Suck... Du anser att ett fängelsestraff på 6-9 år är lämpligt för en pedofil, som våldtagit barn. Det är tillräckligt avskräckande. Du skulle inte vilja att denna pedofil var barnvakt åt dina barn, men du skulle gärna haft honom som granne. Vad skulle du göra om din andra granne, en ensamstående mamma, blev bekant med pedofilen och du hör att hon frågar om han kan passa hennes barn? Är det OK, för det är ju inte dina egna barn?

Skall samhället övervaka honom, alltid, så att han inte våldtar fler barn? Om det behövs, varför är han ens en fri man?

Du är så fylld av dubbelmoral, att jag mår illa.
Citera
2020-12-13, 05:45
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Borde inte polisen beslagta Federleys dator? Orosanmälan till soss rörande hans dotter? Eller vågar dom inte det bara för att han är politiker?

Polisen i Dalarna är de sämsta i Sverige på att utreda brott. De utredde inte mordet på Pernilla Hellgren i Falun 2000. Hade de gjort det hade inte Engla Höglund, 10 år gammal, mördats 2008 av Anders Eklund. ( som även mördade Pernilla Hellgren 2000.)
Senast redigerad av Tillsson 2020-12-13 kl. 05:53.
Citera
2020-12-13, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Gå in på valfri gay-dating sida. HBTQ’världens egen social media kallas ”qruiser.se”. Spendera några veckor där på deras datingtjänst. Det är väldigt enkelt att hitta äldre män som söker ”unga pojkar” (...och unga pojkar finns det gott om där).

Det är enormt mycket groteskt skit som sker på undermagen av den där rörelsen så att det förvånar mig att inte mer skandaler kommit fram. Jag tror de vet om det också, det är därför man aldrig skyltar med det sexuella. All marknadsföring av lgbtq är regnbågsflaggor och blommor. Det finns inga tv-serier, filmer, reklam eller dialog om vad som faktiskt sker bakom dörrarna.

Jo, visst är jag medveten om att pedofili är vanligt i de kretsarna. Förstod bara inte vad du menade när rättstavningsprogrammet spelade dig ett spratt.
Citera
2020-12-13, 06:26
Medlem
En pedofil som bedömts ha hög risk för återfall, hittar en man med en dotter i den ålder han gillar att våldta. Ska man verkligen tro att att Federleys pedofil låtit denna flicka vara? Pedofilen har suttit i fängelse i 6 år, kommer ut och flyttar in i ett hem med en liten flicka. Och vi ska tro att han inte gett sig på henne?

Enda anledningen till att en pedofil skulle få för sig att dejta Federley är ju för att
Federley har en dotter han vill våldta. Pedofilen har ju inte gått och blivit homosexuell i fängelset. Det är ju Federleys dotter som är den han dras till.
Citera
2020-12-13, 06:32
Medlem
Finns det inget stöd i lagen så att man kan knippsa ballarna på peddot.
Så han blir impotent.
Samtidigt blir han ju ointressant för Fredrik också.
Citera
2020-12-13, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Inte så mycket. Det säger bara att jag är en tänkande människa som inte tycker något bara för att alla andra tycker det.

Jag tycker det är rätt otydligt vad du menar. Någon som riskerar att vara farlig för barn bör man inte lämna ensam tillsammans med barn, oavsett om han tidigare är dömd eller ej.

Jonas förgrep sig på sina styvdöttrar ibland när mamman till dem befann sig i samma rum med honom.

Han förgrep sig på dem även hos morföräldrarna.

Så man behöver inte lämna pedofilen ensam med barnen för att barnen skulle löpa risken. Det räcker att pedofilen kommer i närheten av ungarna.

Sen är det också en sorts övergrepp att ens bioförälder är tillsammans med en människa som inte respekterar barnens rätt att bestämma över sin kropp själv. Det är en bekräftelse i barnens ögon på att Jonas har rätt att göra som han vill och att det Jonas gör inte är fel utan sanktionerad av föräldern.

Barn är otroligt lojala. Jonas styvbarn hade inte "skvallrat" en enda gång. De hade inte klagat till någon. Nioåringen tog själv av sig underbyxorna innan hon gick till sängs med Jonas, eftersom hon "kände att hon var tvungen att göra det".

Hade Jonas arbetsgivare inte avslöjat honom skulle Jonas ha kommit undan.
Citera
2020-12-13, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surkart1
Finns det inget stöd i lagen så att man kan knippsa ballarna på peddot.
Så han blir impotent.
Samtidigt blir han ju ointressant för Fredrik också.

Man kan förgripa sig på små barn på många olika sätt. Man behöver nödvändigtvis inte ballar till det.

Der är mycket möjligt att Federleys intresse gentemot Jonas inte skulle minska ett dugg oavsett om Jonas saknade ballar. Federleys intresse gentemot sambon kanske först och främst består av det gemensamma intresset - inte för att Federley skulle vara intresserad av honom som sexpartner..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in