2020-12-12, 06:13
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Ja, videon är märklig - men jag kan leta upp källor som säger att allt går rätt till i den, och jag kan leta upp källor som säger att den visar på fusk. Jag tycker den är suspekt, men å andra sidan kan jag för lite om valprocessen i USA för att säga att den indikerar valfusk. Däremot tror jag definitivt att den indikerar slarv eller misstag - att man inte följer processen/reglerna/lagarna.

Fast slarv/misstag köper jag inte när man medvetet skickar hem folk och sedan påstår att vittnena ljuger... den förklaringen köper jag inte.

Citat:
Men var är beviset? Alltså, borde inte någon kunna filma när de stoppar in 100 Trump-röster och 100 Biden-röster i den och maskinen automatiskt ger fler till Biden? Jag hör många prata om detta, men jag har än så länge bara hört prat och påståenden.

Jag vet inte men jag antar att ju att det som framkommer här inte är skitsnack... och då lär det väl ta fram bevisen angående dominion.

Det är för många incidenter och för många incidenter blir tillslut ett mönster.
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-12-12 kl. 06:15.
2020-12-12, 06:16
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast slarv/misstag köper jag inte när man medvetet skickar hem folk och sedan påstår att vittnena ljuger... den förklaringen köper jag inte.

Det kan så klart vara ett slags fusk också, jag har bara svårt att se hur man skulle organisera detta i många, många counties utan att någon går ut och berättar om det. Typ "hej, jag är beredd att vittna om hur jag fick order uppifrån för det här." Det är svårt redan med 3-4 personer, snudd på omöjligt vid 20-30 personer - jag ser bara inte hur man skulle kunna organisera tusentals personer såhär utan att någon läcker.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet inte men jag antar att ju att det som framkommer här inte är skitsnack... och då lär det väl ta fram bevisen angående dominion.

Hajar. Jag vågar inte göra såna antaganden så jag håller mig neutral tills vidare i den frågan.

Min hållning i övrigt är att det är enormt mycket problem med valet 2020 - sannolikt med tidigare val också. Jag är inte övertygad om att det är organiserat på ett konspiratoriskt vis, men jag tror det finns vissa incitamentstrukturer. Det här är inte ett problem med att demokrater konspirerar för att "stjäla valet" - det är ett problem med ett västerländskt land som inte hängt med riktigt och vars valprocess är som upplagd för att skapa möjligheter för slarv, fusk, misstag m.m.
2020-12-12, 06:19
Medlem
Kämpendahls avatar
När HD nu inte går vidare med Texasguvenören Ken Paxtons stämningsansökan så undrar jag om det var det sista avgörande halmstråt för alla de som i stort sett ända sedan valet hävdat valfusk, men inte lyckats lägga fram hållbara bevis för en systematisk manipulering av valet som gjorde att Biden vann?

Jag måste fråga, trodde ni verkligen på att det skulle komma fram något avgörande bevis som skulle hålla i domstol?
2020-12-12, 06:23
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det kan så klart vara ett slags fusk också, jag har bara svårt att se hur man skulle organisera detta i många, många counties utan att någon går ut och berättar om det. Typ "hej, jag är beredd att vittna om hur jag fick order uppifrån för det här." Det är svårt redan med 3-4 personer, snudd på omöjligt vid 20-30 personer - jag ser bara inte hur man skulle kunna organisera tusentals personer såhär utan att någon läcker.

Det är väl folk som vittnat på det och skrivit under affidavits om hur det blivit tränad till det? Har ju länkats i tråden förut på hearings om jag inte kommer ihåg helt fel just nu.

Citat:
Hajar. Jag vågar inte göra såna antaganden så jag håller mig neutral tills vidare i den frågan.

Min hållning i övrigt är att det är enormt mycket problem med valet 2020 - sannolikt med tidigare val också. Jag är inte övertygad om att det är organiserat på ett konspiratoriskt vis, men jag tror det finns vissa incitamentstrukturer. Det här är inte ett problem med att demokrater konspirerar för att "stjäla valet" - det är ett problem med ett västerländskt land som inte hängt med riktigt och vars valprocess är som upplagd för att skapa möjligheter för slarv, fusk, misstag m.m.

Visst kan det vara så som du säger absolut , men jag tycker det är för många incidenter med rapporter på samma saker som hänt i olika delstater under detta val... det blir ett mönster. Eller ja så ser jag det iafall.

Och stämmer denna rapport om dominion maskinerna så är det ju mer eller mindre solklart.
2020-12-12, 06:24
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tom, samma sak gäller nu som för en timme sedan. Joe blir inte President om Trump inte erkänner sig förlorare. Nästa tal av Trump blir viktigt.

Nej det är inte så det funkar.

Elektorer lägger sina röster i enlighet med valets utgång förstår du.

Huruvida FÖRLORAREN erkänner sin FÖRLUST eller inte är irrelevant
2020-12-12, 06:36
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Vad menar du? Det har ju läckts av flera personer som vittnat när det varit hearings. Alltså att dom fått tex order om godkänna valsedlar som inte skulle ha godkänts osv.

Jag vet inte hur många affidavits det finns nu men det finns otroligt många och däribland finns valarbetare.

Det krävs heller inte någon speciellt stor konspiration med tusentals personer för att rigga ett val, framförallt inte när det handlar om poströster och maskiner som är uppkopplade till nätet och som vem som helst kan "hacka" med sin mobil (vilket av någon demonstrerades för att visa att det var möjligt).

Jag kan rekommendera att ta en titt på allt som Steven Crowder med crew tar och har tagit upp sen valet. Dom är väldigt bra på att ta upp riktig fakta och ha belägg för det samt även vara tydliga med när det spekuleras.

Det är rätt sjukt det här egentligen, hämtar man bara sin information från mainstream medier så är det utan tvivel som så att Joe Biden vunnit, och det fair and square medan om man även hämtar information från andra källor så är det en helt annan bild som visas, som mainstream media utelämnar helt och hållet.
2020-12-12, 06:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Vad menar du? Det har ju läckts av flera personer som vittnat när det varit hearings. Alltså att dom fått tex order om godkänna valsedlar som inte skulle ha godkänts osv.

Jag vet, men sedan då? Skulle de i sin tur ha fått det uppifrån? Nej, jag tror att de är okunniga om processen bara. Precis som svenska kommunpolitiker, de är inga stjärnor direkt...

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är rätt sjukt det här egentligen, hämtar man bara sin information från mainstream medier så är det utan tvivel som så att Joe Biden vunnit, och det fair and square medan om man även hämtar information från andra källor så är det en helt annan bild som visas, som mainstream media utelämnar helt och hållet.

Instämmer helt och hållet.
2020-12-12, 07:01
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Jag vet, men sedan då? Skulle de i sin tur ha fått det uppifrån? Nej, jag tror att de är okunniga om processen bara. Precis som svenska kommunpolitiker, de är inga stjärnor direkt...

Instämmer helt och hållet.

Det finns nog många demokrater som varit villiga att göra precis vad som helst för att bli av med Donald Trump, så det är nog inte helt otroligt att många agerat på eget bevåg lokalt men sen finns det också exempel på olika platser där skumraskaffärerna gått till på så lika sätt att det nästan är helt uppenbart att det ändå finns en viss samverkan.

För övrigt är jag är helt övertygad om att väldigt många demokrater (samt media och hollywood) inte ens ser det som valfusk och något som är fel, olagligt och odemokratiskt utan dom ser det med stor sannolikhet som helt ok eftersom att det handlar om en revolt mot den sittande, elaka, tyranniska diktatorn som är rasist, nazist, kvinnohatare, homohatare och som är hundra gånger värre och farligare än Hitler, Mao, Stalin, Saddam med flera tillsammans.
2020-12-12, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
När HD nu inte går vidare med Texasguvenören Ken Paxtons stämningsansökan så undrar jag om det var det sista avgörande halmstråt för alla de som i stort sett ända sedan valet hävdat valfusk, men inte lyckats lägga fram hållbara bevis för en systematisk manipulering av valet som gjorde att Biden vann?

Jag måste fråga, trodde ni verkligen på att det skulle komma fram något avgörande bevis som skulle hålla i domstol?

Nej, man kan fortsätta tro på valfusk. Finns ingen anledning alls att ändra sig. Däremot var det nog den sista realistiska chansen att faktiskt ändra valresultatet.
2020-12-12, 07:42
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Jag är nästan mer nyfiken på hur det kommer att gå för den grovt kriminelle Paxton, när den benådan som han var i stort behov av nu aldrig kommer att bli av... Det var ett gott försök att smöra in sig hos Donald, hur som helst!
https://apnews.com/article/ken-paxton-austin-texas-crime-f8413d14842d848e69cf81bb4d2e87e2
Citat:
FBI is investigating Texas attorney general
Federal agents are looking into claims by former members of Paxton’s staff that the high-profile Republican committed bribery, abuse of office and other crimes
2020-12-12, 07:53
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Jag är nästan mer nyfiken på hur det kommer att gå för den grovt kriminelle Paxton, när den benådan som han var i stort behov av nu aldrig kommer att bli av... Det var ett gott försök att smöra in sig hos Donald, hur som helst!
https://apnews.com/article/ken-paxton-austin-texas-crime-f8413d14842d848e69cf81bb4d2e87e2

Det var väl ändå så att Paxton initierade TX-stämningen, men det är ett helt gäng som har hakat på som inte är kriminella!? Så det känns inte så relevant att Paxton ev. är kriminell, eller hur resonerar du?
2020-12-12, 08:08
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Nej, man kan fortsätta tro på valfusk. Finns ingen anledning alls att ändra sig. Däremot var det nog den sista realistiska chansen att faktiskt ändra valresultatet.
Tja, Donald Trump var inte glad efter beskedet. Tänk att högsta domstolen är så jävliga att de följer lagen
"Tidigt på lördagsmorgonen, svensk tid, twittrade president Donald Trump ut sin reaktion på beslutet.

”Högsta domstolen har verkligen svikit oss. Ingen visdom, inget mod!”, skrev Trump på Twitter."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M35J7M/nederlag-for-trump-i-usas-hogsta-domstol

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in