2020-12-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nähä. Men man kan tvärsäkert twittra om "BIGGEST FRAUD IN HISTORY" på valnatten trots att man inte har ett enda bevis?

De har tusentals bevis. Vet du ens vad ett bevis är?
2020-12-11, 18:27
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Nytt i TX-fallet:

BRIEF OF STATE OF NEW CALIFORNIA
AND NEW NEVADA STATE AS AMICI
CURIAE IN SUPPORT OF PLAINTIFF’S
MOTION FOR LEAVE TO FILE BILL OF
COMPLAINT

https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163497/20201211110907446_TX-v-State-LeaveReply-2020-12-11.pdf

"New California" samt "New Nevada" deltar som käranden... vad är detta!?
Satt just och kollade på SC:s webbplats och undrar om Texas et al har kommit längre än till att deras stämningsansökan blivit dockad? Bänga jag kan inte lista ut det.

Kollade snabbt på din länk - och, ha ha, ser inget New California eller New Nevada - det ser ut som svar på PA MI GA Wi' s svar.

Kan tänka mig att flera stater diskuterar sinsemellan att lämna de förenta staterna. New California och New Nevada är väl delar av respektive ursprungsstat. Förvånar mig inte. Säkert fler stater som skulle vilja lämna, eller åtminstone en del av respektive befolkningar som kan tänka sig det. Lär inte bli problemfritt.

Hå hå ja ja.
2020-12-11, 18:27
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Jag hoppas ni inte är så dumma så ni tror att SCOTUS är rädd för någon eller tar några sådana hänsyn i sitt domslut. De är erfarna domare om än väldigt konservativa och har nog integritet nog att beakta den konstitutionella delen av detta. De har nog också mer koll på detta än alla random flashbackare som redan vet om detta Texas hävdar är emot konstitutionen eller inte.
Sen hoppas jag de 3 senaste inte har kvar nån lojalitet mot Trump som valde dom utan dömer enligt lagen.

Ja, så har det alltid varit förut. SCOTUS har varit untouchable. De sitter på sin post livet ut. Men det är andra tider nu. SCOTUS har också sina familjer, och våldsvänstern drar sig inte för någonting när det gäller trakasserier och hot. De är så hårt motiverade ideologiskt att de inte har några spärrar. All bets are off. SCOTUS är också mänskliga och tänker på sin och sina familjers säkerhet. Sådant ska inte underskattas.
2020-12-11, 18:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Man kan också vända på steken och säga att Pennsylvania et al indirekt lagt sig i Texas angelägenheter i och med sitt agerande och att man omöjligen, beroende på delstat, kan ha olika villkor i hur man röstar och vilka röster som ska räknas i ett nationellt val där detta även får konsekvenser över vem som får bestämmanderätt över Texas. T.ex. varför måste Texas förhålla sig till vissa regler medan det är fritt fram för andra delstater att göra lite hur de vill? Sådana frågor kan bli väldigt kniviga att förklara på ett lättköpt sätt som säkerställer trovärdigheten och legitmitieten i den demokratiska processen.

Jag tror att resonerandet (i så fall) kommer att landa i ifall Texas bedömning av konstitutionen nödvändigtvis är en likare för andra staters bedömning.

2020-12-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tror det är blir lindrigare att BLM och ANTIFA (som är extremister) går helt knas än att vanliga Amerikaner både Demokrater och Republikaner inte får vad säkert många anser ett legitimt val. Det finns en del motsättningar bland Demokrater och valet. Läste någonstans att ca 1/3 av tillfrågade vanliga Demokrater tror att valet blev stulet från Trump.

Kan man lämna så pass stark bevisning som pekar på att valet varit allvarligt påverkat så kommer de flesta Demokraterna acceptera det och kräva att man fixar det till nästa gång. (Förutom toppskiktet då)

Då Trump kör "upprepar man en lögn tillräckligt många gånger blir den en sanning" så är det klart att folk till slut blir osäkra.
Vi snackar en president som twittrar ut varje löst rykte han hittar.

Ska ett val ogiltigförklaras på grund av massiv propaganda från den styrande utan några som helst bevis?
2020-12-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Tror det är blir lindrigare att BLM och ANTIFA (som är extremister) går helt knas än att vanliga Amerikaner både Demokrater och Republikaner inte får vad säkert många anser ett legitimt val. Det finns en del motsättningar bland Demokrater och valet. Läste någonstans att ca 1/3 av tillfrågade vanliga Demokrater tror att valet blev stulet från Trump.

Kan man lämna så pass stark bevisning som pekar på att valet varit allvarligt påverkat så kommer de flesta Demokraterna acceptera det och kräva att man fixar det till nästa gång. (Förutom toppskiktet då)

Vill presidenten kväsa Antifa och BLM så är det gjort på en eftermiddag om han sätter in nationalgardet. Demokraterna försökte hetsa Trump att göra det innan valet för att ställa honom i dålig dager. Nu efter valet så är det en helt annan fråga.
2020-12-11, 18:34
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Sen hoppas jag de 3 senaste inte har kvar nån lojalitet mot Trump som valde dom utan dömer enligt lagen.

Dömer dom enligt lagen vinner Texas.
2020-12-11, 18:36
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
De har tusentals bevis. Vet du ens vad ett bevis är?

Nej, vad är det för bevis? När börjar rättegången? Spännande.

Mike Pence
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Håller med dig, men det är tyvärr där vi har hamnat idag.
Det har ju hänt på sistone att man spelar ut rasistkortet sas. implicit och hävdar att det inte är någon slump att valet i städer som Detroit och Atlanta blivit föremål för misstankar.
Det var en kvinna i Michigan som flippade ur helt i detta avseende nyligen. Förhoppningsvis funkar inte det implicita rasistkortet den här gången.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-11 kl. 18:51.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vinner Texas så följer SC konstitutionen.
Förlorar Texas är det samma sak som att säga att sagda konstitution inte gäller längre, vilket får till följd att Trump inför Martial Law, militären tar över och skyddar därmed konstitutionen med ett nyval i de delstater som inte kan presentera sitt resultat tillförlitligt.
Hur har ni kommit fram till att det skall bli nyval? I min värld är det enda alternativet att räkna dom lagliga rösterna och slänga bort dom olagliga. Alla som varit dumma nog att rösta på ett sätt som inte är lagligt (poströstning) får skylla sig själva. Om lilla jag i Sverige har kunnat ta reda på att enda säkra och lagliga sättet att rösta är i vallokal på valdagen så måste dom amerikanska röstarna kunna göra detsamma.

Räkna lagliga rösterna och ogiltigförklara dom ogiltiga. Inget nyval.
2020-12-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Nu ljuger du igen, Trump hävdar att han vann popular vote 2016. Något som då Hillary måste fuskat sig till.

Fast han påstod att det var illegala immigranter som röstade i miljontals, han klagade inte på poströstning.

Han tillsatte även en kommission för att bevisa valfusket, gissa hur mycket valfusk de hittade innan de upplöste kommissionen i skam mindre än ett år senare
2020-12-11, 18:39
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
https://www.supremecourt.gov/DocketPDF/22/22O155/163506/20201211114620451_Amicus%202020-12-11.pdf
Tack, där ser jag det ja. Den delen var inte med förut.

Nej, det här kommer aldrig att gå väl hur än det slutar. Blir värre för var dag och ingen kommer att ge sig.

Msm har stor del i splittringen av landet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in