Citat:
Ursprungligen postat av
skotittare
Jag är vänster och feminist och tillåter dig att ha din åsikt fastän jag tycker att den är fel.
Vilket är mer än vad du verkar. Du vill ju t.ex att alla män ska stöpas i samma mall.
Medan jag vill att alla ska få vara så som de själva finner att det känns mest naturligt.
Men du menar alltså att det inte finns några som helst problem med en machokultur?
Det finns ingen machokultur i Sverige, är det Mexico eller Colombia du tänker på? Där verkar det finnas en del problem. Sverige skulle jag kategorisera som det mest kvinnovänliga landet på jorden. Fungerar bra, men mest för att det är liberalt, inte feministiskt. Vem minns ens att dagens (s)-regering var feministisk 2014? Det droppades ganska snabbt efter diverse fiaskon.
Jag är liberal och accepterar alla som de är. Du är feminist och accepterar inte män som de är, du tror vi kan bli bättre och samhället bättre om vi ändrar på oss. Det är o-liberalt att följa en ideologi istället för att se människor som vi är. Jag är därför mot dig.
Notera att jag inte försöker ändra feminister, jag bara argumenterar emot. En feminist vill däremot ändra på mig. Men det kan hon inte. Jag är inte intresserad av feministers världsbild, och Sverige är liberalt mer än det är feministiskt så ingen kan tvinga mig. Och det är bra. Det mesta som feminister föreslagit de 10 senaste åren är katastrof.