Citat:
Ursprungligen postat av
Perlenbacker
Ska man vara krass så är +/- några tusen över ett år jämfört med genomsnittet inte uttöver det vanliga.
Snittet i Sverige är väl 90 000? Nu vet jag inte exakt hur vi ligger till just nu men jag har för mig att vi ligger strax under 90 000 i skrivande stund? 1993 dog 97 000 svenskar trots mycket mindre befolkning! Och tittar man på historiken så flukturerar det ju med ett antal tusen varje år. Låt oss säga att vi skulle sluta på 95 000 detta året, så skulle jag inte säga att det var extraordinärt. Det skulle absolut inte rättfärdiga nedstängningar.
Ja, det är en form av masshysteri. Problemet är väl sjukvården, den klarar inte att ta hand om Anstormningen av patienter. Jag tycker man borde klarat att planera detta, vi fick ju respit under sommaren. Alla förstod väl hoppas jag att det skulle bli värre till vintern. Solen dödar Coronavirus effektivt, de klarar inte UVstrålningen, det smittar därför inte så bra på sommaren. Fyllda dvitamindepåer gör att immunförsvaret var på topp om något coronavirus skulle överleva solstrålningen. Nu är det mörkt och vinter och perfekt för coronaviruset, nu kommer det bli värre, till maj, när solen är tillbaks.
Vi borde alla se till att äta D-vitamin dagligen, apelsiner och bygga upp våra immunförsvar med god sömn, lagom motion och minimalt med stress. Det som verkligen kan rädda oss är vårt immunförsvar , inte konstiga mediciner och respiratorer.