2020-12-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror också det blir helt omöjligt för SCOUTS att neka poströsterna som kom in efter 3:e November.

Men skulle Biden börja hota med att packa SCOTUS så kommer dom garanterat att låta Trump få vara kvar.
Detta har mycket med att Biden framstår som ett hot mot konstitutionen då då SCOTUS uppgift är att bevara konstitutionen till vilket pris som helst.
Kan handa teoretiskt men jag tror inte Biden kommer ens namna att packa SCOTUS. Han har inte tillrakligt manga senatorer.
2020-12-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Nej, Den inträder endast då det blir oavgjort.. 269-269 i det här fallet.
DU får göra din hemläxa. står inte 270 elektorer i konsitutionen. De förändras med tiden.
ABraham Lincoln vann med 180 elektorer.
FLest elektorer vinner valet.

Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Nej jag har inte tid att citera konstitutionen men jag vet att jag har rätt
Leta själv så hittar du det
Så lägg ner ditt killgissande , eller förbli en haverist med e. alternativ verklighet
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
"The executive Power shall be vested in a President of the United States of America.

He shall hold his Office during the Term of four Years".

Us Constitution Artikel II sektion 1.
https://constitutioncenter.org/interactive-constitution/full-text

OK, här då

Detta är grundförutsättningen:
" The person having the greatest number of votes for President, shall be the President, if such number be a majority of the whole number of Electors appointed;"

MEN så här går det om ingen får majoritet, tex pga att resultatet är obestämt;

"and if no person have such majority, then from the persons having the highest numbers not exceeding three on the list of those voted for as President, the House of Representatives shall choose immediately, by ballot, the President. But in choosing the President, the votes shall be taken by states, the representation from each state having one vote; a quorum for this purpose shall consist of a member or members from two-thirds of the states, and a majority of all the states shall be necessary to a choice."

https://constitutioncenter.org/interactive-constitution/amendment/amendment-xii
Senast redigerad av vinkelhak 2020-12-11 kl. 22:39.
2020-12-11, 22:34
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Ja, om man lever i en alternativ verklighet och drömmer ja.
Men ge dig du har fel , är du så liten att du inte ens kan erkänna du?
Ynkligt
2020-12-11, 22:35
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag tycker att det är oerhört märkligt att se demokraternas ovilja att gå till botten med det hela. Om man är säker på att allt har gått rätt till, då har man ingenting att frukta.

Detta är ett vanligt förekommande argument från pro-Trumpers, som säkert har något fint latinskt namn. Sorry men det är helt fel.

Vore det så, då skulle alltid per definition varje förlorande sida ropa på utredning, och "det är väl bra med en extra koll". Så fungerar det inte. Dessutom är detta val det säkraste någonsin sägs det, och har redan räknats om och kontrollerats av både demokrater, republikaner och oberoende i varje jämn delstat.

Sorry pro-Trumpers, ni förlorade detta.
2020-12-11, 22:36
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faithinyou
Vissa framstår som fullständiga idioter, som kvinnan som Rudy försökte lugna ner och hyssja. Andra har säkert sett enstaka incidenter som de rapporterat. Poängen är dock att enstaka incidenter inte bevisar systematiskt valfusk. Alla inblandade i valet medger att det sker misstag inklusive felaktiga röster, men det får en obetydlig effekt på resultatet.

Att försöka få till domstolsavgöranden som skulle ogiltigförklara tusentals eller miljontals röster med de presenterade bevisen är inte realistiskt.

Hur tycker du val ska observeras? Kom ihåg att vi även är mitt inne i en pandemi.

Så du tittar inte på föhören utan endast skriver vad du tror. Ta och och titta på Wisconsin förhöret som pågår och säg att de har fel. Det här är bildade människor som anmält sig frivilligt. Det är utom sig av olust hur de blir behandlade och hur mycket fel de ser.
https://youtu.be/pkqFTUEvMoU
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ledsen att behöva väcka dig DogDog i din törnrosa sömn..

Jag har sagt detta många gånger:

Certifieringen i staterna är helt meningslösa - vilken domstol som helst kan upphäva den, även state legislature kan upphäva den.

Datumen (De vi nu talar om i December) är helt godtyckliga.

Tänk utanför lådan.
Det lag det ar del av US Code.

"The electors of President and Vice President shall be appointed, in each State, on the Tuesday next after the first Monday in November, in every fourth year succeeding every election of a President and Vice President"
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Tror också det blir helt omöjligt för SCOUTS att neka poströsterna som kom in efter 3:e November.

Men skulle Biden börja hota med att packa SCOTUS så kommer dom garanterat att låta Trump få vara kvar.
Detta har mycket med att Biden framstår som ett hot mot konstitutionen då då SCOTUS uppgift är att bevara konstitutionen till vilket pris som helst.

På tal om packning så har Trump nominerat 1/3 av domarna i sittande Scotus - 1 fick han tack vare Rep i senatens agerande gentemot Garland. Så vem packar Scotus?
2020-12-11, 22:37
Medlem
Citat:
scrolock har rätt. du har fel
Helt otroligt! Du erkände just att jag hade rätt i något för första gången någonsin? Ur led är tiden!
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Kan handa teoretiskt men jag tror inte Biden kommer ens namna att packa SCOTUS. Han har inte tillrakligt manga senatorer.

Jag vet inte hur det ser ut i GA, men GOP behöver vinna senatsvalet för att få majoritet.
Annars ligger SCOTUS illa ute till.

Att lita på Biden är som att lita på en bankjude.
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Om man följer ditt förslag matar man bara den sekt som ylar valfusk...
Och när man räknat om så kommer det bara nya sinnessjuka krav och ännu mer vrickade anklagelser om ”fusk”

Ja, du har en poäng där. Samtidigt borde man ju ta död på alla eventuella "konspirationsteorier" om valfusk. Någonstans så tror jag att majoriteten av amerikenarna skulle godta ett slutgiltigt resultat om en noggrann omräkning skulle ske i swingstaterna, som både demokrater och republikaner skulle kunna enas om. Men det är nog en utopi och naiv inställning.
2020-12-11, 22:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej då, "valuta" på så sätt att man har en "paid-to-play" nickedocka till president, där Big Tech kan beställa och Biden verkställa. PErsonlig integritet kommer inte vara något som högaktas under en Biden administration, så vänta dig att han kommer undanröja många lagar som sticker i Big Techs ögon. Dessa vill de så desperat ha att de är villiga att gå hur långt som helst i att säkerställa att fusket går i lås. Jag tror årets USA-val har varit den största, och smutsigaste blåsningen i världshistorien!
Biden framstår i allmänhet som en jultomte som uppfyller alla möjliga önskningar. Praktiskt med en äldre man som sitter och nickar välvilligt vad man än ber honom om. Utöver Big Tech vet jag på rak arm ett antal andra maktfaktorer som också bör vara tämligen till freds med Biden som president. Men visst — du har inte fel. Inte mycket lär göras för att inskränka befogenheterna och möjligheterna för i allt högre grad maktfullkomliga nätdealare med tentaklerna virade ett par tre varv kring jordklotet. Serverhallar für Alle och nätcensur till kaffet.
2020-12-11, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
På tal om packning så har Trump nominerat 1/3 av domarna i sittande Scotus - 1 fick han tack vare Rep i senatens agerande gentemot Garland. Så vem packar Scotus?
Det är inte vad packing innebär. För det måste man utöka antalet domare.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in