2020-12-11, 19:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Vi måste och bör lita på honom till dess inseminationsdottern skriver sina memoarer om vad som verkligen hände. Och bekräftar hans version.

Det som oroar mig är att han var politiker. Välsmord mun med andra ord.

När han säger att ”Jag har aldrig utsatt min dotter för fara” - menar han politiskt välsmort att han själv aldrig gjort något pedofilt med barnet? Eller innefattar det att han ALDRIG lämnat dottern i samma rum som den frigivne ens för att exempelvis gå på toaletten? Övergrepp hinner begås på några sekunder.

Men jag gör en välvillig tolkning att han själv inte agerat pedofilt och att han inte lämnat henne ensam med den frigivne ens för att gå på toaletten.
Eftersom han litade på pedofilen och hävdar att han är oskyldig, så säger det ingenting. Pedofilen utgör ju ingen fara i FF:s ögon.
Citera
2020-12-11, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns ingen logik i ditt svammel. FF har en dotter men ändå bjuder han in en dömd pedofil till sitt hem.

Barn ska hållas borta från pedofiler hävdar du men denna uppmaning ska väl då riktas till FF? Varför inte maila honom och delge dina åsikter?
Det jävligaste är att pedofiler lurar under ytan och slår till mot ett intet ont anande barn..FF dotter fick han ju inte sätta klorna i och nu slipper hon denna pedofil! PS/Jag ger fan i om du tycker jag kommer med svammel!!
Citera
2020-12-11, 19:23
Medlem
Soterns avatar
Fedeleys alla böjelser kan väl sammanfattas i det gamla bibliska begreppet sodomi.
Citera
2020-12-11, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Ja?
Han visste väl inte om det när han fick tag på eländet på nätet, han fick väl en chock!?
Citera
2020-12-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Fast jag tycker ändå det är givet att han visste om det; snubben träffar nån som varit borta från samhället i 6 år, kollar man inte upp det då? Tror du verkligen inte att frederick kollade upp om jonas var dömd för nåt? Och varför lät han inte sin dotter träffa honom? Jo, för han visste att han dejtade en pedofil.

Det var nog inte det första han sa till FF när dom träffades första gången, att han suttit inne!? FF blev väl förblindad av pedofilens lömska charm, för "charmfulla" brukar dom ju vara, pedofilerna, annars får dom inga ungar på kroken.
Citera
2020-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det är lite Kadhammar där också.

Sydsvenska skrev om nJuholts sambos bedrägeridom (förskingring på knappt 50 000 kr, dagsböter). Tydligen mer upprörande för Sydsvenskan än bl.a. 22 våldtäkter på två småflickor, 6 och 9 är gamla.

https://www.sydsvenskan.se/2011-03-28/juholts-sarbo-domd-for-bedrageri

Jag tycker inte att man kan jmf det på det viset. FF fallet är givetvis mycket mer upprörande och förkastligt än historian med Juholt. Men FF har avgått. Det tog ett bra tag tills Juholt avgick. Hade FF suttit kvar hade tonerna i media nog sett annorlunda ut. Traditionell media jobbar långsamt. Det är ingen folkdomstol utan man måste förhålla sig till pressetiska regler, verifiera källor och nu efter metoo har man förhoppningsvis blivit försiktigare.
Citera
2020-12-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Det jävligaste är att pedofiler lurar under ytan och slår till mot ett intet ont anande barn..FF dotter fick han ju inte sätta klorna i och nu slipper hon denna pedofil! PS/Jag ger fan i om du tycker jag kommer med svammel!!
fast hur vet vi att hon slapp bli utsatt för något?
Citera
2020-12-11, 19:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Det var nog inte det första han sa till FF när dom träffades första gången, att han suttit inne!? FF blev väl förblindad av pedofilens lömska charm, för "charmfulla" brukar dom ju vara, pedofilerna, annars får dom inga ungar på kroken.

Pederley har en historia att söka upp dömda pedofiler så det kan vi inte utesluta i detta fall heller, hans intresse för pedofili är stort.
Citera
2020-12-11, 19:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom han litade på pedofilen och hävdar att han är oskyldig, så säger det ingenting. Pedofilen utgör ju ingen fara i FF:s ögon.

Nej när man tycker att all kärlek är bra kärlek så ser han väl det bara som ett plus om hans dotter erbjuds det.
Citera
2020-12-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Fedeleys alla böjelser kan väl sammanfattas i det gamla bibliska begreppet sodomi.

Nu har ju inte Federley blivit begravd i eld och svavel men det gick ju ganska dåligt för honom, precis som det gick för staden Sodom...
Citera
2020-12-11, 19:52
Medlem
Amazon-mannens avatar
Nu är det slut på livet som lyxböeg i de högre sfärerna..
Citera
2020-12-11, 19:54
Medlem
Citat:
Han visste väl inte om det när han fick tag på eländet på nätet, han fick väl en chock!?

Han har vetat om pedofilens brott sedan i juni utan att bli chocked. Han fick en chock när det blev känt och uppmärksammades av Stoppa Pressarna. Självömkan - inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in