2020-12-11, 19:10
Medlem
Stig-Britts avatar
Two Supreme Court Justices Are of the View the Court MUST Hear Cases Involving Disputes Between States -- Are There Three Others?

https://redstate.com/shipwreckedcrew/2020/12/11/two-supreme-court-justices-are-of-the-view-the-court-must-hear-cases-involving-disputes-between-stat es-are-there-five-n292833
2020-12-11, 19:13
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Jag håller med dig i det mesta, förutom det sista. Just nu känns det som om båda sidor har "tappat" det tack vare den gigantiska polariseringen, även inom de egna partierna.

Knepigt läge, verkligen. Jag erbjuder en hemmasnickrad nationalanalys:

Jag tror att förklaringen ligger i att amerikaner (allmänt) gillar att vara med i lag, och de gillar att tävla. En del tror att det är viktigt att det ena eller andra partiet vinner, och på en del områden är det naturligtvis så. Men ett normalval engagerar kanske 50-60 % av valmanskåren...

När ena lagets champion (Trump) får smisk så är man (som republikan respektive demokrat, och det finns knappt några andra att räkna med) med i fajten, med hull och hår. Sedan är yrkespolitiker... eh, politiska varelser, och att vara en svikare (mot partiet och Dear Leader) klarar bara de allra mest drivna och etablerade (DEM eller GOP är skit samma därvid). (Det är bara att titta på partistrider på annat håll. Britter, till excempel, kan ju vara helt galna och förlorar man där får man inga myspysuppdrag i utredningar...).

Alltså är man republikan tills allt är över. Kanske kastas Trump på den politiska sophögen och blir en obetydlig "äldre statsman", kanske inte. Om inte skall man ju absolut inte göra sig omöjlig som Trumpsvikare, Det är mao, inte lätt att vara republikan i dessa dagar, kanske inte roligt heller.

Det ovanliga är ju att Trump tar saken mycket längre än tidigare. Han är dessutom van att göra så (stämma sig fram i tidigare affärsliv) och eftersom även politik är på blodigt allvar för många politiker, så gör de likadant. Går det så går det.

Nu får vi se hur det slutar.
2020-12-11, 19:14
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Går det att skilja dessa åt? Poströsterna och de riktiga rösterna är väl blandade vid det här laget?
Det har vi försökt ta reda på och det råder blandade meningar kring detta. Man har lyckats presentera statistik för hur poströstningen utfallit i jämförelse med vallokalen och om jag minns rätt även efter omräkning. Så dom bör inte vara blandade. Om dom är blandade får alla röster slängas bort.
2020-12-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Just detta tror jag att man innerst inne faktiskt kommer att ta i beaktande. Man sitter i en rävsax hur man än dömer, men minst problem blir det om man ger avslag, så att inte våldsvänstern, big tech och MSM går bananas.
Tror man mer räds big tech i så fall, för där fins det så jäääääädra mycket pengar inblandat! Ingen kandidat i USAs historia har fått få mycket pengar som Joe Biden fick i det här valet. Finns inte en chans på denna jord att big tech skulle acceptera att låta alla sina pengar ha varit för inget.
2020-12-11, 19:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Tror man mer räds big tech i så fall, för där fins det så jäääääädra mycket pengar inblandat! Ingen kandidat i USAs historia har fått få mycket pengar som Joe Biden fick i det här valet. Finns inte en chans på denna jord att big tech skulle acceptera att låta alla sina pengar ha varit för inget.
Just Big Tech-företagen har kanhända inte jättemycket att sätta emot, eller vad menar du att de kan göra? Facebook är dessutom i litet blåsväder för stunden och har många blickar på sig.

Ska de köpa ut Trump och domarna?
2020-12-11, 19:23
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock

Jag håller med dig. Big tech har likom smugit lite i bakvattnet de senaste åren, det är inte förrän nyligen som de har uppmärksammats. Deras inflytande och makt ska inte underskattas. Precis som du skrev. De är inga dumbommar, de kastar inte bort sina pengar för inget.
2020-12-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twappa
Handikappkortet funkar inte hos mig.

Kan du länka till domstolsbeslutet att maskinerna har flippat röster?
Enligt hans ratings är han en av de sämsta någonsin, frågor på det?
Jo, Biden fick 80 miljoner och det är fakta, frågor på det? Eller du kanske kan länka till ett domstolsbeslut som säger att Biden inte fick 80 miljoner röster? Eller vänta, ge mig en endaste länk
till ett beslut om att det har skett valfusk.

Jag väntar.

Jag kan lika lite bevisa detta som du kan bevisa att Biden INTE fuskat till sig 80 miljoner roster.

Men folkvett och logik ar min paradgren. Vad är din paradgren?

Ordbajsa pastar jag. Men du man kan bevisa mig fel och bevisa I denna trad att 5000+ vittnen ljuger, nsa, Powell, Lin Wood, guiliani, filmer etc... ALLA LJUGER!!!!

Jag vantar.
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-11 kl. 19:34.
2020-12-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Knepigt läge, verkligen. Jag erbjuder en hemmasnickrad nationalanalys:

Jag tror att förklaringen ligger i att amerikaner (allmänt) gillar att vara med i lag, och de gillar att tävla. En del tror att det är viktigt att det ena eller andra partiet vinner, och på en del områden är det naturligtvis så. Men ett normalval engagerar kanske 50-60 % av valmanskåren...

När ena lagets champion (Trump) får smisk så är man (som republikan respektive demokrat, och det finns knappt några andra att räkna med) med i fajten, med hull och hår. Sedan är yrkespolitiker... eh, politiska varelser, och att vara en svikare (mot partiet och Dear Leader) klarar bara de allra mest drivna och etablerade (DEM eller GOP är skit samma därvid). (Det är bara att titta på partistrider på annat håll. Britter, till excempel, kan ju vara helt galna och förlorar man där får man inga myspysuppdrag i utredningar...).

Alltså är man republikan tills allt är över. Kanske kastas Trump på den politiska sophögen och blir en obetydlig "äldre statsman", kanske inte. Om inte skall man ju absolut inte göra sig omöjlig som Trumpsvikare, Det är mao, inte lätt att vara republikan i dessa dagar, kanske inte roligt heller.

Det ovanliga är ju att Trump tar saken mycket längre än tidigare. Han är dessutom van att göra så (stämma sig fram i tidigare affärsliv) och eftersom även politik är på blodigt allvar för många politiker, så gör de likadant. Går det så går det.

Nu får vi se hur det slutar.
Barnslig analys.

Det finns starka skäl att tro att valet blev stulet. Behövs inga psykologiska förklaringar. Hade vi sett något liknande i Sverige hade vi fått se samma reaktioner här.
2020-12-11, 19:39
Medlem
Stig-Britts avatar
Motion for Leave to File Brief Amicus Curiae
and Brief Amicus Curiae of
U.S. Representative Mike Johnson and
125 Other Members of the U.S. House of
Representatives in Support of
Plaintiff’s Motion for Leave to
File a Bill of Complaint and
Motion for a Preliminary Injunction

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163550/20201211132250339_Texas%20v.%20Pennsylvania%20Amic us%20Brief%20of%20126%20Representatives%20--%20cor rected.pdf

Fler vill haka på...
2020-12-11, 19:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag tror det måste gå ganska fort nu - det rör sig om max ~3 veckor innan allt måste vara löst, och det är julledighet däremellan!? Det kan komma vilken dag som helst.

Jag vill minnas att Powell sa att det enda relevanta datumet är 20/1-2021. Ingenting som händer innan dess spelar någon roll egentligen. Jag tycker mig ha förstått att team Trump satsar på en SCOTUS-lösning i första hand och en treason-lösning med militärdomstolar i sista hand.

Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror valfusk har förekommit, det går tydligen inte att bevisa trots spiken i grafen för Biden i Georgia. Ingen domare vill vara ansvarig för inbördeskrig. Amerika skulle explodera om Trump tog tillbaka segern.

ANTIFA och BLM, inga gäng en domare vill provocera. Segern kommer gå till Biden, tyvärr för valets legitimitet i framtiden.

Jag tror precis tvärtom. Om man stjäl valet från Trump så kommer inbördeskriget som ett brev på posten. Vinner Trump så kommer allt kaos från antifa och BLM slåss ned stenhårt den här gången. Stenhårt!

Citat:
Ursprungligen postat av Hankyboy47
Omval i swingstaterna är det enda logisk och rätta. Detta skulle ena landet på sikt.

Jag håller med om att omval i swing states med id-kort och papperröstersedlar som militären räknar är det enda logiska och rätta. Nummer två är att stryka dem helt och hållet. Nummer tre är att räkna bort poströster men det är svajigt. Finns ingen nummer fyra som jag ser det.

Jag tror inte landet kommer kunna enas, tyvärr. I alla fall inte på mycket länge. Demokraterna och BLM hetsar till raskrig i USA och det är nog en del av det som kommer att komma. Förr eller senare. Förutom slaget mellan globaliseter/kulturmarxister och patrioter.
2020-12-11, 19:44
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Barnslig analys.

Det finns starka skäl att tro att valet blev stulet. Behövs inga psykologiska förklaringar. Hade vi sett något liknande i Sverige hade vi fått se samma reaktioner här.

Ja, det finns de som tror att valet blivit stulet. Huruvida skälen är starka är ju inte så lätt att avgöra, men eftersom "den bestulne" har haft så attans svårt att styrka

1. vad som stulits,
2. vem som stulit det och
3. från vem det stulits

så frestas ju vi barnsliga att fundera på om att "valet är stulet" är sådär starkt och välgrundat.
2020-12-11, 19:45
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Motion for Leave to File Brief Amicus Curiae
and Brief Amicus Curiae of
U.S. Representative Mike Johnson and
125 Other Members of the U.S. House of
Representatives in Support of
Plaintiff’s Motion for Leave to
File a Bill of Complaint and
Motion for a Preliminary Injunction

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163550/20201211132250339_Texas%20v.%20Pennsylvania%20Amic us%20Brief%20of%20126%20Representatives%20--%20cor rected.pdf

Fler vill haka på...
Coolt. 435 representanter sammanlagt i representanthuset, varav 198 republikaner. 126 personer är hyfsat många i sammanhanget. Frågan är om inte deras stöd har viss tyngd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in