2020-12-12, 17:39
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Så det ni säger är att ni vill bestämma hur andra människor, speciellt kvinnor, ska leva.

Det är som med barn, dom mår bäst om en fast men varsam hand visar vägen så att dom inte går vilse.. Dom små liven förstår ju inte bättre.. Det är för deras eget bästa förstås
Citera
2020-12-12, 18:21
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Frihet för dig är alltså när någon talar om hur du ska vara? Det är motsatsen till frihet.

Att argumentera eller framföra sin åsikt är inte att tvinga någon att vara på ett visst sätt. Men jag förstår att det passar din agenda bäst om jag är tyst. Utan motstånd får feministen sin åtrådda makt över män.

Eftersom du är man borde du ha mer vett än att falla för vänster-feministernas ideologi som bara medför elände för båda parter. Men som feministen säger, alla män är inte smarta.

Det är ju jag som propagerar för frihet. Att alla inte måste vara stöpta i samma form.
Citera
2020-12-12, 18:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Det är ju jag som propagerar för frihet. Att alla inte måste vara stöpta i samma form.
Det påståendet står i motsats till allt feminister tycker. "Alla män är Talibaner" som Gudrun sa. Män är djur, som ROKS sa. Det måste vara 50% kvinnliga politiker, tydligen är alla kvinnor stöpta i samma form.

Du är alltså liberal egentligen. Då tillåter du mig att ha mina synpunkter på feminismen. Det är ju bra.

Du kanske saknar analysförmåga för att inse att du egentligen inte är feminist.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-12-12 kl. 18:50.
Citera
2020-12-12, 19:18
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det påståendet står i motsats till allt feminister tycker. "Alla män är Talibaner" som Gudrun sa. Män är djur, som ROKS sa. Det måste vara 50% kvinnliga politiker, tydligen är alla kvinnor stöpta i samma form.

Du är alltså liberal egentligen. Då tillåter du mig att ha mina synpunkter på feminismen. Det är ju bra.

Du kanske saknar analysförmåga för att inse att du egentligen inte är feminist.

Jag är vänster och feminist och tillåter dig att ha din åsikt fastän jag tycker att den är fel.
Vilket är mer än vad du verkar. Du vill ju t.ex att alla män ska stöpas i samma mall.
Medan jag vill att alla ska få vara så som de själva finner att det känns mest naturligt.

Men du menar alltså att det inte finns några som helst problem med en machokultur?
Citera
2020-12-12, 19:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag är vänster och feminist och tillåter dig att ha din åsikt fastän jag tycker att den är fel.
Vilket är mer än vad du verkar. Du vill ju t.ex att alla män ska stöpas i samma mall.
Medan jag vill att alla ska få vara så som de själva finner att det känns mest naturligt.

Men du menar alltså att det inte finns några som helst problem med en machokultur?
Det finns ingen machokultur i Sverige, är det Mexico eller Colombia du tänker på? Där verkar det finnas en del problem. Sverige skulle jag kategorisera som det mest kvinnovänliga landet på jorden. Fungerar bra, men mest för att det är liberalt, inte feministiskt. Vem minns ens att dagens (s)-regering var feministisk 2014? Det droppades ganska snabbt efter diverse fiaskon.

Jag är liberal och accepterar alla som de är. Du är feminist och accepterar inte män som de är, du tror vi kan bli bättre och samhället bättre om vi ändrar på oss. Det är o-liberalt att följa en ideologi istället för att se människor som vi är. Jag är därför mot dig.

Notera att jag inte försöker ändra feminister, jag bara argumenterar emot. En feminist vill däremot ändra på mig. Men det kan hon inte. Jag är inte intresserad av feministers världsbild, och Sverige är liberalt mer än det är feministiskt så ingen kan tvinga mig. Och det är bra. Det mesta som feminister föreslagit de 10 senaste åren är katastrof.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-12-12 kl. 19:38.
Citera
2020-12-12, 19:47
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Det finns ingen machokultur i Sverige, är det Mexico eller Colombia du tänker på? Där verkar det finnas en del problem. Sverige skulle jag kategorisera som det mest kvinnovänliga landet på jorden. Fungerar bra, men mest för att det är liberalt, inte feministiskt. Vem minns ens att dagens (s)-regering var feministisk 2014? Det droppades ganska snabbt efter diverse fiaskon.

Jag är liberal och accepterar alla som de är. Du är feminist och accepterar inte män som de är, du tror vi kan bli bättre och samhället bättre om vi ändrar på oss. Det är o-liberalt att följa en ideologi istället för att se människor som vi är. Jag är därför mot dig.

Notera att jag inte försöker ändra feminister, jag bara argumenterar emot. En feminist vill däremot ändra på mig. Men det kan hon inte. Jag är inte intresserad av feministers världsbild, och Sverige är liberalt mer än det är feministiskt så ingen kan tvinga mig. Och det är bra. Det mesta som feminister föreslagit de 10 senaste åren är katastrof.

Jag har stött på machokultur under hela mitt liv i Sverige.
Självfallet finns det kulturer där den är ett ännu större problem men det betyder inte att den inte är ett problem här.
T.ex så har vi ett stort överskott av självmord bland män här i Sverige vilket jag är övertygad hör ihop med manlighetsnormer.
Citera
2020-12-12, 20:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Självfallet finns det kulturer där den är ett ännu större problem men det betyder inte att den inte är ett problem här.
T.ex så har vi ett stort överskott av självmord bland män här i Sverige vilket jag är övertygad hör ihop med manlighetsnormer.
Jag är över 50 och har aldrig sett machokultur någonsin i Sverige. Jag tror nog du och jag inte menar samma sak. För dig är en traktor machokultur. Möjligen tycker jag Vänsterpatiets träffar är Macho. Vi ska hänga de feta kapitalisterna i deras slipsar. Som svensk liberal är jag totalt o-macho.

Självmord är ett problem, men ganska litet i Sverige. Att fler män dör beror på att män är bättre på att ta livet av sig (se tråden), inte att de är mer deppade. Kvinnor i gemen mår sämre än män och är sjukare än någonsin, detta i ett samhälle som redan maximerat Feminismen. I själva verket stiger oron bland kvinnor och tjejer varje år som feministerna hållit på. Det är troligen inte lätt att tvingas bete sig som en man när man är kvinna.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-12-12 kl. 20:10.
Citera
2020-12-12, 20:09
Medlem
jori9900s avatar
Citat:

Dumheter. Din logik och slutledning förmåga är usel. Att tänka är knappast din starka sida. Hur definierar du machokultur egentligen? Att vara manlig man i feministfasciststaten Sverige är ju nästan kriminellt. Och du påstår att självmord bland män beror på manlighetsnormer som inte änns existerar numera. Det är avsaknaden av manlighetsnormer som skadar männens självbild och kompenseras med droger och våld.

Du är bara en svag kvinna som skyller dina egna misslyckanden och dåliga självförtroende på männen.
Citera
2020-12-12, 20:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Jag var tvungen att faktakolla ditt uttalande.
https://vadardepression.se/antalet-sjalvmord-i-sverige-sjunker-svenskar-inte-mer-sjalvmordsbenagna/

Visar sig att macholänderna Grekland, Italien, Cypern, och Spanien har de lägsta självmordstalen i Europa. Flest självmord har öststaterna, där feminism ingått i staten och kvinnor jobbar i traktorfabriker sedan 1950-talet. Platt fall alltså. Du har levt på en livslögn. Jag tror ärligt talat du är rätt pantad.
Citera
2020-12-12, 20:28
Medlem
Citat:
Det enda jag kan se i ditt exempel är någon som talar om hur män ska leva. Det finns alltså inget annat i Feminismen. Mannen och hans förändring är hela läran. Jag har hört talas om enklare projekt.

Skotittare skrev iof. att det är ok att vara precis som man vill, bara man inte skadar någon annan. Dvs. du får vara hur du vill, bara det inte skadar någon annan. Vill du vara stereotypiskt manlig är det ok. Vill du vara på ett annat sätt som man är det också helt ok. Jag tycker detta är en väldigt sympatisk tanke.

Själv gillar jag att både vara öm och fin, söt och snäll. Varvat med att vara macho och hård. Ganska skönt att inte behöva välja, då bägge sidor är jag.
Citera
2020-12-12, 20:33
Medlem
Citat:
Jag var tvungen att faktakolla ditt uttalande.
https://vadardepression.se/antalet-sjalvmord-i-sverige-sjunker-svenskar-inte-mer-sjalvmordsbenagna/

Visar sig att macholänderna Grekland, Italien, Cypern, och Spanien har de lägsta självmordstalen i Europa. Flest självmord har öststaterna, där feminism ingått i staten och kvinnor jobbar i traktorfabriker sedan 1950-talet. Platt fall alltså. Du har levt på en livslögn. Jag tror ärligt talat du är rätt pantad.

I Grekland, Italien, Cypern och Spanien är det ok för män att visa känslor. Macho, javisst. Men också känslosamt. Jag tänker att just att det är ok för en man att visa känslor, tom. gråta förebygger självmord. Att få ha en känslomässig ventil att pysa ur smärtan man känner på insidan ibland. Bär man för mycket smärta inom sig utan att få pysa ut den och istället bara biter ihop tänderna så kan eländet växa. Alla människor kan behöva prata ut/gråta ut. Visa sin sårbarhet.

I öststaterna dricks det väl en del? Om folk är deprimerade och dricker på det ökar risken för självmord. hämningarna släpper av alkoholen och en suicidal person kanske tar steget.

Så det kan finnas andra variabler att undersöka, som inte har med feminism att göra.
Citera
2020-12-12, 20:36
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skotittare skrev iof. att det är ok att vara precis som man vill, bara man inte skadar någon annan.
...
Själv gillar jag att både vara öm och fin, söt och snäll. Varvat med att vara macho och hård. Ganska skönt att inte behöva välja, då bägge sidor är jag.
Jo, fast det är inte feministiskt att säga att man får vara som man är, tvärtom ska både män och kvinnor ändra på sig. Antingen fattar han inte feminism eller så smörar han.

Jag tolkar vänster-feminister så att det är skottpengar på alla som någonsin är macho. Allt ska utrotas. Jag får anta att du alltså är liberal och inte vänster-feminist. Du har i så fall vett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in