2020-12-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men du tror att Trump blir kvar?
Nej. Jag tror SCOTUS kommer saga att vi tar upp det senare men resultatet star sig. Alltsa en mittenvag ingen Emergency Injunction for att stoppa elektorer men att do senare kommer hora fallet och besluta sa att alla far klarhet till 2024.
2020-12-11, 22:25
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Kan du citera den texten i konstitutionen då? Nej, just det. För den finns inte. Så länge resultatet är oklart, inte bestämt, så finns det ingen lag eller konstitution som reglerar det, annat än SCOTUS går in och hänvisar till 12 amendment.
Nej jag har inte tid att citera konstitutionen men jag vet att jag har rätt
Leta själv så hittar du det
Så lägg ner ditt killgissande , eller förbli en haverist med e. alternativ verklighet
2020-12-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon

Ditt påstående rör en lokal, där det bevisligen var ett missförstånd, det står i handlingarna till målet du pratar om. Till och med de som gick hem intygar under ed att de inte blev hemskickade och de missförstod vad som pågick.

.

Ja men vad konstigt att dem svor under ed att det blev beordrade att lämna lokalen och att vi har en video som bevisar att rösträkning fortsatte efter det vilket är olagligt. Länka gärna till domen isf.

https://news.yahoo.com/georgias-most-populous-county-stopped-042700258.html
2020-12-11, 22:27
Medlem
IsraelWatchs avatar
Citat:
Nej, då inträder 12 amendment. Då väljer representanthuset electorer, 1 per stat. Där har republikanerna majoritet.

Nej, Den inträder endast då det blir oavgjort.. 269-269 i det här fallet.
DU får göra din hemläxa. står inte 270 elektorer i konsitutionen. De förändras med tiden.
ABraham Lincoln vann med 180 elektorer.
FLest elektorer vinner valet.
2020-12-11, 22:27
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jag tror vissa ljuger och vissa tror att dom sett fraud som inte ar det. T.ex ar det manga som namner saker dom tycker ar suspicious men det finns forklaringar. T.ex. videon fran GA dar ser det konstigt ut men sen visade det sig att allt var enligt reglerna och att det var officiella ballot boxes.

Fast videon från GA har ju inte fått sin fullständiga förklaring än. Att en GA representant som öppet har visat sin avsky mot Trump säger att allt gick rätt till, är inget att hänga upp sig på. Det betyder inte ett skvatt i sammanhanget. Vad säger de som var där den kvällen? Hur blev röstfördelningen just under dessa två timmar eller vad det nu var som de fick härja fritt?
2020-12-11, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha men lägg ner nu... det där kan du inte ens tro på själv.
Vad ar fel? Det ar valdigt tydligt i konstitutionen hur en president avsatts, det finns bara ett satt impeachment. SCOTUS kan inte avsatta en president. Dom kan bara stoppa Biden innan elektorerna rostar.
2020-12-11, 22:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Vad ar fel? Det ar valdigt tydligt i konstitutionen hur en president avsatts, det finns bara ett satt impeachment. SCOTUS kan inte avsatta en president. Dom kan bara stoppa Biden innan elektorerna rostar.

Ditt jävla skitsnack angående videon i Georgia.

ser nu att jag citerade fel inlägg på mig själv
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-12-11 kl. 22:32.
2020-12-11, 22:30
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Har det t.ex. skett en signature audit i Georgia? Jag håller med dig om att konspirationstomtar kommer nog aldrig bli nöjda, men det finns faktiskt en hel del vettiga människor som faktiskt tvivlar på valresultatet i vissa av swingstaterna. För att ta död på alla rykten och konspirationsteorier, så borde demokraterna villigt gå med på en grundlig omräkning i alla swingstater.

Om man följer ditt förslag matar man bara den sekt som ylar valfusk...
Och när man räknat om så kommer det bara nya sinnessjuka krav och ännu mer vrickade anklagelser om ”fusk”
2020-12-11, 22:32
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Nej. Jag tror SCOTUS kommer saga att vi tar upp det senare men resultatet star sig. Alltsa en mittenvag ingen Emergency Injunction for att stoppa elektorer men att do senare kommer hora fallet och besluta sa att alla far klarhet till 2024.

Tror också det blir helt omöjligt för SCOUTS att neka poströsterna som kom in efter 3:e November.

Men skulle Biden börja hota med att packa SCOTUS så kommer dom garanterat att låta Trump få vara kvar.
Detta har mycket med att Biden framstår som ett hot mot konstitutionen då då SCOTUS uppgift är att bevara konstitutionen till vilket pris som helst.
Medlem
Citat:
Kan du citera den texten i konstitutionen då? Nej, just det. För den finns inte. Så länge resultatet är oklart, inte bestämt, så finns det ingen lag eller konstitution som reglerar det, annat än SCOTUS går in och hänvisar till 12 amendment.

"The executive Power shall be vested in a President of the United States of America.

He shall hold his Office during the Term of four Years".

Us Constitution Artikel II sektion 1.
https://constitutioncenter.org/interactive-constitution/full-text
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Jag har sagt detta många gånger:

Certifieringen i staterna är helt meningslösa - vilken domstol som helst kan upphäva den, även state legislature kan upphäva den.

Datumen (De vi nu talar om i December) är helt godtyckliga.

Tänk utanför lådan.
Senast redigerad av Nixter 2020-12-11 kl. 22:35.
2020-12-11, 22:33
Medlem
faithinyous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Ni som är på Bidens sida. När ni ser vittnesförhören hur känner ni det? Tror ni på dem eller förkastar ni dem alla som lögnare? Ser ni inga problem med att valobservatörer får sitta 2-3 meter ifrån rösträknare med ryggen emot dem och bord imellan.

Vissa framstår som fullständiga idioter, som kvinnan som Rudy försökte lugna ner och hyssja. Andra har säkert sett enstaka incidenter som de rapporterat. Poängen är dock att enstaka incidenter inte bevisar systematiskt valfusk. Alla inblandade i valet medger att det sker misstag inklusive felaktiga röster, men det får en obetydlig effekt på resultatet.

Att försöka få till domstolsavgöranden som skulle ogiltigförklara tusentals eller miljontals röster med de presenterade bevisen är inte realistiskt.

Hur tycker du val ska observeras? Kom ihåg att vi även är mitt inne i en pandemi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in