2020-12-12, 22:47
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Var det inte Sverige och ett annat land som ansvarade för detta i EU, det vill säga att presentera Pfizers vaccin för EU, gå igenom papper, studier etc.

Om det är någon som är skyldig i att det tar tid med EU-godkännande, så är det nog Sverige?

Det förklarar ju varför det dröjer. Att inte övriga länder ligger på Sverige? varför har de öht låtit Sverige få detta ansvar.
Citera
2020-12-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
https://www.expressen.se/nyheter/muterad-virusstam-oroar-malaysia/
Kina hade hård lookdown och smittspårning som bromsade viruset.

Orkar ej förklarar allt.du kan läsa vad som krävs för att komma in i Kina.

En t källa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLa3VE/ny-rapport-viruset-har-muterat--till-aggressivare-variant

Aftonbladet o expressen.... Har du inga seriösa källor?

Vad komminstregimen kina kablar ut till omvärlden är lika trovärdigt som det som kmommer fårn nordkorera. Tror du på det också?

En kommunistregim skulle ALDRIG NÅGONSIN tala om för omvärlden att den gjort något fel eller misslyckats. I synnerhet för att inte folket ska tappa förtroendet för deras "goda" ledare.
Citera
2020-12-12, 22:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Vart kan man få tag på ivermectin? Att få det utskrivet i det här landet ser jag som en omöjlighet. Här är det meningen att vi ska dö bara.

Hittade bara denna för hund/katt. Kan kanske fastna i tullen dock....

https://slowmoose.com/sv/products/ivermectin-5mg-tablets-for-cats-dogs-100-tablets-fast-delivery-feeding-watering-supplies?variant=
Citera
2020-12-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 006Knasen
Danska motsvarigheten till FHM har visat att mink varianterna sprids snabbare.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/12_fald-i-smitte-blandt-minkavlere_07122020

Vad det beror på kan ju bli avgörande för om en lock down måste göras i fler länder, tex Sverige. Om minkarna smittar varandra på ett annat sätt än genom droppsmitta, som verkar vara vanligaste sättet mellan människor, och om detta sätt har följt med de mutationer som har hoppat tillbaks till människor så kan väl dessa mutationer fortsätta att spridas mellan människor som mellan minkar.

Det sägs att hela minkbesättningar (10 000 djur) har blivit nersmittade på kort tid. Eftersom minkar varken sjunger eller pratar så har de väl smittats genom aerosol smitta.

OK, tack.Undrar hur stor del av fallen i Europa och världen som egentligen har minkvarianten. Finns ju inte en chans att den är isolerad i Danmark, när den funnits i månader och dessutom är mer smittsam. Kanske är därför länderna i Europa inte riktigt lyckas få ner smittan trots lockdowns, och den fortsätter öka i Sverige trots en viss immunitet.
Citera
2020-12-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Har du själv läst artikeln?
Den är från maj och stora delar av forskarvärlden är emot den.
Vad säger att OM den är sann så har dom inte fått in några av mutationerna?
Kom igen nu var lite källkritisk även om inte det passar din agenda.
https://www.nytimes.com/2020/11/24/world/covid-mutation.html
Ganska så ny .

Kom igen var lite smart .kan ge dig 100 länkar t .
Citera
2020-12-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Aftonbladet o expressen.... Har du inga seriösa källor?

Vad komminstregimen kina kablar ut till omvärlden är lika trovärdigt som det som kmommer fårn nordkorera. Tror du på det också?

En kommunistregim skulle ALDRIG NÅGONSIN tala om för omvärlden att den gjort något fel eller misslyckats. I synnerhet för att inte folket ska tappa förtroendet för deras "goda" ledare.
Nu hsr jag länkat 3 källor som bevisar min trovärdighet.

Dags för dig att visa 3 källor där de säger att de ej muterat i eu och usa
Citera
2020-12-12, 22:55
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Medan Sveriges strategi har kostat 7500 liv, och ekonomin går ännu sämre än grannländerna ?

Great Success !

Källa på att ekonomin går sämre?
Enligt mig är det helt omöjligt att avgöra det innan ländernas ”bokslut” är klara.

Att det dött för många säger jag inte emot..
Citera
2020-12-12, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ganska så ny .

Kom igen var lite smart .kan ge dig 100 länkar t .

Från din länk:

Citat:
The mutation, known as 614G, was first spotted in eastern China in January and then spread quickly throughout Europe and New York City. Within months, the variant took over much of the world, displacing other variants.

Men du menar fortfarande att Kina inte påverkades av mutationen? Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om
Citera
2020-12-12, 22:58
Medlem
Det enda sättet att klara av Coronapandemin för Sverige är en total nedstängdning i 4 månader, alltså till påsk.
Sjukvården orkar inte längre. Trycket är gigantisk.
Det finns ingen annan väg än Lockdown.
Ju tidigare ännu bättre resultat.
Citera
2020-12-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Ska man vara krass så är +/- några tusen över ett år jämfört med genomsnittet inte uttöver det vanliga.
Snittet i Sverige är väl 90 000? Nu vet jag inte exakt hur vi ligger till just nu men jag har för mig att vi ligger strax under 90 000 i skrivande stund? 1993 dog 97 000 svenskar trots mycket mindre befolkning! Och tittar man på historiken så flukturerar det ju med ett antal tusen varje år. Låt oss säga att vi skulle sluta på 95 000 detta året, så skulle jag inte säga att det var extraordinärt. Det skulle absolut inte rättfärdiga nedstängningar.

Ja, det är en form av masshysteri. Problemet är väl sjukvården, den klarar inte att ta hand om Anstormningen av patienter. Jag tycker man borde klarat att planera detta, vi fick ju respit under sommaren. Alla förstod väl hoppas jag att det skulle bli värre till vintern. Solen dödar Coronavirus effektivt, de klarar inte UVstrålningen, det smittar därför inte så bra på sommaren. Fyllda dvitamindepåer gör att immunförsvaret var på topp om något coronavirus skulle överleva solstrålningen. Nu är det mörkt och vinter och perfekt för coronaviruset, nu kommer det bli värre, till maj, när solen är tillbaks.
Vi borde alla se till att äta D-vitamin dagligen, apelsiner och bygga upp våra immunförsvar med god sömn, lagom motion och minimalt med stress. Det som verkligen kan rädda oss är vårt immunförsvar , inte konstiga mediciner och respiratorer.
Citera
2020-12-12, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Från din länk:

Men du menar fortfarande att Kina inte påverkades av mutationen? Du vet uppenbarligen inte vad du pratar om
Jag säger fortfarande att Kina stängde ner och med aktiv smittspårning så vann de över viruset.

Du har ej länkat en enda källa att de muterade viruset sprids i Kina.

Så du menar att japan,sydkorea m.m också mörkar??
Citera
2020-12-12, 23:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Källa på att ekonomin går sämre?
Enligt mig är det helt omöjligt att avgöra det innan ländernas ”bokslut” är klara.

Att det dött för många säger jag inte emot..
Beror nog på vad och hur man räknar. Räknar man på hur mycket länderna har ökat på sin statsskuld för att klara Corona så ligger Sverige bäst till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in