2020-12-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Måndagen den 14 Maj 2018 och klockan 15:05:17 (eftermiddagstid) gick LW in på polis-stationen i Örebro för att därstädes uträtta ett ärende.

8 timmar och 24 minuter samt 43 sekunder senare därefter hörde @Dalaan det första ångestfyllda och panikartade kvinnoskriket.

Vid det aktuella tillfället då LW gick in på polis-stationen klockan 15:05:17, var hon bland annat klädd i en kort kjol, till färgen, beige, den beige kjolen som LW bar hade en längd av 1,5 decimeter ovanför hennes knäskålar.

Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bar LW samma korta och beige kjol då hon lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43 i ett ärende.

LW:s korta och beige kjol undersöktes senare av polisen genom NFC.

I tre stycken undersökta områden, vilka då gjordes i nära anslutning till varandra, detta skedde vid den nedre fickan på kjolens vänstra sida, Obs❗även en undersökt besudling vilken ägde rum på själva locket till den nedre fickan på den vänstra sidan kunde man påvisa sperma.

Obs❗I samtliga områden fanns sperma som var från den misstänkta mördaren.

Ett flertal av de kraftfulla slagen som LW fick mottaga från gärningspersonen:s tillhygge, träffade LW:s vänstra sida.

Den misstänkta mördarens sperma fanns att finna på LW:s vänstra sida.

Då var vi tillbaka på kroppsvätskor igen ja.

Ja en väldigt hård erigerad penis blev hon nog inte ihjälslagen med. Det kan vi nog utesluta.

Jag har reagerat på att övervakningsbilderna visar en ganska skrynklig kjol där bak på LW. Kan visa på att den inte var ren på morgonen.

Hade jag varit lite om mig och kring mig här så hade jag köpt en likadan kjol och burit den några dagar för att se ungefär i tid när skrynklor likt de som visas på övervakningsbilderna inträffar. Hur mycket hon sitter om dagarna rent generellt den veckan i maj kan ju ge en vägledning samt om hon tagit på sig ett fuktigt plagg osv.
Det var väldigt varma dagar för årstiden så hon svettades väl får man ta med i beräkningarna.

Enkelt uttryckt: kjolen kan ha hängt med ett par dagar med tanke på det skrynkliga bak då.

Fläcken kan vara från hennes eget finger/tumme mot ficklocket antingen i avsikt att öppna eller stänga ficklocket. Annars så har han väl nuddat locket med snoppen eller så har det spillts på alla andra tänkbara sätt.

Sperma verkar ha varit en stor del av deras liv kan man väl annars reflektera.
Citera
2020-12-11, 22:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Då var vi tillbaka på kroppsvätskor igen ja.

Ja en väldigt hård erigerad penis blev hon nog inte ihjälslagen med. Det kan vi nog utesluta.

Jag har reagerat på att övervakningsbilderna visar en ganska skrynklig kjol där bak på LW. Kan visa på att den inte var ren på morgonen.

Hade jag varit lite om mig och kring mig här så hade jag köpt en likadan kjol och burit den några dagar för att se ungefär i tid när skrynklor likt de som visas på övervakningsbilderna inträffar. Hur mycket hon sitter om dagarna rent generellt den veckan i maj kan ju ge en vägledning samt om hon tagit på sig ett fuktigt plagg osv.
Det var väldigt varma dagar för årstiden så hon svettades väl får man ta med i beräkningarna.

Enkelt uttryckt: kjolen kan ha hängt med ett par dagar med tanke på det skrynkliga bak då.

Fläcken kan vara från hennes eget finger/tumme mot ficklocket antingen i avsikt att öppna eller stänga ficklocket. Annars så har han väl nuddat locket med snoppen eller så har det spillts på alla andra tänkbara sätt.

Sperma verkar ha varit en stor del av deras liv kan man väl annars reflektera.

Jag kan hålla med om att sperma på kjolen är ett vagt indicium.
Det finns inga bevis på att det ska ha kommit på kjolen vid mordtillfället.

Men som lite av en pedant, kan jag känna att just de där skrynklorna på kjolen, det är sådant som man kan råka ut för en sådan där varm dag sittandes på en stol på polishuset. Bara ben mot en plastig stol. Mellan dig och stolen enbart tyget.

Nervöst kanske också att sonen trasslat in sig i något som han inte borde.

Inte säkert att kjolen var nytvättad. Men att hon skulle gå till polisen med synliga (iaf för polisen trots alla andra fläckar efter mordet) fläckar, det känns inte för mig så troligt.

Detta indicium är i sig svagt.
Dock är det ett indicium tillsammans med andra. Det är nämligen inte As eller B eller Cs DNA som återfinns på brottsplatsen. Inte heller Ds, Pyttelitet indicium, men ändå värt att notera. Tillsammans med DNA:t på ringen blir det lite mer.

Rättsligt är det dock inte mycket att komma med.
Sperman kan ha kommit på kjolen vid annat tillfälle, t ex 11:e.

Inte för jag tror det.
Citera
2020-12-11, 22:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Men som lite av en pedant, kan jag känna att just de där skrynklorna på kjolen, det är sådant som man kan råka ut för en sådan där varm dag sittandes på en stol på polishuset. Bara ben mot en plastig stol. Mellan dig och stolen enbart tyget.

Inte säkert att kjolen var nytvättad. Men att hon skulle gå till polisen med synliga (iaf för polisen trots alla andra fläckar efter mordet) fläckar, det känns inte för mig så troligt.

Dock är det ett indicium tillsammans med andra. Det är nämligen inte As eller B eller Cs DNA som återfinns på brottsplatsen. Inte heller Ds, Pyttelitet indicium, men ändå värt att notera. Tillsammans med DNA:t på ringen blir det lite mer.

Inte för jag tror det.

Var framkommer det att fläckarna var synliga? Kan behövas en nära inspektion eller t.o.m. med förstoringsglas. Det är inte säkert Lena visste om att den var fläckig.

Sedan måste alla ha förståelse för att deprimerade och utbrända människor som Lena var den sista tiden inte orkar städa, tvätta etc. Om Lena bar vissa klädesplagg som kjolar, byxor, koftor etc i ett par dagar är det fullt naturligt. Hon bytte åtminstone innerplagg varje dag och hemmet var någorlunda städat.
Citera
2020-12-11, 22:59
Medlem
Citat:
Försökt kika i tråden om detta varit uppe för diskussion tidigare. Sorry om jag missat.

2019-01-18 gör SD ett inlägg i Geocaching.com Community:

https://www.bildtagg.se/bild/x1p6iqz9z2r45fmqcc9vala

Grön ring SD:s markering, röd ring min markering.

Varför använder han Softpocahontas Katt åt kattsand som exempel?

Nåt annat att ”anmärka” på ni som har bättre koll på det där med burkar?

Den aktuella cachen har nog inget med Trackables att göra, har i vart fall svårt att tro att någon skulle vilja lägga ett sådant objekt i en förmodat liten cache som är kamouflerad som "kattskit" och bara ligger på marken.

Det dröjde flera månader efter släppet tills SD loggade cachen. En gissning är att han möjligen tyckte att det var lite fusk att Lenas barn fick logga FTF på sin mammas cache och att de fick hjälp av andra vuxna att hitta platsen.

Det finns egentligen heller ingen anledning att skriva om saken på ett forum, det är långt enklare att bara maila en felrapport via Contact us och Bug reporting.
Citera
2020-12-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Inte för jag tror det.

Ja det var varmt och aktiv var hon. Den såg bara lite väl skrynklig ut. Lite stressat där med polisen så kanske inte hade full koll på en fläck som inte var så iögonenfallande. Inget att dra några större växlar på då man inte vet så mycket mer om det och kan dra några vidare slutsatser.
Citera
2020-12-11, 23:26
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja det var varmt och aktiv var hon. Den såg bara lite väl skrynklig ut. Lite stressat där med polisen så kanske inte hade full koll på en fläck som inte var så iögonenfallande. Inget att dra några större växlar på då man inte vet så mycket mer om det och kan dra några vidare slutsatser.

Spermafläcken tror jag inte vi ska dra allt för stora växlar på. Fläcken kan ha kommit dit dagarna före mordet. Och om han skulle ha fått en utlösning i samband med mordet så borde det ha varit mer sperma än en fläck. En utlösning brukar rendera i lite mer än en droppe.
Citera
2020-12-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Måndagen den 14 Maj 2018 och klockan 15:05:17 (eftermiddagstid) gick LW in på polis-stationen i Örebro för att därstädes uträtta ett ärende.

8 timmar och 24 minuter samt 43 sekunder senare därefter hörde @Dalaan det första ångestfyllda och panikartade kvinnoskriket.

Vid det aktuella tillfället då LW gick in på polis-stationen klockan 15:05:17, var hon bland annat klädd i en kort kjol, till färgen, beige, den beige kjolen som LW bar hade en längd av 1,5 decimeter ovanför hennes knäskålar.

Under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 bar LW samma korta och beige kjol då hon lämnade sin bostadsrätt klockan 23:23:43 i ett ärende.

LW:s korta och beige kjol undersöktes senare av polisen genom NFC.

I tre stycken undersökta områden, vilka då gjordes i nära anslutning till varandra, detta skedde vid den nedre fickan på kjolens vänstra sida, Obs❗även en undersökt besudling vilken ägde rum på själva locket till den nedre fickan på den vänstra sidan kunde man påvisa sperma.

Obs❗I samtliga områden fanns sperma som var från den misstänkta mördaren.

Ett flertal av de kraftfulla slagen som LW fick mottaga från gärningspersonen:s tillhygge, träffade LW:s vänstra sida.

Den misstänkta mördarens sperma fanns att finna på LW:s vänstra sida.
Mgm stod på offrets vänstra sida( dvs hjärtsidan.Det här är ett planerat dåd med motiv utifrån hennes eget handlande då hon njöt av att ha övertaget och medvetet trackassera paret som jag ser det.Ombytta roller till slut.Hade hon oralsex sittandes ner ?Spår av det kom på kjolen?
Senast redigerad av Aqua-Rell 2020-12-11 kl. 23:34.
Citera
2020-12-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den aktuella cachen har nog inget med Trackables att göra, har i vart fall svårt att tro att någon skulle vilja lägga ett sådant objekt i en förmodat liten cache som är kamouflerad som "kattskit" och bara ligger på marken.

Det dröjde flera månader efter släppet tills SD loggade cachen. En gissning är att han möjligen tyckte att det var lite fusk att Lenas barn fick logga FTF på sin mammas cache och att de fick hjälp av andra vuxna att hitta platsen.

Det finns egentligen heller ingen anledning att skriva om saken på ett forum, det är långt enklare att bara maila en felrapport via Contact us och Bug reporting.

Tack då börjar det klarna lite mer här.
Verkar ju inte pågå nån generell bojkott mot honom Geo-svängen så det får väl leta på där och skriva trevligheter i hans logg.

Känns lite som Tradera. Ge mig ett gott betyg så får du ett gott betyg tillbaka.

Sen förstod jag att han hade en myst-cache precis utanför sitt hus fram till i år. Alla jobbar olika när misstänkta för mord. Inte för att det varit nån rusning till den men ändå...

På tal om hans hus så är det ju fint på Google Maps street view att hela kåken är inlindad i polisens avspärrningsband. Fatta om man ska dit och köpa nåt via en Blocket-annons, är omedveten om hans juridiska turer och slår in adressen och ser det där. Vilken soppa detta är.
Citera
2020-12-11, 23:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aqua-Rell
Mgm stod på offrets vänstra sida( dvs hjärtsidan.Det här är ett planerat dåd med motiv utifrån hennes eget handlande då hon njöt av att ha övertaget och medvetet trackassera paret som jag ser det.Ombytta roller till slut.Hade hon oralsex sittandes ner ?Spår av det kom på kjolen?

Är SD så dum att han planerar ett mord men förstör chansen att komma undan med det genom att riskera att lämna sperma? Jag tror att han höll byxorna uppe för en gångs skull.
Citera
2020-12-11, 23:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Är SD så dum att han planerar ett mord men förstör chansen att komma undan med det genom att riskera att lämna sperma? Jag tror att han höll byxorna uppe för en gångs skull.

Jag tror inte heller att spermafläcken har någonting med mordet att göra.
Citera
2020-12-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Spermafläcken tror jag inte vi ska dra allt för stora växlar på. Fläcken kan ha kommit dit dagarna före mordet. Och om han skulle ha fått en utlösning i samband med mordet så borde det ha varit mer sperma än en fläck. En utlösning brukar rendera i lite mer än en droppe.

Ja då är blodfläckarna på tvättmaskinen desto mer intressanta.

Från domen:

Det är anmärkningsvärt att blodet på tvättmaskinen inte uppmärksammades vid undersökningarna den 15 och 16 maj 2018.

Detta tillsammans med omständigheten att NFC inte fick någon DNA-träff vid den första undersökningen talar för att det rör sig om väldigt lite blod. Detta skapar osäkerhet kring vilka slutsatser som kan dras av blodet på tvättmaskinen.

”GS har berättat att det vid undersökningen i källaren den 21 juni 2018 inte hittades några spår efter avstrykningar. Genom SD:s och vittnet AM:s uppgifter har det framkommit att huset städades grundligt den 25 maj 2018, dvs. i tiden före blodet på tvättmaskinen anträffades. Om det hade va-rit fråga om blod från mordet på LW borde det ha torkats bort vid en grundlig städning. I vart fall borde sådana försök ha gjorts. Några spår efter avtorkning finns dock inte. Detta skapar också en osäkerhet kring vilken betydelse blodet på tvättmaskinen kan tillmätas i förhållandetill SD:s anknytning till brottsplatsen.

En del svammel där. Men åklagarna skulle ha lagt fram det annorlunda. Bara att ta nya tag.

HD berättar i aug 18 väl först om blodet. I tingsrättsförhör säger hon att LW berättat i en träff som ingen annan kan bekräfta vad som sades att LW ”skrutit” om att hon ibland blödit vid sex. HD vet inte ens om det är vaginalt.

HD kommer alltså på detta i slutet(?) av aug och klart som fasen att SD är med på tåget där.

Blod? Ja det var överallt hela tiden. Hon blödde över halva stan.

Rätten köper alltså detta med hull och hår (nåja nästan...) och tycker det är helt normalt (nåja nästan...) att några hundra meter från brottsplatsen i den tilltalades tvättstuga - på själva tvättmaskinen - och på luckan - är det avsatt blodfläckar från offret.

Sen tycker det att det är konstigt att tvättstugan inte är avtorkad då HD säger själv i tingsrättsförhören att källaren inte städades klart.

”Några spår efter avtorkning finns dock inte.”

Tvättstugan har väl knappt använts efter mordet då de dunkat på med tvätt i stugan eller hemma hos HD.

Nä hörni ska detta gå vägen så måste de sänka den här blöda överallt-teorin i HovR med argumenten att HD kom på det sent och att det är så jäkla märklig fysisk åkomma och att HD upprepar ordet ”ibland” i relation till att LW under mötet där ingen annan vet vad som sagts.

Sen får de pressa på att HD inte minns när hennes mans otrohet omgång två avalöjades och på vilket sätt men detta som kan rädda honom minns hon så hinla bra.

Sen måste de pusha på att om hon då ansågs trovärdig i tingsrätten så måste HovR ta det för trovärdigt att källaren inte städades klart vilket hon ju säger i tingsrättsförhöret = tvättmaskinen torkades aldrig av + ingen såg fläcken för det tvättades i stugan eller hos HD.

Det tas väl 12 par skitiga kallingar, rätta mig om jag har fel, i beslag på hösten hösten vilket visar på att SD inte stod med näsan i tvättmaskinen alla dar i veckan.

Särskilt inte dessa bråda dagar då de sprang på förhör, åkte till USA, kåken var avspärrad, nya förhör och ut till stugan igen.

Styr de ovan rätt i HovR så kan det gå vägen.
Det är INTE bra att den tilltalade har mordoffrets blod på tvättmaskinen.
Och mattor är sålda på loppis dagen innan...och de osålda slängda på tippen. Där hade det ju kunnat droppa var och varannan dag från den här snart världsberömda vaginan. Men mattorna är borta...
Senast redigerad av Avel 2020-12-12 kl. 00:33.
Citera
2020-12-11, 23:56
Medlem
Citat:
Tack då börjar det klarna lite mer här.
Verkar ju inte pågå nån generell bojkott mot honom Geo-svängen så det får väl leta på där och skriva trevligheter i hans logg.

Känns lite som Tradera. Ge mig ett gott betyg så får du ett gott betyg tillbaka.

Sen förstod jag att han hade en myst-cache precis utanför sitt hus fram till i år. Alla jobbar olika när misstänkta för mord. Inte för att det varit nån rusning till den men ändå...

På tal om hans hus så är det ju fint på Google Maps street view att hela kåken är inlindad i polisens avspärrningsband. Fatta om man ska dit och köpa nåt via en Blocket-annons, är omedveten om hans juridiska turer och slår in adressen och ser det där. Vilken soppa detta är.
Ja allt är absurt.Man tror ju inte denna historia kan va sann.Om jag hade ett sådant stort och fint eget hus så nära skogsbrynet, då skulle jag plantera vackra blommor och bärbuskar och tända upp mysbelysningen inomhus.Det ser så mörkt ut annars tycker vi från utsidan.🌲
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in