2020-12-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ivermectin "wonderdrug" ? Stämmer deras påståenden så är det ju fantastiskt!

https://www.newswise.com/coronavirus/flccc-alliance-calls-on-national-health-authorities-to-immediately-review-medical-evidence-showing-t he-efficacy-of-ivermectin-for-the-prevention-of-covid-19-and-as-an-early-outpatient-treatment

Vart kan man få tag på ivermectin? Att få det utskrivet i det här landet ser jag som en omöjlighet. Här är det meningen att vi ska dö bara.
Citera
2020-12-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är omöjligt att de har allmän smittspridning i Kina. Det är inte Nordkorea och det finns en hel del västerländska företag där. Hade de haft smitta så skulle det ha läckt ut. När de får något enstaka fall så stänger de en hel stad i flera veckor.
Omöjligt säger du? Första veckan i Oktober så reste 637 miljoner människor inom Kina. Utrikes handel och transporter har pågått, så även privat resande till och från Kina. Men du påstår att Kina på något magiskt vis har mångdubbelt mindre smitta än länder som Australien, Finland och Norge?

Cumulative confirmed COVID-19 cases per million people

Nu får ni allt ta och koppla igång hjärnkontoret!
Citera
2020-12-12, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Kolla första 1,5min av dokument utifrån.
Håll sen käften bara.

Ja, låt oss göra som kineserna. 🤫🖕

https://www.svtplay.se/video/25762164/coronaviruset
Ni Kina regim kritiker hsr missat vetenskapliga texter där de framgår att viruset i eu är muterad.

Slut på diskussionen.
Citera
2020-12-12, 22:06
Medlem
Varför kan andra länder godkänna vaccin och det dröjer inom EU? Borde inte det vara prioritet för EUs tjänstemän? Ju mer tiden går desto mer blir jag övertygad om att Sverige borde lämna EU...
Citera
2020-12-12, 22:06
Medlem
Katastrofläget blir mer katastrofalt.
Vårdpersonalen säger upp sig i alarmerande takt. Upp till 500 uppsägningar per månad kan det bli tal om skriver Bloomberg.
100 personal från barnsjukhus har förflyttats för att täcka gapet därför många icke akuta operationer som var planerade för barnen är pausade.

Sweden’s Covid Workers Are Quitting in Dangerous Numbers

A survey by broadcaster TV4 showed that in 13 of Sweden’s 21 regions, resignations in the health-care profession are now up from a year ago, at as many as 500 a month.

https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-12-12/swedish-covid-workers-are-quitting-leaving-icus-short-staffed?__twitter_impression=true
Senast redigerad av Lars48. 2020-12-12 kl. 22:45.
Citera
2020-12-12, 22:11
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Varför kan andra länder godkänna vaccin och det dröjer inom EU? Borde inte det vara prioritet för EUs tjänstemän? Ju mer tiden går desto mer blir jag övertygad om att Sverige borde lämna EU...

Jag tycker absolut att vi borde lämna EU av en massa skäl. Men inte just det här. Det är bättre att de är noggranna. Och att vi får tid att se om det blir zoombie-pandemi i Storbritannien först, innan vi tar det!
Citera
2020-12-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Frågan är off topic.on topic är att viruset är muterad och annorlunda än de i Kina.
Var har du fått det ifrån? Menar du att hela världen fått ett muterat virus men inte Kina? Varför har inte Kina fått det muterade viruset? Jag förstår inte vad du menar
Citera
2020-12-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Omöjligt säger du? Första veckan i Oktober så reste 637 miljoner människor inom Kina. Utrikes handel och transporter har pågått, så även privat resande till och från Kina. Men du påstår att Kina på något magiskt vis har mångdubbelt mindre smitta än länder som Australien, Finland och Norge?

Cumulative confirmed COVID-19 cases per million people

Nu får ni allt ta och koppla igång hjärnkontoret!

De hade ett utbrott i Kashgar för några veckor sedan. Där var det 137 smittade.
De har väldig hårda regler. Det är bara från vissa länder man tillåter inresa, dessutom skall alla göra PCR-test. Dessutom skall man sitta 14 dagar i karantän vid ankomst.
Detsamma gäller Thailand som knappt har någon smitta alls.
Citera
2020-12-12, 22:17
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Frågan är off topic.on topic är att viruset är muterad och annorlunda än de i Kina.

Källa tack på att viruset är annorlunda i resten av världen än kina.
Citera
2020-12-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Var har du fått det ifrån? Menar du att hela världen fått ett muterat virus men inte Kina? Varför har inte Kina fått det muterade viruset? Jag förstår inte vad du menar
https://www.expressen.se/nyheter/muterad-virusstam-oroar-malaysia/
Kina hade hård lookdown och smittspårning som bromsade viruset.

Orkar ej förklarar allt.du kan läsa vad som krävs för att komma in i Kina.

En t källa
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLa3VE/ny-rapport-viruset-har-muterat--till-aggressivare-variant
Senast redigerad av rojjjen 2020-12-12 kl. 22:19.
Citera
2020-12-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Källa tack på att viruset är annorlunda i resten av världen än kina.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLa3VE/ny-rapport-viruset-har-muterat--till-aggressivare-variant
Citera
2020-12-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp

Var det inte Sverige och ett annat land som ansvarade för detta i EU, det vill säga att presentera Pfizers vaccin för EU, gå igenom papper, studier etc.

Om det är någon som är skyldig i att det tar tid med EU-godkännande, så är det nog Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in