2020-12-12, 14:51
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det måste utredas ordentligt om han verkligen VISSTE INNAN att det var just en barnskändare han skulle flytta ihop med!

Det har ju kommit fram uppgifter om det hela tiden, i början bara att han berättat för grannar och vänner att sambon var brottsdömd och frågat om de ville läsa domen (vilket ingen gjorde), även att sambon skulle ha berättat det vid andra mötet med FF...

Sedan kom fram att FF och sambon talat med grannar och vänner igen, lördagen före första publiceringen, och då talat om vilket brottet gällde, sambon ska då även ha sagt att FF visste om det hela tiden.

Sedan kom fram att han träffat kriminalvården tillsammans med sambon i början av september?

Sedan kom fram att FF visste om det i Juni...

Så jag lutar mest åt att han vetat det så gott som hela tiden...

Att FF först gick ut med att det var fruktansvärt och oförlåtligt det sambon var dömd för och att FF brutit med sambon, och att han trots detta valde att spela in ett Youtube avsnitt med sambon bakom kameran och ställande frågor till FF (men sambon var inte på bild) tycker jag tyder på att han tyckte det sambon gjort var varken fruktansvärt eller oförlåtligt, och att han känt till det väldigt länge...

Antagligen är FF så van vid att ljuga om politik, att han fortsatte med att ljuga av bara farten även om sitt privatliv...

Samma gäller väl för Lööf hon ljög en massa om hur fruktansvärt detta var för FF men nämnde inte med ett enda ord sambons offers lidande
Citera
2020-12-12, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Jag hade definitivt inte missbrukat en ställning som förtroendevald med höga poster genom att låta påskina att min person garanterar att ett domstolsprotokoll inte behövde läsas när jag erbjuder det. Pederleys låga moral och obefintliga etik visar hur han är villig att utnyttja sin ställning att sopa obekväma fakta under bordet. Det här gäller inte bara hans sexuella perversioner då han visat det i andra sammanhang som FRA och en misshandel. Pederlay är en avskyvärd människa som förtjänar allt förakt. Svinet kan drunkna i sin egen skit.
Somliga hatar FF likt förbannat för att han är hbtq..bara det ger honom ett epitet som "pedofil" för somliga. När en ultrahögerhomofob kallar någon "pedofil" fattar man att han inte alls behöver vara det! Men tacka fan att FF inte ville få sin tillvaro raserad bara pga att han fått en pedofil som nästlat sig in i hans hem, om han själv inte velat ha en pedofil omkring sig från början!
Citera
2020-12-12, 14:59
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Somliga hatar FF likt förbannat för att han är hbtq..bara det ger honom ett epitet som "pedofil" för somliga. När en ultrahögerhomofob kallar någon "pedofil" fattar man att han inte alls behöver vara det! Men tacka fan att FF inte ville få sin tillvaro raserad bara pga att han fått en pedofil som nästlat sig in i hans hem, om han själv inte velat ha en pedofil omkring sig från början!

Han har inte nästlat sig in, läs mitt inlägg innan ditt, FF har vetat så gott som hela tiden, går inte att komma till någon annan slutsats...
Citera
2020-12-12, 15:04
Medlem
Citat:

Eftersom Federley visste om det när han erbjöd grannarna att läsa domen så släppte han ju medvetet in pedofilen i hemmet. Och om det skulle vara så att pedofilen fick flytta in rekordsnabbt, redan innan Federley fick veta domen, så hade väl vem dom helst förutom Federley gjort slut och flyttat isär i samma ögonblick det framkom att pedofilen var en pedofil.

Att skylla på att han var kär eller annat trams är inte godtagbar ursäkt.
Citera
2020-12-12, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det har ju kommit fram uppgifter om det hela tiden, i början bara att han berättat för grannar och vänner att sambon var brottsdömd och frågat om de ville läsa domen (vilket ingen gjorde), även att sambon skulle ha berättat det vid andra mötet med FF...

Sedan kom fram att FF och sambon talat med grannar och vänner igen, lördagen före första publiceringen, och då talat om vilket brottet gällde, sambon ska då även ha sagt att FF visste om det hela tiden.

Sedan kom fram att han träffat kriminalvården tillsammans med sambon i början av september?

Att FF först gick ut med att det var fruktansvärt och oförlåtligt det sambon var dömd för och att FF brutit med sambon, och att han trots detta valde att spela in ett Youtube avsnitt med sambon bakom kameran och ställande frågor till FF (men sambon var inte på bild) tycker jag tyder på att han tyckte det sambon gjort var varken fruktansvärt eller oförlåtligt, och att han känt till det väldigt länge...

Antagligen är FF så van vid att ljuga om politik, att han fortsatte med att ljuga av bara farten även om sitt privatliv...

Samma gäller väl för Lööf hon ljög en massa om hur fruktansvärt detta var för FF men nämnde inte med ett enda ord sambons offers lidande
En hemsk soppa det här, men sanningen måste komma fram om något barn blivit lidande!
Citera
2020-12-12, 15:05
Medlem
Citat:

Alternativmedia har plockat fram denna skandal. DN, SVT och Expressen har gjort allt för att tysta ner denna skandal.
Min käre journalist, jobbar du på DN,SVT eller Expressen, ja då har du sålt dig till storkapitalet.
Hur känns det?
Citera
2020-12-12, 15:06
Medlem
Citat:
Avslöjande på bara FB och "alternativmedia" räcker inte helt! Det måste utredas på riktigt det här, det är jätteviktigt!
Stoppa pressarna var bara steget före, dagstidningar har sedan skrivit samma sak.
Om C vore hederliga så skulle de tackat för
att de avslöjat. Nu framstår Annie Lööf som att det enda hon bryr sig om är opinionssiffrorna. Och sedan alla c politiker som nu hyllar Fredrik, vad är det för människor. Får lust att trycka en nål i dom och se om de är människor eller robotar
Citera
2020-12-12, 15:10
Avstängd
Något brott har ju ej begått. Men visst ha en peddo hemma är ju inte så bra..
Citera
2020-12-12, 15:11
Medlem
Citat:
Han har inte nästlat sig in, läs mitt inlägg innan ditt, FF har vetat så gott som hela tiden, går inte att komma till någon annan slutsats...
Skulle det verkligen vara sant att han visste den här typen var pedofil INNAN han drog hem honom till dottern, ja då är det väldigt märkligt, det tycker jag allt, men om pedofilen redan var på plats när han fick reda på det, då tar det ju tid att bli av med honom, går inte i brådrasket, och fruktansvärt pinsamt för honom!
Citera
2020-12-12, 15:13
Medlem
Enydrions avatar
https://amp.svt.se/kultur/fredrick-federley-bryssel-calling
SVT skriver varför de fortsätter sända programmet...

Fastnade särskilt för detta...

Citat:
Vårt program skildrar inte hans privatliv alls

Jag har bara sett några minuter av ett av programmen, och där ringer han sin lilla dotter, så att inget av hans privatliv är med, är ren lögn...

Tyvärr betalar jag numera för att producera sådan här vedervärdig skit, vilket jag beklagar...
Citera
2020-12-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Eftersom Federley visste om det när han erbjöd grannarna att läsa domen så släppte han ju medvetet in pedofilen i hemmet. Och om det skulle vara så att pedofilen fick flytta in rekordsnabbt, redan innan Federley fick veta domen, så hade väl vem dom helst förutom Federley gjort slut och flyttat isär i samma ögonblick det framkom att pedofilen var en pedofil.

Att skylla på att han var kär eller annat trams är inte godtagbar ursäkt.

Jävliga problem han fick i alla fall när han fick reda på att det var en pedofil som flyttat in i hans egna hem! En mardröm!
Citera
2020-12-12, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Stoppa pressarna var bara steget före, dagstidningar har sedan skrivit samma sak.
Om C vore hederliga så skulle de tackat för
att de avslöjat. Nu framstår Annie Lööf som att det enda hon bryr sig om är opinionssiffrorna. Och sedan alla c politiker som nu hyllar Fredrik, vad är det för människor. Får lust att trycka en nål i dom och se om de är människor eller robotar
Dom jämför väl FF med alla dom kvinnor med barn som råkat dra hem våldsverkare intet ont anande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in