2020-12-12, 15:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det pratades även om stulna servrar med absolut inga döda eller skottlossningar som skulle bevisa valfusk på en systematisk nivå.

Det visades även filmer på brandövningar där en brandman tände eld på papper med en tändsticka i ett slutet glasrum och där videon presenterades som "servrarna bränns upp".

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det kanske är dags för folk att inse att detta är en konspirationsteori på samma nivå som flatearth eller chemtrails

Jag räknar ganska kallt med att tråden flyttas till KoAT efter 20'e januari.
2020-12-12, 15:02
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Som sagt så är det bara början på något nytt. MSM och big tech har visat att kampen är på riktigt genom att censurera USAs president. De som tar det lätthjärtat kommer få sig en stor överraskning.
Ser deras agerande är bara kontraproduktivt.
Det som tas bort är fantasier om valfusk, fantasier som används att luras att det är på riktigt.
Men det har vi nu lärt oss med över en månad av fantasier som aldrig bevisas att det finns ett systematiskt valfusk.

Det enda föredettapresidenten ska göra är att erkänna valet resultat, för trumpen har förlorat valet och med bred marginal.
2020-12-12, 15:12
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Tror du på det själv?
Nej, det kanske inte är så troligt. Men det skulle vara en vettig strategi.
Skulle SCOTUS framöver döma till Trumps fördel skulle det förstås vara fördelaktigt att först fått detta nekande.

Jag tror inte man ska ta alla händelser för vad de omedelbart förefaller betyda. Vi är mitt i ett propagandakrig, och oavsett vilken sida man står på så får man vara beredd på fintar och avledande sidospår.

Personligen lutar jag åt att det kommer vara svårt att stoppa Biden från att sväras in genom civilrätt, men hoppas fortfarande att man lyckas den vägen.
2020-12-12, 15:15
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Nej, det kanske inte är så troligt. Men det skulle vara en vettig strategi.
Skulle SCOTUS framöver döma till Trumps fördel skulle det förstås vara fördelaktigt att först fått detta nekande.

Jag tror inte man ska ta alla händelser för vad de omedelbart förefaller betyda. Vi är mitt i ett propagandakrig, och oavsett vilken sida man står på så får man vara beredd på fintar och avledande sidospår.

Personligen lutar jag åt att det kommer vara svårt att stoppa Biden från att sväras in genom civilrätt, men hoppas fortfarande att man lyckas den vägen.
Och om man inte lyckas den vägen? Vad säger din magkänsla?

Tror du Trump kommer gå all in med undantagstillstånd och militärdomstolar?
2020-12-12, 15:15
Medlem
Hoppet lever och en liten tröst på såren! Wisconsins HD tar upp fallet om valfusk efter att en lägre instans tidigare avvisat målet! Muntliga förhör hålls redan idag.

https://www.foxnews.com/politics/wisconsin-supreme-court-takes-up-trump-case-after-circuit-court-judge-dismissed

I Georgia har idag en ny stämning inlämnats till HD:

https://drive.google.com/file/d/1EMA5VRJSoUUzlwgs4iPRi5Me4JsvpWwZ/view
2020-12-12, 15:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Helt irrelevant såvida det inte konsekvent handlar om hundra miljoner likes. Huruvida inlägg från Trump-supportrar får 100.000 likes medan inlägg från Biden-supportrar bara får 10.000 säger ingenting om valresultatet i ett val där skillnaden handlar om miljontals röster. Det enda det säger är att Trumps anhängare är högljuddare, och det är ju knappast en nyhet.

Nej helt sant, men att försöka tysta dem av Big Tech kommer knappast göra skaran varken mindre i antal eller i decibel.

Efter detta valet, hur det än slutar, kommer Trump train bli större.
2020-12-12, 15:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Och om man inte lyckas den vägen? Vad säger din magkänsla?

Tror du Trump kommer gå all in med undantagstillstånd och militärdomstolar?
Det skulle inte förvåna ens någon om så sker.
Men först finns ju pressa delstaten att ta elektorer som inte röstar på valresultatets utfall.
2020-12-12, 15:31
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Det är omöjligt, vilket Trump vet om. Om konstitutionen inte efterföljs, exempelvis om rättsystemet är satt ur spel, har presidenten en SKYLDIGHET att vidta åtgärder. Valfusket och rättsystemets försvarande av det gör att Trump är SKYLDIG att försvara konstitutionen och militären är hans enda alternativ.
2020-12-12, 15:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Du frågade mig innan valet vad problemet med mail ballots var. Här är vi nu. Ett val har genomförts där en aldrig tidigare andel mail ballots, utan krav på voter id, har godkänts. Dessutom har man låtit valintegritet vila på maskiner och programvara som inte tål en närmare granskning.

MSM/BigTech och många av er i tråden tycker att allt har varit finemang och att vi just bevittnat det säkraste valet någonsin. När ett lands demokrati och rättsväsen havererar, och där fingeravtryck från främmande makts inblandning syns alltför väl, då får ju exceptionella åtgärder träda i kraft för att rädda republiken.

Det som sker framöver kommer att få avgörande betydelse för hela världen.

Det havererar därför att evangelister, tokiga republikanska nyliberalister och rena nazister förenas i att förstöra den dysfunktionella demokratin.

Du säger, rädda republiken, men alla ser bara Mordors beniga finger. Det enda man hade hoppats på är att de hade kunnat finna än något mer värdig diktator än Trump, liksom, man hade ju hellre röstat på gamle Adde än denne tönt. Då hade det åtminstone blivit verkligt drag under galoscherna.

Sluta yra om Big Tech och konspirationsteorier. Det är ju sådana bolag som har sett till att vi ens kan sitta här och diskutera.
2020-12-12, 15:40
Medlem
Citat:
Det är omöjligt, vilket Trump vet om. Om konstitutionen inte efterföljs, exempelvis om rättsystemet är satt ur spel, har presidenten en SKYLDIGHET att vidta åtgärder. Valfusket och rättsystemets försvarande av det gör att Trump är SKYLDIG att försvara konstitutionen och militären är hans enda alternativ.
Min uppfattning också. USA befinner sig i ett nödläge där konstitutionen är under kraftig attack. Gör Trump ingenting så är han en del av maktövertagandet, svårare än så är det inte.
2020-12-12, 15:40
Medlem
Citat:

Nej. Presidenten har lika mycket skyldighet att göra vidta åtgärder i legislativa processer som Texas har standing i Pennsylvanias valprocess.

Läs konstitutionen för bövelen, då du gör stor sak av att verka hålla den högt samtidigt som du lägger exkrement på allt den står för (i det här fallet speciellt Artikel I, II och III).

Om konstitutionen inte följs är det upp till det utredande och judiciella. Du förespråkar en bananrepublik där makt inte behöver separeras.
2020-12-12, 15:49
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Min uppfattning också. USA befinner sig i ett nödläge där konstitutionen är under kraftig attack. Gör Trump ingenting så är han en del av maktövertagandet, svårare än så är det inte.
Gör han ingenting begår han ett brott mot presidentseden:
"I do solemnly swear (or affirm) that I will faithfully execute the Office of President of the United States, and will to the best of my ability, preserve, protect and defend the Constitution of the United States."
Trump måste göra allt i sin makt för att försvara och upprätthålla konstitutionen. Det innebär att han har all rätt – och enligt min tolkning en skyldighet – att involvera militären när domstolarna inte upprätthåller konstitutionen.
Senast redigerad av Fittahora 2020-12-12 kl. 15:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in