Citat:
Ursprungligen postat av
bombayduck1
26e november väl?
Som jag skrivit tidigare så jobbar traditionella medier lite annorlunda än stoppa pressarna och gardet exempelvis. Man kan inte bara gå efter rykten utan måste ha trovärdiga källor, verifiera information etc. Man har pressetiska regler att förhålla sig till. Tex hur bra är det att barnen får läsa om detta? Självmord efter Me too gör nog att man är extra försiktig. Narrativet att medierna mörkar börjar bli lite uttjatat. För den sakens skull kan jag hålla med om att förmodligen en SD politiker hade behandlats annorlunda. Men i det är sammanhanget blir det hela en smula överdrivet.
Artikeln i stoppa pressarna är från 24:e november. Det står nedanför artikeln.
"Trovärdig" källa fanns i form av Annie Lööf som påstår sig ha vetat sedan den 23:e.
Av en ren slump så sammanföll Annies vetskap med att hon precis innan hunnit skicka in en insändare där hon kräver hårdare tag mot sexövergrepp mot barn. Oj, vad det slumpade sig. Helt utan att hon visste varför så bara hon råkade göra det. Klassiskt Annie!
Det tar i vilket fall som helst inte två dagar att fråga henne om uppgifterna i en annan tidning är sanna.
Det tog om jag minns rätt över en vecka innan dom yppade ett ord om att det faktiskt handlade om en sambo som varit dömd för 22 grova våldtäkter på barn i 6-9 års ålder. Till slut så gav expressen upp och slutade mörka och därefter hakade alla medier utom DN på. DN väntade flera dagar extra.
Hur lång tid tror du att det tar för en dagstidning att få tag på domen för att kontrollera själva? Oj, oj, det här måste vi nog analysera i minst en vecka...