2020-12-12, 22:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av starshipp
Varför kan andra länder godkänna vaccin och det dröjer inom EU? Borde inte det vara prioritet för EUs tjänstemän? Ju mer tiden går desto mer blir jag övertygad om att Sverige borde lämna EU...

Och hade de godkänt först av alla och det visade sig inte vara säkert....ja då hade du velat lämna av den anledningen..

Var glad att EU vill vara så säkra som möjligt innan medborgarna börjar vaccineras..
Citera
2020-12-12, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av K.G.Hammar
Det var en psy-op.

"Okej." Då vet vi det.

Du och dina gelikar som Sven Roman och liknande tomtar kan fortsätta kämpa på med att sprida era foliehatts-teorier och förneka fakta hur mycket ni vill.

Att ni stångar era skallar blodiga i väggen med ert förnekande förändrar ingenting.

Fakta är att Anders Tegnells strategi att sprida smittan bland befolkningen var fullständigt idiotisk och inkompetent.

Anders Tegnells idiotiska experiment har kostat oss tusentals med liv och vår ekonomi kommer att bli lidande lång tid framöver.

God pandemihantering leder till ekonomiska framgångar och god folkhälsa.

Norge och Finland har vunnit.

Sverige har förlorat.
Fortsätt med ditt foliehatteri! Bara så du vet, det är ingen som lyssnar på förlorare.
Norge och Finlands strategier har kostat hundratals liv och deras ekonomi kommer att lida lång tid framöver. Det är inte heller så mycket att hurra för.
Citera
2020-12-12, 22:33
Medlem
Citat:
Det var en psy-op.

"Okej." Då vet vi det.

Du och dina gelikar som Sven Roman och liknande tomtar kan fortsätta kämpa på med att sprida era foliehatts-teorier och förneka fakta hur mycket ni vill.

Att ni stångar era skallar blodiga i väggen med ert förnekande förändrar ingenting.

Fakta är att Anders Tegnells strategi att sprida smittan bland befolkningen var fullständigt idiotisk och inkompetent.

Anders Tegnells idiotiska experiment har kostat oss tusentals med liv och vår ekonomi kommer att bli lidande lång tid framöver.

God pandemihantering leder till ekonomiska framgångar och god folkhälsa.

Norge och Finland har vunnit.

Sverige har förlorat.

Fortsätt med ditt foliehatteri! Bara så du vet, det är ingen som lyssnar på förlorare.
Förnekande? Jag konstaterar bara det som officiella siffror visar. Den här tråden verkar vara full med foliehattar men det är inte sådana som jag som har hatten på sig, den saken är klar! Mina fördomar mot flashback har realiserat sig snabbare än jag trodde. Om man tror på Kinas siffror då har man helt och hållet kastat bort allt vad kritiskt tänkande heter och gått "full Anstard". Hela tråden, med några få undantag, har gått full Arnstad.
Citera
2020-12-12, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Norge och Finlands strategier har kostat hundratals liv och deras ekonomi kommer att lida lång tid framöver. Det är inte heller så mycket att hurra för.

Medan Sveriges strategi har kostat 7500 liv, och ekonomin går ännu sämre än grannländerna ?

Great Success !
Citera
2020-12-12, 22:35
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Danskarna testar dock något fullständigt vansinnigt mycket. Men över 3500 fall som registrerades idag är fortfarande väldigt väldigt mycket.
Nu har dem väl gått ner i någon form av semi-lockdown för att rädda julen. Vi får hoppas att vaccinet distribueras snabbt som fan.
Flera drive-in ställen hade minst 3 timmars kö idag. Även ett par dagars kö för att boka tid.

Så antalet fall i Danmark är troligen högre än de officiella siffrorna.
Citera
2020-12-12, 22:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Eller så dör inte fler än vanligt i Kina. Är det något ni tänkt på? Sverige kommer ju inte ha speciellt hög överdödlighet detta året till exempel.

Vad anser du vara "inte speciellt hög" överdödlighet?
Citera
2020-12-12, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt7777
Medan Sveriges strategi har kostat 7500 liv, och ekonomin går ännu sämre än grannländerna ?

Great Success !
Nä ingen större succé för de nordiska länderna.
Citera
2020-12-12, 22:39
Medlem
Citat:
Så typisk förlorarmentalitet.

Jämföra oss med de sämsta.
Sämsta? Dom länderna är ju mycket bättre än oss i överstatlig lockdown VM. Så hur kan dom då vara sä...

Ah just det, lockdowns fungerar inte
Citera
2020-12-12, 22:41
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Så typisk förlorarmentalitet.

Jämföra oss med de sämsta.
Okej de sämsta körde alltså med Flashbackexperternas tips och råd?
Okej då vet vi.
Citera
2020-12-12, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlenbacker
Sämsta? Dom länderna är ju mycket bättre än oss i överstatlig lockdown VM. Så hur kan dom då vara sä...

Ah just det, lockdowns fungerar inte

Det lämpligaste landet man ska jämföra Sverige med är Norge, länderna valde olika strategier och statsepidemiologerna är varandras motsatserna, resultatet ser vi delvis nu.
Citera
2020-12-12, 22:46
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLa3VE/ny-rapport-viruset-har-muterat--till-aggressivare-variant

Har du själv läst artikeln?
Den är från maj och stora delar av forskarvärlden är emot den.
Vad säger att OM den är sann så har dom inte fått in några av mutationerna?
Kom igen nu var lite källkritisk även om inte det passar din agenda.
Citera
2020-12-12, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Vad anser du vara "inte speciellt hög" överdödlighet?
Ska man vara krass så är +/- några tusen över ett år jämfört med genomsnittet inte uttöver det vanliga.
Snittet i Sverige är väl 90 000? Nu vet jag inte exakt hur vi ligger till just nu men jag har för mig att vi ligger strax under 90 000 i skrivande stund? 1993 dog 97 000 svenskar trots mycket mindre befolkning! Och tittar man på historiken så flukturerar det ju med ett antal tusen varje år. Låt oss säga att vi skulle sluta på 95 000 detta året, så skulle jag inte säga att det var extraordinärt. Det skulle absolut inte rättfärdiga nedstängningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in