2020-12-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Jag skulle säga att anledningen att du skrev är läskigare. För du verkar genuint tro att på väg du skriver. Trots att det i skrivande stund inte finns ett uns av bevis för valfusk, så finns det tusentals med stollar över hela jorden som hävdar fusk.

Jag menar, den här tråden innehåller inte en enda referens till ett enda domstolsbeslut eller utredning som visar på oegentligheter utöver normal försumlighet.

Vad som är läskigt är att det finns folk som du! som stöder Biden utan att tänka efter.( killen som kommer forsätta med obamas och bush politik men du bryr dig inte såklart om några barn i Mellanöstern blir sprängda)

Skojar du när du säger att man inte refererar till någon pågående rättslig åtgärd? Har du missat att SCOTUS nu har ett fall där ett flertal stater anser att valet inte gått till rätt? Snacka om ignorans.
2020-12-11, 20:27
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Ja, i ett land med 340 miljoner, så är några 10.000 nutheads i en demonstration, -Ingen bryr sig.

Ytterst få tror på att det förekommit valfusk, desto fler vill visa sitt stöd för Trump ex genom att trotsigt svara på polls om frågor om fusk.

Duger The Guardian som källa för att ditt påstående är just hittepå åsikter av dig?

https://www.theguardian.com/us-news/2020/nov/10/election-trust-polling-study-republicans
2020-12-11, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Du bekräftar återigen att du inte har alla hästar hemma.
Einstein, vad tror du 52.10 refererar till?
Ha ha, eller hur. Men vi låter dom fortsätta att leva i sin okunskap. Ha ha.
2020-12-11, 20:38
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
Jag bor i USA och det kommer inte bli nat inbordeskrig. 80% skiter fullstandigt i vad som pagar, jag ar typ den enda pa foretaget jag jobbar som bryr sig. Jag bor i NC en av de mest splittrade staterna men det ar fortfarande valdigt fa som ens vet att det ar ett fall i SCOTUS. I gemene mans ogon sa ar Biden redan president elect.

Tror du 100% av ett lands folk deltar i ett inbördeskrig? Snarare 15-20%, kanske 30% med tiden.

Jag har en bekant som är green barret från Vietnamkriget. Han är ca 70 och har bott i Sverige sedan 80-talet. Med jämna mellanrum hälsar han på sina vänner därhemma. Alla röstar på Trump. Han själv röstar på Biden. Han berättade att det är extremt polariserat i USA. Går du in på en bar med MAGAkeps kan du bli ihjälslagen och vice versa. Man är väldigt noga med vad man säger och till vem.

Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Så är det. Det bubblar under ytan. Afro-amerikanerna har aggressivt flyttat fram sina positioner de senaste åren tack vare demokraternas förljugna politik, ivrigt understödda av marxister som BLM. Logiskt sett kan det inte sluta på ett bra sätt, såtillvida inte en av sidorna kommer att vika ner sig, och det kommer inte att ske på ”fredliga villkor”. Polariseringen kommer bara att eskalera.

Exakt så uppfattar jag det också. Det finns ju otaliga klipp på nätet som visar hur svarta beter sig mot vita. Fullständigt bisarrt. Sydafrika varning på många av dem.

Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Ha ha, eller hur. Men vi låter dom fortsätta att leva i sin okunskap. Ha ha.

Jag gissar att många är hjärntvättade men också att det finns många aktivister som får betalt för att hetsa ibland och bagatellisera ibland. Bortsett från det så är vi många som har olika erfarenhetr och därmed olika åsikter.
2020-12-11, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Kan ta flera månader det här.

Jag är mest intresserad utav hur DOM vet att X antal röster är olagliga?

Är det poströsterna efter valdagen som de anser är olagliga?
Alltså, jag tycker nog att man efter så här många inlägg med förklaringar i tråden borde ha fattat det? Men du kanske är ironisk?

Ja det är poströster man syftar på främst, dom som räknades EFTER valdagen i dessa swingstates.

Man vet hur dessa röster fördelades mellan kandidaterna och man vet hur många röster det handlar om, dels för att man vet hur ställningen var INNAN (på valnatten) och dels för att man kan härleda dessa till datan som rösträknarmaskinerna producerat. Man kan alltså plocka ut denna data ur databaserna i efterhand och granska den och se minut för minut hur rösterna kommer in och till vem.

Och jaa, det är ju poströster det handlar om eftersom alla förtidsvalsedlar och personligt röstade valsedlar, räknades på valdagen
2020-12-11, 20:42
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Fel i svarandens (PA mfl korrupta Swingstates) underlag

~ PA och övriga Swingstates hävdar att TX-klagomålet har hörts och avvisats av andra statliga / federala domstolar.

~ På den grunden, hävdar de, finns det inget syfte som tjänas i SCOTUS som tillåter Texas att återupprätta redan beslutade frågor.

Problemet med detta argument är bla:

~ 1) Texas var inte del i något av dessa andra ärenden. Inget.

~ 2) Fallen har dessutom baserats på material presenterade och beslutade i lägre instanser..

....Jag tror att om SCOTUS tar upp detta vinner Trump. Om dom inte gör det kör Team Trump vidare på plan B. Både Georgia och Arizona är mycket nära att bryta samman och exponera fusket.
Håll trycket, faller bara en av dessa stater faller alla!

Tack för uppdateringen.

Det vore märkligt om SCOTUS väljer att inte ta upp det med tanke på att halva landet nu är inblandat. Å andra sidan, som DogDog skrev, är 80% helt ovetande!?
2020-12-11, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Nej DJT menar att det är poströster. Punkt. Poströster är olagliga.

Count legal votes only.

Mike Pence
Nej, varför ljuger du?

Han hävdar INTE att dom är olagliga, bara att dom är riskabla för att det är LÄTT att fuska med dom, vilket demokraterna och många andra ansett i åratal och därför fram tills i år varit mycket restriktiva med att tillåta dessa. Det finns stränga regler och lagar kring hantering av dessa och vilka som har rätt att utnyttja den möjligheten.

Utöver detta handlar det bara om att dom lagliga poströsterna ska få räknas. Dvs dom som det går att identifiera den röstberättigade med via röstregistret.
2020-12-11, 20:50
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Tack för uppdateringen.

Det vore märkligt om SCOTUS väljer att inte ta upp det med tanke på att halva landet nu är inblandat. Å andra sidan, som DogDog skrev, är 80% helt ovetande!?
Ta upp fallet måste "nästan" SCOTUS göra — det vore onekligen väldans skumt annars. Jag tror inte att alla dessa state attorneys bara "lånat" delstatens namn för att ge tyngd åt uttalanden i eget intresse, hehe. Däremot kan det säkert stämma att en majoritet vanliga amerikaner inte hänger med i vad som händer, men det är å andra sidan inte deras åsikt som räknas nu när ingen ställt frågan direkt till dem.

Det här blir en juridisk fajt till att börja med. Sedan kan man förstås inte utesluta att en mindre grupp övertygade får långt fler med sig i ett annat scenario. Vi ska inte gå händelserna i förväg.
2020-12-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Bevis är inte samma sak som ett domstolsbeslut, du blandar ihop alla begreppen så som passar in bäst för din agenda.
Gång på gång har det pekats på bevis i tråden, men så länge du och andra vänsteraktivister inte vill försöka förstå vad bevis innebär så kan vi inte hjälpa dig.

Visa gärna lite "bevis" då. Och om det finns så mycket bevis, varför vill inte Giuliani etc åberopa bedrägeri? (se 4:20-CV-02078 där Giuliani säger verbatim "This is not a fraud case")

Eller ännu hellre, ett domstolsbeslut som visar på bedrägeri?

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Skojar du när du säger att man inte refererar till någon pågående rättslig åtgärd? Har du missat att SCOTUS nu har ett fall där ett flertal stater anser att valet inte gått till rätt? Snacka om ignorans.

Jag säger att det inte finns ett enda domstolsärende som har uppfyllt bevisbördan. Har du ett så får du gärna referera med docket.

Mig veterligen är samtliga utslängda. Speciellt av intresse är de s.k. "Kraken" (i.e. 1:20-cv-04809 och 2:20-cv-13134) som inte hade något att komma med heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
Det är självklart att republikanska delstatskongresser i swingstater INTE skall utse Biden-elektorer under rådande. Skulle inne bära illojalitet och högförräderi inom GOP.

Självklart ska de utse elektorer. Det du förespråkar är att sätta parti över federation, vilket iaf jag och andra republikaner avskyr över allt annat. Du får inte blanda ihop lojalitet till konstitution och republik med tramset som RINO-tomtarna sysslar med.

Citat:
Ursprungligen postat av TheSmoker
Vad som är läskigt är att det finns folk som du! som stöder Biden utan att tänka efter.( killen som kommer forsätta med obamas och bush politik men du bryr dig inte såklart om några barn i Mellanöstern blir sprängda)

Vad är det här för tramspåhopp? Jag hatar Biden tro mig, men demokrati och rättsstaten är viktigare för mig än vem som är president.
2020-12-11, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Just Big Tech-företagen har kanhända inte jättemycket att sätta emot, eller vad menar du att de kan göra? Facebook är dessutom i litet blåsväder för stunden och har många blickar på sig.

Ska de köpa ut Trump och domarna?
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag håller med dig. Big tech har likom smugit lite i bakvattnet de senaste åren, det är inte förrän nyligen som de har uppmärksammats. Deras inflytande och makt ska inte underskattas. Precis som du skrev. De är inga dumbommar, de kastar inte bort sina pengar för inget.
Au contraire! Big Tech försöker desperat styra narrativet! YouTube censurerar numera öppet alla videos som ens andas ett ifrågasättande av Bidens seger. Det finns ohyggliga muskler och pengar inom Big Tech. Politikerna vet att man måste ha dem med sig för att kunna nå ut med sina budskap. De kan styra vilka "sanningar" så ska få se på nätet, vilken information du ska få tillgång till och när osv. Jodå, de är stora maktspelare, och det är det få som förnekar.
2020-12-11, 20:55
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Ingen orkar presentera några bevis för er Trumphatare längre. Det har gjorts gång på gång i tråden men ni tittar ändå inte på dom. Läs tråden och sluta tjata om att få saker serverade på fat.

Bra svar. Spännande. Jag skriver upp efterhand som bevisen trillar in efter mina frågor. Tomt i blocket än sålänge men bara 6 veckor sen valet, så plötsligt händer det. Jag är inte Trumphatare, jag hatar ingen.

Mike Pence
2020-12-11, 20:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Au contraire! Big Tech försöker desperat styra narrativet! YouTube censurerar numera öppet alla videos som ens andas ett ifrågasättande av Bidens seger. Det finns ohyggliga muskler och pengar inom Big Tech. Politikerna vet att man måste ha dem med sig för att kunna nå ut med sina budskap. De kan styra vilka "sanningar" så ska få se på nätet, vilken information du ska få tillgång till och när osv. Jodå, de är stora maktspelare, och det är det få som förnekar.
Jaså, du menar så! Ja, självklart. På så sätt har de stort inflytande. Tänkte att du menade att de tänkte utkräva valuta för sina pengar på ett mer handfast sätt, typ genom utpressning eller stämningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in